• Svarta Serien (Diskussionstråd till FAQ)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #3451  by tosse
 
Hej
hur många spel e det i svarta serien??? någon som vet??+ mycket tacksamm för svar.
donkey kong e det bara ett spel va?

är detta är listan över svarta serien som jag har men e det något som fattas???

1.Slalom
2.Mach Rider
3.Kung Fu
4.Ice Climber
5.SMB
6.Golf
7.Soccer
8.Pinball
9.Pro Wrestling
10.Wrecking Crew
11.Mario Bros
12.Duck Hunt
13.Balloon Fight
14.Excitebike
15.Tennis
16.Hogan's Alley
17.Donkey Kong
18.Gum Shoe
19.Devil World
20.Popeye
21.Volleyball
22.Clu Clu Land
23.Wild Gunman

 #3453  by pcx
 
Jag flyttar detta ämnet till FAQen. Det hör ju hemma där om din fråga blir besvarad.

Både Donkey Kong 3 och Donkey Kong Jr. borde ju finnas med.

 #3459  by pcx
 
Sen har vi ju Metroid, Rad Racer, Kid Icarus, Zelda och Punch Out som inte är svarta till utseendet men de kommer ju ifrån den "eran" av förstagenerationsspel... iaf här i Sverige.

 #3460  by its123baby
 
Här är samtliga svarta serien spel som kom i små boxar:

Mario Bros
Pinball
Popeye
Tennis
Excitebike
Ice Climber
Donkey Kong
Golf
Balloon Fight
Soccer
Clu Clu Land
Mach Rider
Kung Fu
Super Mario Bros
Donkey Kong Jr
Devil World
Pro Wrestling
Donkey Kong 3
Wrecking Crew
Slalom
Volleyball
Hogans Alley
Wild Gunman
Gumshoe
Donkey Kong Jr Math
Urban Champion

 #3461  by Bonomaul
 
..varav Folkows två sistnämnda inte släpptes i Sverige.
Kan ju vara värt att nämna för att räta ut eventuella frågetecken.

 #3782  by Riwallen
 
Kanske dags att lägga ut den riktiga listan på TUNG så att vi slipper alla frågetecken.

Detta är ju ändå en Databas för spel och det skulle vara bra om den fanns med någonstans.

Vad tycker ni?

 #3784  by Bonomaul
 
Låter som en bra idé. Fixa det Admin! ;)
Vart skulle den ligga isåfall?

 #3785  by Riwallen
 
Får väl bli vid Databasen någonstans va.


Inte här på forumet där hör det inte hemma

 #7388  by nes_nerd_no_1
 
pcx1100se wrote:Sen har vi ju Metroid, Rad Racer, Kid Icarus, Zelda och Punch Out som inte är svarta till utseendet men de kommer ju ifrån den "eran" av förstagenerationsspel... iaf här i Sverige.
Finns Rad Racer på liten låda?? :shock:
Det trodde jag bara var en myt!

För övrigt så tycker jag att man kan räkna alla spel som kom i små lådor till "svarta serien" då dessa ändå tillhör de 41 första spelen som kom till våran himmelska maskin!
Förrutom de som Folkow skrev så kom också på liten låda:

Ice Hockey
Punch-Out!
Cobra Triangle
To The Earth
RC-Pro Am
Tetris
Metroid
Kid Icarus
The Legend of Zelda
The Adventures Of Link
Anticipation
Super Mario Bros 2
Donkey Kong Classics

:!:

 #7740  by Micke_1980
 
Ok, jag har en fråga, jag har 2 st Ice Climber, och min fråga kommer sig av att jag är i desperat behov av pengar så jag tänkte sälja ena, men så såg jag att de skiljer sig åt på baksidan.

Kassett 1; 5 skruv, Engelska, Nintendo R

Kassett 2; 3 skruv, Engelska. C M Nintendo 1985

Ingen av kassetterna har Gamebit skruv.

Vilken är den mest åtråvärda (alltså den man helst vill ha kvar)? Eller spelar det ingen roll?

 #7742  by Hundägaren
 
Micke_1980 wrote:Ok, jag har en fråga, jag har 2 st Ice Climber, och min fråga kommer sig av att jag är i desperat behov av pengar så jag tänkte sälja ena, men så såg jag att de skiljer sig åt på baksidan.

Kassett 1; 5 skruv, Engelska, Nintendo R

Kassett 2; 3 skruv, Engelska. C M Nintendo 1985

Ingen av kassetterna har Gamebit skruv.

Vilken är den mest åtråvärda (alltså den man helst vill ha kvar)? Eller spelar det ingen roll?
Jag skulle behålla den med 5 skruvar då det är första utgåvan. Sen kom den med bara 3 för att senare ersättas med de 3 gamebitskruvarna.

Detta kanske jag inte skulle skriva för nu börjas det väl skruvas i 2 extra skruvar i alla kassetter man äger så man kan hävda att det är första utgåvor sedan :lol:
MVH H Ä

 #7751  by Bonomaul
 
Hundägaren wrote:Detta kanske jag inte skulle skriva för nu börjas det väl skruvas i 2 extra skruvar i alla kassetter man äger så man kan hävda att det är första utgåvor sedan :lol:
MVH H Ä
Ja jäklar.. nu ska jag ändra varenda kassett jag har.. Ikari warriors med 5 skruvar liksom, kommer bli en storsäljare. :D

 #7845  by jalla
 
Du kan också lägga till Baseball, Gyromite och Stackup :)
Jag vet dom inte kom som smallbox, men dom är fortfarande i den svarta serien.
nes_nerd_no_1 wrote:
pcx1100se wrote:Sen har vi ju Metroid, Rad Racer, Kid Icarus, Zelda och Punch Out som inte är svarta till utseendet men de kommer ju ifrån den "eran" av förstagenerationsspel... iaf här i Sverige.
Finns Rad Racer på liten låda?? :shock:
Det trodde jag bara var en myt!
Det är inga bevis (som jag har sett isåfall) som visar att Rad Racer smallbox excist. Jag har hört rykten om SMB/DH smallbox också, men för jag ser det själv finns dom inte ;D hehe.

 #7850  by nes_nerd_no_1
 
jalla wrote:Du kan också lägga till Baseball, Gyromite och Stackup :)
Jag vet dom inte kom som smallbox, men dom är fortfarande i den svarta serien.
nes_nerd_no_1 wrote:
pcx1100se wrote:Sen har vi ju Metroid, Rad Racer, Kid Icarus, Zelda och Punch Out som inte är svarta till utseendet men de kommer ju ifrån den "eran" av förstagenerationsspel... iaf här i Sverige.
Finns Rad Racer på liten låda?? :shock:
Det trodde jag bara var en myt!
Det är inga bevis (som jag har sett isåfall) som visar att Rad Racer smallbox excist. Jag har hört rykten om SMB/DH smallbox också, men för jag ser det själv finns dom inte ;D hehe.
SMB/DH boxen existerar. En kär vän påstår iaf att hans kompis har den så... Sen hur sant det är kan man ju aldrig veta, men han har aldrig ljugit om något tidigare. Då skulle det vara på spansk utgåva. Leter själv febrilt efter den.

Det som är lite märkligt med Rad Racer är att en polare har en RR-kassett med 5 stärnskruvar & ingen märkning, och denna utformning var det väl bara "small box"spelen som fick? Mycket skumt... Det vore kul att få klarhet i den saken innan man dog...

 #7853  by jalla
 
Jag tror inte på att dom finns för jag ser bild. Säg till honnom att ta nån ;) Kanske Rad Racer med 5 skruvor var en av dom första vanliga box spelen?

 #7908  by nes_nerd_no_1
 
jalla wrote:Jag tror inte på att dom finns för jag ser bild. Säg till honnom att ta nån ;) Kanske Rad Racer med 5 skruvor var en av dom första vanliga box spelen?
Boxen: Absolut. Ska fråga honom nästa gång vi pratas vid.

Rad Racer: Jo så kan det ju vara.... Tycker ändå att det är lite skumt....

 #27455  by Azox
 
Jag undrar en sak tillhör inte 10-yard fight och Gyromite svarta serien?

 #27470  by Tawny
 
nes_nerd_no_1 wrote:För övrigt så tycker jag att man kan räkna alla spel som kom i små lådor till "svarta serien" då dessa ändå tillhör de 41 första spelen som kom till våran himmelska maskin!
njae det håller inte jag med om.. svarta serien är ju svarta serien. (plus de i silver o guld), de andra med liten box hör väl isf till "lilla boxen-serien.

där då svarta serien ingår för de hade små boxar.

alla svarta serien är lilla box-serien men alla lilla box är inte svarta serien

men whatever :D

 #27493  by WERY
 
Azox wrote:Jag undrar en sak tillhör inte 10-yard fight och Gyromite svarta serien?
Ja det gör dom. Har ju samma boxar som de andra svarta serien spelen

 #27502  by BelfegorC4
 
Azox wrote:Jag undrar en sak tillhör inte 10-yard fight och Gyromite svarta serien?
Vänd dig till den heliga databasen för att få svar :)
10-yard fight
"Spelet var ett av de tidigaste NES-spelen och släpptes i den sk "Svarta serien" i USA"

En fråga om svarta serien. Ska inte alla i svarta serien ha en pixelart version. Har aldrig sett Devil World i pixelart :(

 #27504  by Bonomaul
 
Då kanske de spelen borde läggas till i listan under FAQ då.. framtida projekt.

Devil World finns inte med pixel-etikett, och inget annat spel som släpptes i scandinavien heller - och det var ju bara här DW kom ut.

 #27515  by J. Lilja
 
Azox wrote:Jag undrar en sak tillhör inte 10-yard fight och Gyromite svarta serien?
Jojomensan! Och Stack-up också för den delen. :) Tänk att vi missat så många spel i svarta serien. De e knas! Jag ska uppdatera min nes-lista så fort jag kommer hem från jobbet.. sen är det väl upp till någon moderator eller admin att uppdatera listan här i faq:en. Vi är väl uppe i en trettioen svarta serien-spel nu om jag räknar rätt, ink. Baseball.

 #27542  by Bonomaul
 
Jag kan nog på rak arm säga att den störtsta anledningen att vissa spel inte står med i FAQ'en är att listan säkerligen var tänkt att spegla den scandinaviska marknaden i första hand.
Varför då tex Urban Champion ursprungligen smög sig in är däremot lite mer svårförklarat. :)

 #27595  by Azox
 
äsh bara markera med nån färg på de som är svensk importerade lr tvärtom i Faq så blir de fint :) Så är de här alla svarta spel nu lr någon som hittar nå mer? :P

 #38873  by Azox
 
Någon som kan uppdatera i Faqen då eller skriva kompletta listan på svarta spel här? Så man vet vilka man har kvar å samla på sig :)

 #38875  by Bonomaul
 
Jamen tjöta.. Var sak har sin tid, du ska inte hetsa upp dig så! ;)

Nu är det dock fixat. (kanske var på tiden 8) )

Undrar vart trådskaparen tog vägen, hade han inte lust att följa upp sin fråga måntro?

 #38876  by Azox
 
Nu slutar jag tjata!! :D:D Thx dude your tha man!! 8)

 #38964  by blaobear
 
hur är det med mario pinball då? :roll:

 #38979  by Azox
 
hehe någon som skriver i natt mössan på tradden :P

Instagram #sndb.se