• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#398728  by smid

Gjorde dom riktiga färgen så blir det svårt att skilja från golvet :lol: Vet inte om jag tycker att det ser så bra ut, typ som Gramlins 2 och de andra uppräknade...
 #399127  by nes_nerd_no_1

Så istället för att låta golvet vara i någon annan färg, så lät man honom bli grön?
Afro-Marsian, liksom... :roll:

Kan även säga att jag har försökt spela detta, och det är ju 1000 ggr bättre än de andra två GB-spelen, men fortfarande ett ganska tråkigt spel, iaf imo...
 #399398  by segasonic

Känns som om att jag får gå upp till NESet och spela lite Shatterhand ;)
 #399842  by MilleN

Kirbys Adventure har det blivit en del av det senaste :) Spelar kanske 10-15 minuter i veckan drygt så det går sakta men säkert framåt, svårighetsgraden är ju ganska obefintlig tycker jag, har kommit 50% och har dött någon gång bara :) Älskar för övrigt spel där man kan spara!
 #399843  by Mango

Gillar verkligen Kirby's Adventure jag med :) Tror jag är på 70% eller något sånt, men har inte spelat det på en vecka nu.

Går det att spara i PAL-versionen också?
 #400046  by smid

Den tyska versionen är bra då den bara kostar någon tjuga. Dock skäms man ju lite över att äga den, tur att man har båda :$

Bra spel är det iaf, dags att lägga ut annons på NA så att man får en jäkla konsol här nere!
 #400050  by segasonic

Vad tusan! Hur länge har du varit utan spelmöjlighet? ;)
 #400145  by Mango

Spelat lite Astyanax. Hade varit ett grymt roligt spel om man plockade bort några av de där flygande bollarna som kommer om och om och om och om igen. Men musiken är så pass bra att man kan ha överseende med det ^^. Kanske blir roligare när man kommit lite längre också.
 #400751  by Miller

Satte mig en timma med Little Samson idag, mycket mer utmanande än vad jag minns. SUmpar man vissa karaktärer på t.ex. bossar är man så sjukt rökt.

Denna gång hittade jag en alternativ bana också! Trillade ner i drickat på typ tredje bossen och så kom en liten gremlin och snodde min klocka. Så kom man till en autoscrollande bana där man fick hoppa på en gående krabba. Skitkul! Finns det fler såna "gömda" banor?

Ska lätt sätta mig mer med spelet framöver då det definitivt är ett av de bättre spelen till NES i mitt tycke. Synd att amerikanska versionen är för dyr för min del (spelar på emulator).
 #400755  by Ufouria

Den alternativa banan har jag nog inte varit på.

Är det inte så att om man är Samson och dör så förlorar man inte honom. Men man förlorar de andra gubbarna om man dör med dem.
??

Isf får man se till att vara Samson när man tänker dö.
 #400841  by segasonic

Det händer i Mega Man 5 också ;)

Nu ska jag snart sätta mig med SMB :)
 #400869  by 3gengamern

Men vilket spel lanserades egentligen först, Shatterhand (1992) eller MM5 (-93). ;)

Fast Metal storm verkar enligt databasen ha släppts redan (-91) i USA, så jag antar att vi där har det riktiga originalet, medan Natsumes och Capcoms båda alster är plagiaten. :$ :lol:
 #400878  by Ufouria

Metal Storm är sämst enligt mig. Förstår inte varför folk hyllar det skräpet. :s Kartongen är snygg, men spelet är segt, osmidigt och fult.

Shatterhand och Mega Man 5 däremot! :good:
 #400972  by Mango

Spelar Ninja Gaiden. Måste nog säga att det slår min tidigare favorit bland ninjaspelen (Shadow of the Ninja). Väldigt högt tempo, bra musik och skön kontroll. Ett riktigt toppenlir :good:
 #400983  by Mango

Och här är det verkligen run som gäller :lol: Spelet blir lättare om man fortsätter springa framåt och kötta eftersom det väldigt ofta matas på med fiender bakifrån.
 #404019  by segasonic

Pinge +1
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 81

Instagram #sndb.se