• Vad spelar ni för tillfället? (NES & Famicom)

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #349509  by Ufouria
 
Jaha, är det så draken heter? Det var inget passande namn på en stor grön drake.

Det tar rätt lång tid att döda honom med dolken, ffa om man tar det försiktigt med hoppen.

Men det är ett kul spel. :D
 #349568  by Ufouria
 
Jag har spelat Double Dragon III. Jäklar vad svårt det är i jmf med det första.. har spelat typ 10 ggr och inte ens klarat första banan. :$ Finns ju väldigt många olika tekniker, en del funkar bara ibland. Vet inte om det ska vara så eller om tajmingen måste vara på millisekunden.
 #349636  by WERY
 
Det är strategi man måste använda när man spelar DD3. Ställ dig i mitten så att fienderna kommer från varsit håll. Sedan gör du en vanlig hoppspark mot den ena och en kastaöveraxeln på den andra och så göra du så och skiftar fram och tillbaka hela tiden. Gör man så är det hur enkelt som helst. DD3 är lättast i serien att varva då man kan planera att det ska ske. Dom tidigare delarna kräver en del tur vid sidan av
 #349803  by crust
 
Sanna: Man kan bli sittandes ett tag med DotC... Men då är det i ett mer nötande avseende. Sköter man korten rätt i början så kan det gå på en kvart iaf, eller så får man såpass avgörande övertag att det mest bara blir att allteftersom enkelt beta av resten. Så det känns kort vad det gäller konkurrens. När man väl börjar bli stor så är man ju alltså redan i avgjort vinnande läge, det vore kul att få kämpa vidare med det man byggt upp. Du har inte klarat av det alltså?
 #349817  by Ufouria
 
Näe har bara spelat det i ca 5 minuter. :)
Kanske skulle ge det ett försök igen nu när jag vet vem som är vem när man rider på hästen och ska få ner den andre med lansen.
 #349970  by WERY
 
Sanna wrote:Det verkade svårt. Jag får öva på det.

Kommer du till Stockholm någon gång får du hälsa på så spelar vi DD 1 och 3. :)
Adå det ska jag :) Omvänt gäller att när du har vägarna förbi Göteborg får du hälsa på hos mig så spelar vi :yes:
 #350574  by Ufouria
 
3:an är svår.. för svår i mitt tycke. Ger upp väldigt fort på Lolo spelen. Det är skoj så länge det går som på räls och man klarar det på direkten eller några försök.
 #350918  by WERY
 
Ja det är musik av maxad prestanda på NES. Gillar verkligen hur Tim Follin komponerar och det gör även Silver Surfer till en musikalisk höjdare
 #350963  by Ufouria
 
Vilken stressande musik. :lol:
Ser inte jättesvårt ut men å andra sidan har ju han ett bra vapen. Inte säkert man kommer dit med det där.

Slutbossen i Rygar måste vara svårare. Den i Super Turrican är i princip omöjlig om man inte ställer sig på rätt ställe.
 #350969  by 3gengamern
 
Jovisst, dom två är så klart också snudd på omöjliga.
Fast PAL-Rygar är ju bara det pga. en miss i programmeringen, så det borde inte räknas och hur svårt Super Turrican än är tänkt att vara så finns det ju icke desto mindre en blind fläck på skärmen att utnyttja. :)

Förresten så spelade snubben i filmen "bara" på mellan-svårighetsgrad och fick därför inte se det riktiga slutet. Törs man gissa att det på Hard tar ännu längre tid att sänka bossen. :lol:
Last edited by 3gengamern on 21 Nov 2010, 13:06, edited 1 time in total.
 #350971  by Ufouria
 
Hur tänkte de egentligen i Super Turrican? Är det meningen att man ska hitta den där fläcken eller är det bara en miss från deras sida. Står man på rätt ställe så tar det ju säkert minst 5 min med full peppring för att bossen ska dö. Att få in så många träffar är praktiskt taget omöjligt om man står någon annanstans. Eller ja det går väl men det lär ju ta ca en timme innan han dör.
 #350984  by 3gengamern
 
Det är med största säkerhet en miss, fegare sätt att vinna har jag svårt att föreställa mig.
Trots allt så är det ju bara en enda person som ensam har programmerat hela spelet, ingen är väl ofelbar. :)

Dessutom finns ju den blinda fläcken på ett sådant ställe som de flesta spelare aldrig ens skulle försöka att ställa sig på. Av erfarenhet från andra spel tar man ju för givet att varje pixel som råkar snudda vid någon del av en fiendes sprite ska orsaka skada.
Last edited by 3gengamern on 22 Nov 2010, 10:32, edited 1 time in total.
 #351005  by Skogur
 
Det känns som jag kommer närmare och närmare för varje gång ...
Träffade Singe med runt 20 dolkar, måste lyckas med att kringgå dolken nästa gång.
EDIT: Lyckats hitta på ett sätt att komma förbi dolken, men jag får inte in tillräckligt många träffar.
Last edited by Skogur on 21 Nov 2010, 21:33, edited 1 time in total.
 #351063  by WERY
 
Nja fegt behöver det ju inte vara om det nu krävs så många träffar att man får stå och skjuta konstant i 5 minuter. Hade det varit en enkel boss som gått snabbare att ta ner så hade det varit en annan sak
 #351216  by 3gengamern
 
Nåja, det ser i alla fall fegt ut att stå och peppra laser i ryggen men jag är naturligtvis också evigt tacksam för att den möjligheten finns. Annars skulle jag väl förmodligen aldrig ha fått se slutsekvensen.
 #352059  by Mango
 
Lirat Maria Mario, ett lustigt japanskt hack av SMB1. På första banan kommer Bowsers eldklot fast i formen av flygande spermier :-k . Allt utom musiken och banornas uppbyggnad är förändrat, nästan alla sprites ser annorlunda ut.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 81

Instagram #sndb.se