• Skickgradering av spel

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#361244  by Pinge

spelet e ju inte begagnat för att det tas ur kartongen = inte använt, men kartongen blir ju begagnad eftersom den används när man tar ur samt lägger trillbaka spelet! :)
 #361246  by Gixen

Kartongen blir begagnad när spelet läggs i vid tillverkningen då dess uppgift är att hysa ett innehåll.
 #361262  by Pinge

njae, produkten är ju inte klar förräns den är packad såsom den levereras till slutkunden, och då ligger ju spelet i!

en tom kartong som det aldrig har varit ett spel i är ju bara en ingående detalj i en produkt
:)

kanske inte finns några nya spel på samma sätt som det inte finns några ouppvikta kartonger! ;)
 #361283  by Gixen

pinge80 wrote:njae, produkten är ju inte klar förräns den är packad såsom den levereras till slutkunden, och då ligger ju spelet i!
Exakt, således har den redan använts INNAN den nått slutkunden, då dess användningsområde är paketering ;)
 #361284  by Pinge

den har inte använts efter att den blivit en färdig produkt = locket stängts
alltså är den ny tills första gången locket öppnas :yes:
 #361286  by Gixen

Vad är kartongens användningsområde enligt dig?
 #361289  by Pinge

att förvara spel och manual i när man inte spelar såklart!

men du kommer inte få mig att säga att alla kartonger är begagande för att dom fyllts med innehåll, jag hävdar att den blir det först efter att den öppnats efter att den sålts som ny i butik!

men ska jag vara helt ärlig så bryr jag mig egentligen inte så mkt om det här ö.h.t då jag själv inte gillar nya spel nämnvärt mkt p.g.a att dom känns själlösa
 #361306  by Gixen

Oki-doki, vi lägger ner det här då ;)

Instagram #sndb.se