• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#391778  by Hullofella

Vi spelade 2-player, men jag var Luigi, så det var inte helt lätt när min odåga till kompis pausade i tid och otid vid vissa väl tajmade stup ... Jag varvade det i alla fall, vilket man inte kan säga om pausemarodören, även om det var nära (sista slottet).
 #391895  by MrDomarn

Äntligen har jag också klarat ett spel utan fusk eller genvägar! Visserligen ingen större bedrift svårighetsmässigt, men med två små barn så är tidsbrist det svåraste hindret.

Mega Man 3
Image
kanonspel!

Räknar man bort SMB1 och SMB3, - som jag nyligen såg slutet på, fast genom flitigt användande av rör o flöjter,- så var det nog 15 år sedan jag klarade ett NES-spel senast.
 #391977  by toffe-86

En gammal pokj"dröm" spelades igenom idag, Dream Master, sista leveln var jävligt frustrerande faktiskt. Men glad att jag tog mig igenom pinan så många gånger man spelat detta som grabb och inte kunnat fullfölja.
 #391997  by nes_nerd_no_1

Jag var hemma hos Sanna idag, och vi klarade tillsammans Mega Man (ettan)! \:D/

Iofs kanske det är den hundrade gången som jag klarar detta, och jag antar att det är något liknande för Sanna... ;-)

Image
Image
 #392077  by Perry

Klarade Little Nemo the Dream Master. Men enligt uppgift skulle man få "unlimited items" eller nåt om man klarade det två gånger, och så var inte fallet. Möjligen räknades det inte eftersom jag fick ta ett par continues. Någon som vet vad man får?
 #392205  by Pinge

Domarn: frågan e vilken av reflektionerna som är du! :lol:
Attachments:
bujj.jpg
bujj.jpg (205.85 KiB) Viewed 3095 times
 #392244  by 3gengamern

Nanananananananan BATMAN! \:D/

Det krävdes några försök men till slut listade jag ut vilken taktik som är den vinnande för att överleva Jokern.
Tricket är att hela tiden hålla sig på lagom långt avstånd. Tillräckligt nära för att han inte ska kunna skjuta dig med den långa pistolen, samtidigt tillräckligt långt bort för att blixtarna precis ska missa. Väl i position så är det bara att mata på med bataranger.
Image

Image

Nu måste jag bara köpa hem ett ex. av "Return of the Joker" för att se om uppföljaren lyckas hålla Sunsofts fana lika högt. Mest undrar jag hur de har löst det logiska problemet med en fortsättning på storyn. För i slutet av det här spelet så slänger ju Batman kallblodigt ner Jokern för klocktornet, rakt mot en säker död på trottoaren som tydligt visas i bild. :-k
Last edited by 3gengamern on 22 Mar 2012, 09:30, edited 1 time in total.
 #392255  by Pinge

du kommer bli besviken på uppföljaren...
 #392321  by WERY

Härligt att du klarade spelet. Return of the Joker är ett av dom bättre spelen till NES så du kommer bli mycket nöjd. Det har ett jävligt bra soundtrack och ger en fantastisk NES-känsla :)
 #392375  by segasonic

Körde igenom Mega Man 3 igår för första gången på länge :P
 #392772  by segasonic

-
 #392796  by Nils

Mega Man 3. Förmoligen den lättaste slutbossen genom tiderna.
 #392908  by segasonic

Klarade ut Jetsons innan jag gick och la mig igår :)
Man fick lite wily-känsla när man mötte Cogswell :D
 #392918  by segasonic

Sant, det var bättre än vad jag trodde att det skulle vara.
 #392984  by pravda

jag firade min födelsedag med att klara om castlevania, inte gjort det sen 90-talet. fy sjutton så svårt att klara utan att nyttja continues.
 #393139  by Nils

Klarade nyss Super Mario Bros... för första gången... no jokes!

Det var faktiskt första gången! Jag kan inte förstå att jag sugit så mycket på det innan. Nu tog jag bara upp kontrollen och sprang i genom det (bokstavligen, jag håller alltid inne B-knappen). Så nu är jag stolt! För det känns lite som om att man inte kan vara NES-spelare utan att ha klarat SMB. Eller hur?
Last edited by Nils on 20 Apr 2011, 22:12, edited 1 time in total.
 #393149  by Ufouria

Ja eller hur! Grattis!
Det var länge sedan jag sprang igenom Super Mario. Skulle säkert ramla ner i första hålet. :DOG
Det spelet måste vara rätt skoj att göra speedrun på.
 #393158  by Miller

Airrider wrote:Klarade nyss Super Mario Bros... för första gången... no jokes!

Det var faktiskt första gången! Jag kan inte förstå att jag sugit så mycket på det innan. No tog jag bara upp kontrollen och sprang i genom det (bokstavligen, jag håller alltid inne B-knappen). Så nu är jag stolt! För det känns lite som om att man inte kan vara NES-spelare utan att ha klarat SMB. Eller hur?
Håller helt med. Spelade det som liten men tyckte aldrig det var särskilt kul. När jag började samla på NES igen (för ett halvår sen) var mitt första projekt att klara SMB. Känns inte rätt annars. Men nu är det gjort (för några veckor sen). Fantastiskt spel, än idag. Lär spela igenom det igen snart.
 #393171  by segasonic

SMB är mitt favoritspel, därför spelar jag igenom det 4 ggr i veckan. Roligare för varje gång :)
 #393173  by Nils

Sanna wrote:Ja eller hur! Grattis!
Det var länge sedan jag sprang igenom Super Mario. Skulle säkert ramla ner i första hålet. :DOG
Det spelet måste vara rätt skoj att göra speedrun på.
Det ända riktigt jobbiga med speedruns är att hoppa upp för trappor utan att tappa fart :mario
 #393175  by Nils

Nu har jag packat ner mitt NES för ölands-semestern. Påsklov is najs \:D/
 #393439  by MrDomarn

MM2 och Kid Icarus avklarade.

Jädrar vad MM2 var lätt och jädrar vad irriterade äggplant-killarna i Kid Icarus är. Ibland hinner men inte ens reagera innan man blir äggplantad när man klättrar ned för stegen till ett rum. Jag fick folie-hatts-slutet på Kid Icarus iaf, dvs det näst-näst-sämsta om jag fattat rätt.
  • 1
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 227

Instagram #sndb.se