Sanna wrote:Suddigummi är iaf helt överlägset T-röd.Yesss.. no doubt.

F.d. ordförande i föreningen nesdb.se, but now I am become Death, the destroyer of worlds.
NES Checklist v1.31
NES Checklist v1.31
Moderator: Moderatorer
Sanna wrote:Suddigummi är iaf helt överlägset T-röd.Yesss.. no doubt.
Gonzo wrote:Det är skitgutt att planera in en rengöringsdag eller liknande. Jättekul o pyssla om sina spel. 1,2,3,4 kassetter......65,66 kassetter... Eller är det så jävla kul?Fick hem 76 kassetter i ett paket, de flesta var rejält smutsiga. Var väl sådär kul att sitta och göra rent dem kan jag lova... Tog ett rejält antal timmar.
Gixen wrote:Rengöring av din gamla connector:testade detta.. både diska connectorn å sen sätta in den i ugnen å de verkar fungera bra.. ska testa lite til =)
Skruva isär den och lägg i varmvatten och diskmedel. Diska med diskborste, skölj nog, och torka. Själv lade jag min i ugnen på 75gr. i nån kvart eller så. Fick inte igång något spel överhuvudtaget tidigare. Nu startar alla nästan direkt.
wqer wrote:Första inlägget tror jagVälkommen! Har rengjort de flesta spel med elektronikspray, men några med t-röd, tror inte att det skall sabba beläggningen dock...... jag har prövat det mesta men det absolut bästa är Isopropyl Alkohol. rellativt billigt med 1 liter sådant kostar 100 kr. man behöver inte mkt för att rengöra det är bara att lägga ett par droppar på en servett och dra ett par gånger fram och tillbaka. t-röd funkar men om jag inte minns fel så sabbar det beläggningen på pinsen.
För er som vill läsa mer ingående
http://en.wikipedia.org/wiki/Isopropyl_alcohol
Finns att köpa på apoteket och på kjell & co