• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#40486  by BarbieOnWeed

Tror jag hittade allt, men är inte säker.

#40969  by Gnarrkill

Klarade ut Gremlins 2: The new batch förra veckan, sjukt roligt! lite för enkelt men vafan.
Grymt charmigt var det i alla fall!

#40981  by Ufouria

Jag minns Gremlins som ett läskigt spel. 8-[

#41032  by Gnarrkill

haha! ja men då är det ju tur att man är en sådan gullig hjälte istället då :D

#41644  by Nystroem

Har spelat igenom Contra med Frezy några gånger :) Vi håller på och ska göra en 2-player speedrun så det är träning som gäller. Hans världsrekord på 10:40 har vi en bra bit kvar till, det gäller att lägga upp en bra strategi så båda kan klara det utan att dö. Tyvärr är ju inte jag speciellt jättebra på spelet ännu så jag dör väl 10-15 gånger (ja vi använder Konami-fusket nu i början) per runda, men vi har kommit ner från typ 15 minuter till 12:07 nu, så det tar sig.

#41663  by Bonomaul

Jag fattar f*n inte det alltså.. känns inte ens som det skulle vara teoretiskt möjligt att springa igenom alla banor om det inte vore några fiender på under 15 min.

#41671  by Nystroem

Bonomaul:
Och jag kan inte fatta att det är så sjukt jävla svårt att klara det utan att dö. Det minsta antalet jag dött på en genomspelning tror jag är 8 eller nåt. Helt omöjligt för mig att klara det utan Konami-fusket, och då har jag ändå nötat rätt bra den senaste veckan :S Kommer ta år och da'r innan det blir en speedrun känns det som :P
Men 15 minuter är ju inte så übersvårt att knäcka. Ensam gör jag det inte, men med Freddy så kommer vi ju ner på 12 minuter ungefär, och han ensam har ju klarat det på 10:40. Säger en del om hur kass jag är, som saktar ner honom 1½ minut, trots att vi är två som spelar :D

#41987  by Ufouria

Fick hem Gun Smoke idag. Haha, efter en kort stund var det avklarat. 8)
Det lättaste spelet (efter Chip N Dale) jag någonsin spelat. Synd att man inte kan välja svårighetsgrad. Funderar på att köra ett varv till, ska försöka klara det utan att dö en enda gång. Borde inte vara så svårt, ffa inte när man har pengar och kan köpa häst och när man nu vet vart Wanted skyltarna finns.

BTW, grymt bra musik. :)

#41988  by Bonomaul

Det var ju inte dåligt att dra igenom Gun Smoke sådär bara.. tycker inte det är helt enkelt första gången när man inte vet vart alla Wanted-skyltar finns osv.

Bra musik ja! Bästa är när man har klarat spelet, och den som är till det förlängda introt.

#41989  by Ufouria

Jag missade några Wanted skyltar (bl a på första banan) så jag fick gå om vissa banor. Köpte mig en Wanted skylt på ett par banor, de var ju ganska billiga.
Insåg först på sista banan att det gick att skjuta rakt fram oxå. :oops:
Jag gillar nog bäst musiken på första banan.

#41992  by AndiOne

Andra banans musik gillar jag skarpt :)

#41994  by WERY

Sanna: Du kan göra speedruns på spelet o visa frezy-man sen i december om du kommer på hans spelträff

#41995  by Ufouria

Det går ju inte att göra speedrun på det spelet eftersom man knappt själv kan påverka hastigheten.
Det enda man kan påverka (dock i väldigt liten grad) är hur snabbt man skjuter ner bossarna.

#42031  by WERY

Ja men om du kommer igenom spelet utan att död så klarar du det snabbare än nån som dör jämt o har svårt att ta sig igenom

#42037  by BelfegorC4

Sanna wrote:Det går ju inte att göra speedrun på det spelet eftersom man knappt själv kan påverka hastigheten.
Det enda man kan påverka (dock i väldigt liten grad) är hur snabbt man skjuter ner bossarna.
Eller om du missar wanted affishen =)

#42072  by Nystroem

Vet inte om SDA skulle acceptera en sån speedrun iofs, men man kan ju höra om man orkar :P

Hur kan du tycka att det är SÅ enkelt, Sanna?? Jag har aldrig klarat det. Sista bossen är ju skitdryg :/

#43206  by Frezy_man

Oj. Gun smoke ycker jag också är svårt. Jag har gjort några tappra försök men har inte klarat det.

