• PowerPak / Everdrive

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#342480  by PH_

Så! Efter mycket om och men är följande på väg!
Code: Select all
1 x 	NintendoAge Shot Glass 	 12.00
2 x 	PowerPak
         - USB Card Reader:: Yes
          - CF Card:: 2GB 	         318.00
1 x 	USB NES RetroPort 	         19.00

Naturligtvis 100% tull och momsfritt \:D/ \:D/
 #343121  by Kreese

Hur lyckas du få det tull och momsfritt?
 #343146  by PH_

En vän till familjen bor i Idaho..
 #343158  by PH_

Immun nej, men jag antar att du inte jobbar på tullverket och kan göra någonting åt det personligen. ;)
 #343167  by Kreese

Aha, som i sin tur skickar som gift och skriver ned värdet till $10? Smart... Själv åkte jag på 313 kr i tull/moms på mina prylar jag köpte för 824 kr... Men det får man ta när det är så coola grejor man kan beställa på www.retrousb.com ...
 #343169  by andersb80

Har NES powerpak men är sjukt sugen på SNES powerpak också. Vad jag förstått så funkar de allra flesta spel. Kollade på listan på retrousb och av de som inte funkar så är det typ 5 jag skulle spela. Så de kan man ju köpa orginalkassetter på i så fall. Stämmer deras lista eller är det fler spel son inte funkar eller funkar mindre bra?

http://www.retrousb.com/downloads/incom ... ylist.html
 #344132  by segis

Har blivit riktigt sugen på ett PowerPak nu :o är det värt att skaffa ett? funkar dom flesta spel och funkar pal spel på en pal enhet?
 #344133  by smid

Till NES funkar väl allt vad jag vet och har hört. Till SNES finns det tydligen spel som inte funkar men jag har bara testat ett spel. Står det inget på sidan?
 #344134  by Mango

Det ska finnas en lista någonstans på NintendoAge, kommer inte ihåg var dock.

Jag tänker också köpa mig en power pak faktiskt. Känns jobbigt att behöva betala dyra pengar för vissa saker som ändå bara ska spelas (Ufouria, Mega Man 5, Mr. Gimmick etc)

På tal om Mr. Gimmick, vet någon om det finns en rom som funkar? Har inte lyckats hitta någon, får "unable to load rom". Har iof bara provat i Nesticle, men den brukar ju svälja det mesta.
 #344142  by chris_vain

Jag ska ha en rom till mr gimmick som ska funka rätt bra. enda är att det e lite glitchit, ungefär som punch out som e lite pixel-buggigt på sina ställen.
 #344185  by Mango

Du får jättegärna maila den om du har lust :D (Eller ge länk)
 #344189  by instinqt

Regler för NESdb wrote:Upphovsrättsskyddat material
Det får inte förekomma länkningar där man kan ladda ner upphovsrättsskyddat material.
Inte heller beskriva hur man får tag på det. Som ex: Skriva ut torrentnamnet.
 #344197  by Mango

:$
 #344216  by Ufouria

Hur många av er som har en PP har använt den mer än 10 timmar? :)
 #344224  by smid

Min till NES har nog gått över 10 timmar, till SNES kanske har körts någon halvtimme :$
 #344246  by Kreese

Sanna wrote:Hur många av er som har en PP har använt den mer än 10 timmar? :)
Hade varit skoj om det hade funnits nån tidsräknare inbyggt i den. Jag har i alla fall garanterat använt den mer än 10 timmar... Den är perfekt om man vill testa massa saker!

Nu senast har jag börjat pilla med en leveleditor till Super Mario Bros! Riktigt ballt att designa egna banor!
 #345441  by segis

Kommer väl förmodligen beställa ett PowerPak från retrousb när det väl går att beställa det därifrån
ser inte ut att vara många härifrån som vill bli av med sina xD
 #345443  by Mango

^^. Du kanske vill göra en sambeställning segis? Jag vill också ha ett.
 #345447  by segis

Skulle vi kanske kunna göra :) bara inte tullen tar oss XD men det skulle nog bli billigast i längden skulle jag tro : )
 #345453  by Mango

Vad bra :) Då får vi hålla ögonen öppna och beställa så fort de kommer in i lager igen. :good:
 #345485  by andersb80

Jag skulle vara intresserad av att köpa ett SNES powerpak om ni ska beställa därifråm
 #345540  by Mango

Det ska nog gå att ordna. Jag är faktiskt sugen på ett sådant själv.. Med lite tur har dom båda i lager och jag har massa pengar över från min utförsäljning :lol:

Jag PM:ar er båda när de får allt i lager. (Ni får gärna hålla ögonen öppna också) Så samordnar vi en beställning :yes:
 #345547  by instinqt

Är det inte ännu större risk att åka på tull/införselmoms om ni beställer tillsammans?
 #345548  by Mango

Det är nog troligt. Jag ska kika på detta och se om det är värt det för att spara på fraktkostnaden. Kanske rentav är bättre om alla beställer var för sig?

Han skriver ju som bekant inte ett lägre värde eller markerar som "gift" så det är nog stor risk som instinqt säger.
 #345575  by smid

Ja det man tjänar på frakt får man nog betala dubbelt i tull :(
 #345581  by Ufouria

Precis.. tänkte kommentera det tidigare. Risken att det blir tullavgift är ju större ju större värdet på försändelsen är.
 #345633  by andersb80

Allright. Every man for himself then!
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 23

Instagram #sndb.se