Vet inte om jag redan har skrivit i den här tråden (orkar inte kolla upp det heller

), men här är dagens topp 5-lista iaf

:
1. Mr Gimmick, Spelet som har allt! Skön handkontroll, roliga & varierande banor, underbar musik & grafik, och dessutom en av spelhistoriens gulligaste lilla fåntratt till huvudperson! Helt enkelt ett mästerverk i 8-bitar!
2. Punch-Out!, Också ett riktigt roligt & varierande spel, trots att gubben står på samma plats i hela spelet, samt att man bara kan röra gubben några centimeter på skärmen åt gången så blir det aldrig långtråkigt! Som någon skrev i Level (på ett ungefär);
"Punch-Out! är inte ett sportspel! Det är ett spel som består av en massa olika bossar".
3. Bubble Bobble, världens bästa 2-player spel helt enkelt! Inte nog med att det var det absolut första spelet som jag någonsin spelade (vid 5-års ålder, visserligen på en C64:a), det är dessutom ett otroligt gulligt, roande & stort spel, med härlig pedagogik där man får mer poäng för frukter än vad man får för godis, samt att spelet uppmuntrar till samarbete & vänskap!
Och dessutom så får man reda på svaret om vad meningen med livet är när man klarar det...
4. Mega Man 1-6 och 9:an, (jag vet att det är sju spel & inte ett, och dessutom ett Wii-spel, men så får det vara!) Jag kanske inte har en lika stor MM-samling som Sanna, men på ett emotionellt sätt så ser jag mig själv nästan som en manlig variant av Sanna just när det kommer till kärleken för Mega Man! Om det här var en tråd om vilken NES-karaktär man tyckte bäst om så hade jag nog sagt att MM hade fått komma på 1:a plats. Jag tycker att alla sju spelen är tokroliga, och även om jag har en viss inre rankordning så är det här helt klart min favoritserie till NES (och även 9.an till Wii...), och det är ett gäng spel som jag aldrig kommer att tröttna på!
10:an är dock inte med, av den enkla anledningen att jag inte har hunnit spela det ännu...
5. Super Mario Bros 2, också ett spel som jag älskar, och alltid har älskat! Stämningen, att man kan välja olika karaktärer, de olika banorna där man får gräva i sand, rida på gigantiska fåglar, slåss med transexuella ödlor & dessutom spela på enarmad bandit! Vad mer kan man önska av ett spel, liksom?