• Utmaning: Zelda II

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #32853  by Tawny
 
galet fort...

det här måste planeras in i minsta detalj och klocka deltider och se vad man tjänar på att skita i en del grejer...

återkommer :)

 #32860  by BelfegorC4
 
Gixen: Varför tar du inte det första hjärtat under första palatset? Måste vara lättare att ta den än dom i slutet?

 #32865  by Gixen
 
Körde 1:a varvet igen. Var nog sista gången, man är aldeles för nervös....
2:a behöver man knappt tänka så det är roligare/mer avslappnat. Ett jädra härjande med att planera in levlande så att allt blir som det ska.
Sket i korset (till skillnad från min förra tid), och jag kan säga att det var på det berömda f*ttehåret att det gick hem.
Sista livet och mindre än en halv ruta liv kvar när jag kom in i sista.... :shock:

Hursomhelst: Den nya tiden

01:39:54.4 (om man ska vara exakt)

Gör jag aldrig om, därför lägger jag ner 1:a.....

Stats: 7-8-5, alla hjärtan/magibehållare.

3:e Palatset: 47min när jag gick in.
4:e : 1:02
5:e : 1:09
6:e : Kristallen i 1:27

BC4: Det tar en hel minut extra att hämta det hjärtat, de andra går fortare.

 #32867  by BelfegorC4
 
Gixen wrote:BC4: Det tar en hel minut extra att hämta det hjärtat, de andra går fortare.
I stand corrected :)

 #32873  by Gixen
 
55:24 på andra :)



Nu har jag ont i skallen.....får bli film resten av kvällen.

 #32905  by Tawny
 
Gixen wrote: 01:39:54.4 (om man ska vara exakt)
det är ju nästan en halvtimme snabbare än mig... är du helt säker på att det är PAL du kör? ;)

 #32916  by Gixen
 
Oh yes....

NES-AL-SCN ..... 8)

Du får la kämpa lite!

 #32922  by Lakanman
 
Nu har ni fått något att bita i asså :)


Enda jag skulle kunna ställa upp i är Punch-Out eller Gun Smoke.

 #32960  by Gixen
 
Har kollat på ett par speedruns så jag kunde inte låta bli.... :wink:

Ny bästatid 1:a varvet:

01:35:39

Stats: 7-7-7

Nu blir det andra varvet igen. Återkommer förhoppningsvis om ca en timme.

Edit: Testade mitt andra Z2: PAL-AL-EEC, SCN-märkt baksida med 07 B instansat i etiketten. I denna versionen kan man INTE flyga igenom dörrar med fairyn.

 #32967  by BelfegorC4
 
Gixen wrote:Edit: Testade mitt andra Z2: PAL-AL-EEC, SCN-märkt baksida med 07 B instansat i etiketten. I denna versionen kan man INTE flyga igenom dörrar med fairyn.
AHA!!! Ser ni detta Bono och Tawny =D Jag är inte galen. Vissa versioner har inte detta glitch :(

 #32974  by Bonomaul
 
Lakanman wrote:Enda jag skulle kunna ställa upp i är Punch-Out eller Gun Smoke.
Gun Smoke vore kul. Frågan är dock hur mycket tiden går att pressa där, är ju i stort sett bara att gå rakt fram och skjuta.. inte så mycket att tjäna eller förlora tid på så att säga.


Så det fungerar bara med fairy-tricket i vissa versioner alltså. Det var det värsta! Jag kör också EEC, fast utan SCN och med 11 A på baksidan.

 #32983  by Gixen
 
Förbättrade mig 9sek på andra... *jippie* :roll:

55:15

Klantade mig i 6:e och trillade ner i lavan. Annars vete fan vart jag ska tjäna in tid...
Bonomaul wrote:Jag kör också EEC, fast utan SCN och med 11 A på baksidan.
Den kör jag oxå på. Från den lilla kartongen. Den med SCN på baksidan (anti-fairy utgåvan) kommer ifrån den stora kartongen med SCN-märkta flärpar, alltså den nyare utgåvan.

 #33047  by WERY
 
Jag höll på att falla i lavan när jag spelade för jag hoppade fel så jag föll rakt i men just i det ögonblicket sköt ormen en eldbollpå mig så jag for bakåt och hamnade på fast mark igen :shock:

 #33051  by Filurkatten
 
Haha, sådant är alltid lika tufft. Synd att du inte fick det som en video eller liknande.

 #33055  by Nystroem
 
Heh fasen vad ni öser. