• Fråga Dr. Mario NES-relaterade frågor!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#378843  by Ufouria

Alla spel som Nintendo gav ut verkar ha kommit med dammskydd med Nintendo-logga. De flesta Capcom och Sunsoft spelen kom med helsvart dammskydd. Är dock svårt att vara hundra med dessa dammskydd..

Edit: Däremot verkar det rätt så säkert att dammskydden med "väv"-struktur kom sent medan de med marmorliknande struktur kom till tidiga spel (SS spelen t ex).
 #378847  by Ufouria

Tycker de verkar vara ungefär lika vanliga.

Någon som har koll på om de dammskydden man kunde köpa löst från t ex prylshopen, hade Nintendo-tryck eller ej?
 #379549  by Ufouria

Svarta Serien fråga
Låt säga att det finns ett SS spel som kom med omärkt framsida men två varianter av omärkt baksida (t ex Wrecking Crew) - antingen med 3 skruvar eller 5 skruvar.
Frågan är hur skiljer sig kartongerna till dessa kassetter?
 #379651  by Erik S

Såldes den röda Zapperpistolen endast tillsammans med actionset, eller gick den att köpa löst också?
 #379671  by Ufouria

Är inte helt hundra men det borde ha varit så att oranga zappers såldes separat. Den grå drogs väl in för att den liknande en vanlig pistol :DOG och ersattes av den oranga. Måste ha sålts pistoler löst efter att SMB/DH konsolpaketet släpptes.
 #379688  by Erik S

Hur många Zapper såldes det, finns det några siffror? Vilken är vanligast, den grå eller den röda?
 #379702  by Omega Supreme

Sanna wrote:Svarta Serien fråga
Låt säga att det finns ett SS spel som kom med omärkt framsida men två varianter av omärkt baksida (t ex Wrecking Crew) - antingen med 3 skruvar eller 5 skruvar.
Frågan är hur skiljer sig kartongerna till dessa kassetter?
Det gör dom inte.
 #380486  by ahnelovs

Hej fick detta mail av en vänn. Kan ni svara på frågan?
Hej!

Jag behöver fråga dig om en sak. Jag hittade ett spel hemma i lådorna som jag säljer på Tradera nu. Popeye. Köpte spelet inplastat för över 10 år sedan från en tvspelsbutik i Sverige. Har fått en del frågor om inplastningen... när jag köpte spelet så sa de att det var bergsala version. Känner du till något om inplastning.. mitt spel ser ju ut att vara fabriksinplastat dock... men plastades svenska spel in från fabrik? Jag kan tyvärr inget om detta. Är de tyska versionerna inplastade eller? Du kanske vet mer ;) Tack på förhand!

// Robert
 #380488  by genne

svenska spel plastades aldrig in och med undantag av gps spel tror jag inga nes spel överhuvudtaget i europa plastades in.
 #380499  by Ufouria

De inplastade svarta serien spelen som har sålts är alla TYSKA. Det var någon distributör i tyskland (Quelle ?) som plastade in spelen. Det var väl istället för att plombera dem. Så länge inte plasten var bortsliten så gick det att lämna tillbaks.
 #381036  by GNo1

Erik S wrote:Hur många Zapper såldes det, finns det några siffror? Vilken är vanligast, den grå eller den röda?
Vanligast är den orange/röda! Grå drogs ju in pga liknelse av pistol.
 #382229  by Ufouria

Jag hade på mitt NES drygt ett dygn nu när jag spelade Rush N Attack. När min poäng var mellan 2,000,000 och 2,500,000 (kommer inte ihåg exakt när det började och slutade) så blev ALLA 5:or konstiga. Det såg ut som det la sig något militärgrönt band över själva femman. Sedan efter ett par varv så blev alla 5:or normala igen. Tog dessvärre inget kort på det och minns inte heller om det blev så sist jag var uppe i samma poäng, men jag har ett svagt minne av att det var samma fenomen då.

Någon som hört det tidigare och vet vad det kan bero på? Kanske bara en bugg i alla kassetter?
 #382303  by segasonic

Erik S wrote:Såldes den röda Zapperpistolen endast tillsammans med actionset, eller gick den att köpa löst också?

Jag har en boxad, så den gick att köpa löst. :P
 #382795  by ahnelovs

jag och frugan sitter och stressar upp oss som fan över det jävla Mario bros spelet...
hur många levlar finns det i detta JÄVLA men roliga spel? vi klarar till lv20...zzzz
 #388251  by Nils

Köpte ett NES på Tradera och upptäckte att jag hade fått hem 2 spel med 5 skruvar och utan licensmärke. Spelen är Kid Icarus och Ice Climber. Att de är samlarobjekt vet jag men ungefär hur mycket är prisskillnaden jämfört med 3 skruvars varianterna?
 #388258  by Nils

Synd :(
 #388270  by nes_nerd_no_1

Och inte för att vara en bitch, men i framtiden bör sådana här frågor postas i denna tråd:

viewtopic.php?f=2&t=9152

:yes:
 #388304  by Nils

Varför har då tråden Dr. Mario i namnet? Menar du att Smart Cat är Dr. Mario och svarar på alla dina spelproblem?
 #388305  by Nils

Mario Bros finns med som minispel till vissa mariotitlar för Gameboy Advance. Där är mitt rekord över 70. Jag satte det loooong ago.
 #394815  by osiris

En fundering! Donkey kong, donkey kong3, donkey kong jr, donkey kong jr math
Men donkey kong 2 finns ej eller?
 #394817  by nes_nerd_no_1

Donkey Kong JR är det spel som släpptes efter det första DK, så det är egentligen Donkey Kong "2", men nej, det finns inget spel som har titelt "Donkey Kong 2"...

Airrider wrote:Mario Bros finns med som minispel till vissa mariotitlar för Gameboy Advance. Där är mitt rekord över 70. Jag satte det loooong ago.
Mycket intressant... Men vad har det i denna tråd att göra? :koopa:
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 111

Instagram #sndb.se