WERY wrote:Det beror också på om ROM-filen klarar av PAL. Alla spel klarar inte av att köras i PAL, det hänger inte bara på kassetten. Men om du vet vilken ROM-fil du vill ha bränd på kassetten kan du ladda hem den från nätet och testköra den i PAL-format i en emulator. Om spelet funkar där kommer det funka i ditt nes också. Jag köpte ju t.ex. Sweet Home sist, och det funkar kalasbra på mitt moddade. Jag trodde t.o.m. att det gick i rätt hastighet eftersom det flöt på så bra, men sen såg jag en video av originalet och insåg att det skulle gå mycket fortare. Men det var fortfarande spelbart och kändes helt naturligt på mitt PAL-nes.Bonomaul wrote:Om man skickar honom PAL kassetter (tex Zelda), går romen i 50hz med rätt speed på ljud och musik sen då?Det beror på om regionschippet på carten är PAL eller NTSC. Vill du vara säker så kanske du ska modda carten innan. Du byter då ut hela chippet mot ett amerikanskt och sen är carten NTSC
Mvh / En som inte har begripit hälften av den tekniska skillnaden mellan PAL och NTSC ännu.
Det är ju för övrigt inte direkt smidigt att hålla på och byta ut regionschippen i kassetterna.

Bono: Nej, hastigheten på ljudet och musiken kommer att saktas ner lika mycket som resten av spelet. (Fast jag kan ju ha missförstått din fråga nu