• Wizard & Warriors I !!

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#34113  by Slattman

Hej
Jag satte mig ner igår och skulle spela Wizard & Warriors för första gången. Ett rätt intresant spel måste jag säga.
Men är det bara jag som får epilepsi anfall av den konstant shiftande musiken och det hysteriska blinkandet som håller på hela tiden?

förutom det tyckte jag att det va rätt kul.

#34117  by Ufouria

Jag har bara spelat Wizards & Warriors II (Iron Sword) och det spelar jag inte om. Enormt frustrerande, nästintill omöjligt. Ledsnade ganska fort.

#34121  by maldrok

Tycker stilen på alla tre spelen är helt underbara :) jag menar, fantasy, skatter och härliga bossar, som anspelar på elementen. Härligt och väldigt mystiskt... synd det inte kom fler :(

#34126  by Slattman

A de va svårt att sluta spela när man väl hade börjat.

Det finns ju 3st men vilket av dom är roligast?

#34136  by Luzur

ja vill minnas att ja varvade 2:an när ja va liten, så den måste vara lättare/roligare :)

#34137  by BelfegorC4

Orginalet är alltid bäst :D
Spelet är svårt men efter några timmars nötande är man gud =D

#34138  by Gonzo

Trollkarlen i första är seg! Tips?

#34141  by Nagai

Gonzo wrote:Trollkarlen i första är seg! Tips?
Jag provade att använda stövlarna så sparkade jag honom..
och det fungerar faktiskt ganska bra,.,
om man nu får in några träffar på honom.

#34142  by Gonzo

Det jobbiga är ju att han "landar" på en när han dyker fram o då kan man inte sparka

#34455  by Slattman

har du lyckats klara de än eller?

#34479  by Gonzo

Näe, har inte orkat köra igen...

#34573  by Slattman

vi får ta och köra igenom det nån kväll här nu när damerna är borta.
Man har ju lite mer tid över då.

#34891  by Slattman

jag har suttit och kollat lite på 2an nu och jag stör mig på att det är fabio som står modell. han är hel gay.

#34893  by Gonzo

Kan inte annat än att hålla med! En tecknat snubbe hade varir mer passande. Fabio speglar liksom inte spelets innehåll :lol:

#34944  by Slattman

nä de kan man lugnt säga. det blir liksom lite konstigt med en bögig fottomodel på framsidan. Spelet är inte riktigt värt de. Det förtjänar bättre.

#35069  by Lakanman

Jag har bara klarat 1:an när jag var liten sparv. Försökte mig på det igen för något år sedan men fastna på någon bana. Man var smartare när man var liten fasen :).. Eller så hade man mer vilja att klara spelen så man gav sig inte.

Instagram #sndb.se