Kabuki - Quantum Fighter till NES.

Något spel som såg häftigt ut på ytan när jag såg en kort film när någon spelade spelet. Tänkte det kunde vara ett godkänt plattforms lir till NES.
Hittade ett ex. på ebay för några dollar förra året :) Nu hade det legat och sammlat damm i ett år så kändes skönt att ta tag i det. Stundtals ett klurigt spel. Ganska kort var det. Tog bara en timme eller två. Men det var trevligt som fan. Musiken var bra den också, som till många andra NES spel.

#43207  by Frezy_man

Orkar inte logga ut Freddy.. Nystroem som skriver.

Jag klarade också Quantum Fighter precis. Hade inget att göra så jag ställde mig (ja, jag stog upp de första två banorna eftersom Freddy var i vägen i soffan :P) och spelade detta. Klarade det på typ 35-45 minuter och har aldrig spelat det i hela mitt liv, förutom när jag testade det i typ 2 minuter en gång för att se om kassetten funkade :P

Riktigt bra spel, rekommenderas till alla :)

#43219  by WERY

Kan vara värt o nämnas att konverteringen inte lyckades så bra trots att spelet kom efter EEC eran. Kartong, kassett o manual alla märkta SCN

#43225  by Nystroem

WERY wrote:Kan vara värt o nämnas att konverteringen inte lyckades så bra trots att spelet kom efter EEC eran. Kartong, kassett o manual alla märkta SCN
Vad menar du med att det inte lyckades så bra? Och vad har SCN-märkningen med det att göra?

#43235  by Frezy_man

Eller att PAL konverteringen helt enkelt var dåligt gjord...

Tycker boxarten är skit ful :P

#43238  by Ufouria

Ja just det, Castlevania III avklarades idag för första gången. Frustrerande på vissa ställen (det var iofs Castelvania 1 oxå).

#43264  by nes_nerd_no_1

Är det någon som har listat ut ännu vad det är i spelet man måste göra annorlunda om man vill ha det "mörka" respektiva "ljusa" slutet :?:
Simons Quest pratar jag om alltså...

#43268  by WERY

När nes spelen märktes som SCN fullt ut började det mesta av PAL konverteringarna vara bättre utförda än dom var på EEC tiden

#43277  by Ufouria

Frezy_man wrote:Congrats.. Några planer på att plöjja tvåan, Simons quest?
Ja absolut. Måste införskaffa det.

Nästan alla verkar ogilla Simons Quest. Förstår inte det, vad är det som gör det spelet dåligt i jämförelse med ettan och trean?
Jag gillade det som barn. Ska bli intressant att se om jag gillar det fortfarande.

#43279  by WERY

Att det är svårare på ett sätt då man måste gå runt som i ett äventyrs spel o leta upp saker. Dom 2 andra ska man ju bara plöja igenom på vägen fram. HAr själv suttit o spelat det spelet o kört fast så det har ståt still ett tag

#43281  by Ufouria

Ahah, på så sätt. Ja det är jobbigt när man inte vet hur man ska ta sig vidare (jag avskyr sådana spel).

#43303  by BelfegorC4

Sanna wrote:Nästan alla verkar ogilla Simons Quest. Förstår inte det, vad är det som gör det spelet dåligt i jämförelse med ettan och trean?
Jag gillade det som barn. Ska bli intressant att se om jag gillar det fortfarande.
Alla hatar det för två anledningar.
1.) Dag och natt, man kan inte köpa prylar när det är natt i städerna :(
2.) En dum dialog ruta som kommer upp när det blir natt och dag. går inte att trycka sig förbi.

#43305  by Frezy_man

Och några väldigt dåligt gjorda ledtrådar för hur man ska lyckas ta sig vidare på ett logiskt sätt.

Själv spelandet är nog inte så tokigt. När man piskar fiender vill säga. Musiken är ju rikktigt bra också. Har inte kommit så långt på spelet själv. Vet inte om jag någonsin kommer spela igenom det ( gäller även Castlevania 3 )
Tycker det finns bättre plattforms spel jag inte spelat igenom än helt enkelt :P
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 227

Instagram #sndb.se