• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#397092  by segis

Klara Mega Man 4 kl 3 på morgonen efter en jävla massa bråk xD första gången jag försökt klara det och man höll på att bli galen! xD
 #399336  by Ufouria

Grattis!
Ja det tycker jag med. Har klarat det 5-10 ggr men det är fortfarande inte lätt. Det svåraste tycker jag är sista jump the waterfall samt "slutbossen".
 #399369  by toffe-86

Håller helt och hållet med dig där Sanna, tycker man förlorar många liv på de banorna där istappar ploppar upp i vattnet framförallt i de smala passagen, men ett underhållande spel. Gillar hela konceptet.
Jaja vidare till nästa spel!
 #399380  by Ufouria

Ja där är det svårt oxå. Ser alltid till att ha en sån sån där odödlig grej som jag använder på sista istapps/bergsbanan. Den räcker ju inte hela vägen men typ 1/4 plus att man får fullt liv.
 #400895  by segis

Grattis illumi85 :D
shatterhand är ett spel jag borde försöka klara av men jag blir så sur när jag spelar det haha
Får sätta den på "att klara listan" snart ^^
 #400907  by Ufouria

Det finns ett spel som enbart släpptes i Japan som påminner om Shatterhand. Hade titeln nerskriven tidigare men raderade den. :(

edit: Tror det var denna jag tänkte på. Musiken är grym!
 #400989  by 3gengamern

Sanna wrote:Det finns ett spel som enbart släpptes i Japan som påminner om Shatterhand. Hade titeln nerskriven tidigare men raderade den. :(

edit: Tror det var denna jag tänkte på. Musiken är grym!
Grym musik var ordet! :)
"Super Sentai" ska tydligen vara den japanska förlaga på vilket den amerikanska serien "Power Rangers" är baserad. Så hade spelet lanserats här i väst, skulle det nog förmodligen ha haft den titeln istället.
 #401033  by nes_nerd_no_1

Du har bra smak på spel du! :good:

Och jag rekomenderar dig att köpa Tyson´s, och inte Mr Drems, då Tyson´s faktiskt går aningen snabbare än vad Mr Dreams version gör (plus att det är ju orginalet).
 #401035  by osiris

självklart ska de va mike tyson, hadde de när ja va liten så inte ska man ha nån blek kopia som Mr.dream :badgrin:
 #402278  by toffe-86

Blev sugen för nes nerden skrev detta och drog igenom punch-out igår.
Gick förvånandsvärt lätt 14-0 KO......tyson i andra ronden.
Last edited by Pinge on 15 May 2011, 13:27, edited 1 time in total. Reason: Redigerat bort ovårdat språk!!
 #402362  by segasonic

Både Ducktales och SMB fick sig en omgång i morse ;)
 #403239  by Draedon

Jag spelade igenom Double Dragon II igår av bara farten... Gjorde ren kassetten för spelet bara blinkade, när jag väl fick igång det så började jag spela och blev fast tills jag var klar. :D

Det var dock Famicom-versionen så det var lite svårt att hänga med i handlingen. Men finns det något mer tillfredsställande än att se en sån här bild?
Image
 #406264  by Miller

Yeah baybeeeee, klarade precis StarTropics och jag måste säga att de sista två ökända banorna var inte alls så svåra som jag trodde, klarade sista bossen på första försöket liksom (ett hjärta kvar i liv dock, men ändå ;) ) Hursomhelst ett sjukt kul spel som blir väldigt svårt väldigt snabbt. Lite klumpig kontroll men bara till en början, sen flyter det på bra tycker jag. Vissa hemligheter som att gå genom väggar på måfå, kändes sådär, men å andra sidan finns det i första Zelda också och då klagar man inte så mycket så -- låt gå för denna gång! Rekommenderas till den som gillar top-down äventyr och vill ha lite utmaning. Bra musik och grafik också.

Vad väntar nu då, Lolo 3 kanske?
 #406265  by Mango

Grymt jobbat :D Har inte klarat Startropics ännu, men det är ett riktigt bra spel och jag gillar det mer än Zelda :) *Duckar för tomaterna* :-w
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 227

Instagram #sndb.se