• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#32128  by AndiOne

Fan riktigt starkt jobbat Sanna :)

#32137  by Andante

Sanna wrote:Jipiiiii. Tjohoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!
Klarade precis Snake Rattle n Roll. :D :D :D *glädjetjut som fick alla grannarna att vakna*
Snyggt spelat Sanna! Det var länge sedan jag lirade Snake Rattle n Roll. Men jag minns att det var trauma-svårt på sina ställen. :)
duga wrote:Någon mer som klarat Shadow Warriors med sina tre slutbossar?
Jodå. Men det var mycket svärande innan jag lyckades.

#32462  by duga

Ducktales på Easy-nivån.

#32479  by Widar

duga wrote:Ducktales på Easy-nivån.
Ja, det får väl duga.

#32497  by WERY

hahaha :lol:

#32852  by Cpt Tuttle

SMB 2 om jag minns rätt... :? Har inte haft framme NES:en sen i Januari... :shock:

#32901  by Widar

Drog igenom Little Samson igår. Underbart spel med grymma bossar och mysig musik! :)

#32904  by Ufouria

Little Samson är ett väldigt trevligt och gulligt spel. Det måste jag köra igenom igen någon dag.

#33471  by Matte2000

Körde ut Gun.Smoke idag.

För övrigt var jag på sista slottet på Zelda, men när jag startade det idag var sparningarna borta :(

#33481  by Lakanman

Matte2000 wrote:Körde ut Gun.Smoke idag.

För övrigt var jag på sista slottet på Zelda, men när jag startade det idag var sparningarna borta :(
Första eller andra varvet?

#33499  by Bonomaul

Det står ju på baksideetiketten att man ska hålla inne reset-knappen när man stänger av NES'et när man använder spel med batteribackup.
Vet inte om det ligger någon sanning i det, jag har då aldrig märkt någon skillnad.
Kanske är batteriet som gett upp helt enkelt. Bara att byta. (Fast det är lite jobbigt).

#33501  by jalla

Yep, det händer ibland att batterierna i NES spel slutar att funkar tuvärr. Tror inte det är lätt ät byta dom heller pga. dom är lödat fast.

Senaste spelet jag varvade är förresten Mighty Final Fight :)

#33508  by BelfegorC4

Bono: Jag glömde resetknappen när jag spelade Zelda 1 US version. Och min sparfil försvann :( Samma sak hände med Pirates! DAS versionen. Fast där dog batteriet efter att en kompis lånade det :(

#33511  by Matte2000

Första, men jag har endast ägt Zelda i en vecka så det är första gången jag kör.
BelfegorC4 wrote:Bono: Jag glömde resetknappen när jag spelade Zelda 1 US version. Och min sparfil försvann :(
Även jag har US version.
Det måste vara batteriet som gett med sig, för jag håller alltid in RESET-knappen då jag stänger av.

#33517  by Lakanman

Matte2000 wrote:
Första, men jag har endast ägt Zelda i en vecka så det är första gången jag kör.
Har du aldrig kört det innan?. Då är det rätt bra att komma till sista så snabbt. Du tjuvkolla inte på nätet något? ;)

#33531  by Gsmhacker

Matte2000 wrote:
BelfegorC4 wrote:Bono: Jag glömde resetknappen när jag spelade Zelda 1 US version. Och min sparfil försvann :(
Även jag har US version.
Det måste vara batteriet som gett med sig, för jag håller alltid in RESET-knappen då jag stänger av.
Reset kanppen när man stänger av :shock: why ?

#33534  by BelfegorC4

Man måste hålla in resetknappen samtidigt som man stänger av strömmen till nintendot. Annars finns det risk att batteriet tappar din sparfil :(

#33535  by Widar

Gsmhacker08 wrote:Reset kanppen när man stänger av :shock: why ?
Har du aldrig sparat på ett spel...? Det står ju alltid att man ska hålla inne Resetknappen..?

#33540  by duga

Widar wrote:
Har du aldrig sparat på ett spel...? Det står ju alltid att man ska hålla inne Resetknappen..?
Ja, det står det på baksidan av kassetten. Hur många (7-åriga ej engelsk-kunniga) läser det tror du? Försvinner en sparfil beror det med största sannolikhet på att batteriet är dåligt, inte på att man inte håller in reset-knappen.

#33542  by Bonomaul

Jag har som sagt nästan aldrig praktiserat den modellen, och har aldrig blivit av med någon sparfil.

Troligen är det väl "elchocken" som batteriet får vid avstängning som ska avhjälpas genom att hålla inne reset. Kanske får batteriet aningens längre livslängd, men jag vågar påstå att det är ganska marginellt.

#33544  by Widar

duga wrote:
Widar wrote:
Ja, det står det på baksidan av kassetten. Hur många (7-åriga ej engelsk-kunniga) läser det tror du? Försvinner en sparfil beror det med största sannolikhet på att batteriet är dåligt, inte på att man inte håller in reset-knappen.
Det påpekas väl i de flesta spel också? Och jag tror inte att Gsm är 7 år.

#33547  by BelfegorC4

Duga: Efter min tråkiga sparförlust har spelet uppfört sig perfekt när jag stänger av med resetknappen och on/off knappen.
Verkar inte som mitt batteri är på väg att dö. Har sparat en hel del efter det och allt funkar prima :)

#33587  by Matte2000

Lakanman wrote:
Matte2000 wrote:
Har du aldrig kört det innan?. Då är det rätt bra att komma till sista så snabbt. Du tjuvkolla inte på nätet något? ;)
Fick lite tips från farsan dom gånger jag körde fast :wink:

#33590  by Gonzo

Tips från farsan? Din egen gamegenie då! 8)

#33640  by Matte2000

Gonzo wrote:Tips från farsan? Din egen gamegenie då! 8)
Japp han är min 54-årige gamegenie :D

#33650  by Gonzo

Härligt! En sådan far skulle man ha. :D

#33787  by Ufouria

Körde precis igenom Mega Man 4. Fy och blä. :badgrin: Första och sista gången jag spelar det.

#33790  by BelfegorC4

Tack Sanna =D
Megaman 4 gjorde mig till Anti-Megaman ](*,) Då kanske jag borde kolla upp MM1 och MM2 (igen) innan jag fördömmer hela NES serien till helvetetslågor :twisted:

#33805  by Ufouria

Ja, du bör definitivt prova MM1 och MM2 (ffa 2:an). Skillnaden mellan 2:an och 4:an är som natt och dag. 4:an är en skam för megaman serien.

#33806  by WERY

Nej det finns en del bra låtar i MM4 och upplägget är enklare än MM3. Gillar hela serien men kanske 2an o 5an mest.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 227

Instagram #sndb.se