• Ny Mario Bros Glitch?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#392146  by Nils

Eftersom Mario Bros är världens mest överanalyserade spel så kan jag lika gärna säga detta. Jag hittade en glitch i Mario Bros där Mario SPRANG ner för ett rör istället för att stanna och glida ner. Han åkte ner i samma hastighet fast med kravland ben. Jag fick bara detta att funka en gång i warpzonen på värld 2, i röret som leder till värld 3. Så, varsågod. Nu borde det inte finnas något mer att upptäcka :P
 #392147  by segasonic

Du menar väl Super Mario Bros? ;)

Edit: Du borde ha lagt den här istället: viewtopic.php?f=9&t=5612

Edit2: Rättade felstavning
Last edited by segasonic on 17 Apr 2011, 18:12, edited 2 times in total.
 #392148  by Leopardkungens

Menar du Super Mario Bros va? Mario Bros är ett annat spel!
Ny glitch vet jag inte, googla vetja! Säkert någon som hittat det innan.

Edit - Sega hann före.
 #392151  by Nils

Crap! Trodde inte det var upptäckt. Brukar inte stå på hemsidor.
 #392154  by Nils

Men Super Mario Bros har ju funnits i snart 25 år så... chansen är väl inte så stor.
 #392155  by nes_nerd_no_1

Att Mario "springer" samtidigt som han går ner i ett rör, är ju en jättevanlig "bugg".
Du har inte upptäckt något nytt, tyvärr... ;)

Dessutom så är det Super Mario Bros du pratar om... ;)

Super Mario Bros:
Image

Mario Bros:
Image
 #392157  by Nils

Man vet ju aldrig :P
 #392203  by WERY

Om jag uppfattat det hela rätt så syftar du på den grejen som inträffar när man hoppar ner i ett rör och trycker ner samtidigt så han springer medan han sjunker in. Den är ju lika super vanlig som Super Mario själv ;)
Last edited by WERY on 17 Apr 2011, 20:38, edited 1 time in total.
 #392209  by Nils

Jahopp. Det måste varit att jag råkat göra något skumt just då. Trodde att det var nån sjukt ovanlig glitch.
 #392210  by Pinge

tror jag gjorde den 1987 första gången
 #392214  by Nils

Hur gör man? WERY säger att man "trycker ner", vilket är vad man trycker för att gå ner i röret i huvud taget.
 #392221  by WERY

Jo men hoppar du och trycker ner så springer han i röret medan han sjunker. Han gör ju aldrig så om man står still på röret och åker i. Det om något hade varit en glitch

Instagram #sndb.se