• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#387343  by segasonic

Tog numnerlapp på RSM2010, men var tvungen att ta taxi till stationen för att hinna med tåget hem.
 #387569  by WERY

Spelade lite Back to the Future, Lolo 2, Lolo 3 samt Silver Surfer.

Har blivit såpass bra på Silver Surfer att jag klarade dom fem första världarna på ett liv och jag vet hur det går till så då ska jag fortsätta göra på det sättet i framtiden. Blev ett nytt highscore på villkoret ett liv som postades i highscoredelen :)

Kan jag bara lära mig att klara Magik Section på ett liv så är nog hela spelet klart sen. Måste bli bäst på spelet!
 #387616  by segasonic

Silver Surfer är ett ganska bra spel, får nog gå upp och spela det snart...
 #388811  by segasonic

Körde igenom Mega Man 6 nyss :P
 #388948  by Ufouria

Smurfarna. Musiken var rätt bra konstigt nog. Däremot svårt att styra smurfen. Plus att jag kom till ett ställe på bergsbanan som jag inte kommer förbi. Tror jag ska hoppa på fågeln men kommer inte upp så högt även om jag står på toppen av snöberget. :(
 #389441  by Japanspel

Kan det bli bättre? :D
Attachments:
AV fami, gimmick
AV fami, gimmick
av fami gimmick.jpg (608.35 KiB) Viewed 6496 times
 #389480  by 3gengamern

Sista banan på Journey To Silius, jag har aldrig gillat autoscrollare. Alla rullband får det förresten att påminna en smula om sista banan i Piff & Puff, fast rejält mycket svårare.

EDIT: Jäkligt snygg konsol du hade där fjosefsson, så borde de även ha sett ut i Europa.
 #389494  by Japanspel

smid wrote:Är det en dogbone som sitter i konsolen? Jag är jävligt avundsjuk, är på jakt efter en sådan nu! :)
Syftar dogbone på handkontrollen? I så fall, nej, det sitter en expansionsport handkontroll i den tyvärr, Hudson. Jag har inga fler dogbones.

edit -
Ingen som ska kommentera spelet förresten? :D Trodde jag.
 #389713  by Ufouria

Har spelet en omgång Shadow Warriors. Det spelet är verkligen konstigt när det gäller svårighetsgrad. Fram till sista banan så är svårighetsgraden typ 2/10. Går det öht att dö på bossarna innan slutbossen? På alla bossarna kan man ju bara ställa sig framför dem utan att röra en fena förutom slåfenan så kommer bossen att dö innan man själv dör. Behövs ingen som helst taktik. :/ Sedan ökar svårighetsgraden direkt på sista banan, ffa sista bossen. Trots att jag spelat igenom det nästan tio gånger så kan jag fortfarande inte ta alla tre formerna på ett liv medan jag kan springa igenom de tidigare banorna med förbundna ögon nästan. :s
 #390078  by segasonic

Jetsons
 #391936  by 3gengamern

Batman
Klocktorn i NES-spel = Outsinlig källa till frustration. :x
Kämpar med att bemästra den sista banan, men det verkar snudd på omöjligt att ta sig förbi kugghjulen oskadd. Helst vill man ju att livsmätaren ska vara helt full inför mötet med slutbossarna. En bra sak är i alla fall att man slipper möta "Eldflugan" igen om man väl en gång redan har besegrat honom. Det räcker gott och väl med enbart Jokern.
 #391951  by Nils

Jag spelar också Batman! Köpte det på KaptenKrok idag. Men mest spelar jag Mega Man 3.
 #391974  by Japanspel

nes_nerd_no_1 wrote: Myyycket vacker syn! :)

Men har du inte sålt carten, och snart även FC´t? :koopa:
Oj lite sent svar här. Carten sålde jag till han XIAO, men FCn har jag kvar. Sålde min andra AV Famicom i box. Har inga riktiga handkontroller till denna så jag får behålla den ett tag till... Xiao gav mig ett offer jag inte kunde refusera, eller så var han bara väldigt tjatig, haha.

Hoppas jag kan få tag på ett till Gimmick. Gärna i box. :) Det är inte så lätt kan jag lova... men jag tror jag kan lyckas tids nog.
 #394167  by Miller

Sitter och lirar Adventures of Lolo. Tacka Gud för att man har oändligt med liv! Sitter just nu fast på typ bana 6:3 eller något, var tvungen att ta en paus och samla tankarna lite... Grymt spel! Ser fram emot att spela mer och att lira uppföljarna.
 #394488  by Skogur

Jag funderar på att klara Batman en gång för alla. Håller helt klart med, Jokern är otroligt svår.
Allt går som en dans tills Jokern som jag inte lyckats klara ännu, klocktornet var ganska jobbig bit första gången jag kom dit.
Funderar även på om jag borde vara mer aktiv på forumet...
 #395419  by Bucket

+1 på aktiviteten Skogur.

Själv spelade jag Donkey Kong ganska nyligen.
Inget vidare på det men kommit upp i runt 60k poäng
Inte heller något att skryta med men jag kan säga att jag jagar NESdb highscoren i det spelet :D
 #395587  by Miller

Fick några lediga timmar och satte igång The Guardian Legend, är mycket förtjust hittills, hade för mig om att det var mycket rörigare än såhär men allt flyter på bra än så länge. Har kickat första korridoren samt några extrakorridorer på vägen, på väg till andra nu. Grymt spel!
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 81

Instagram #sndb.se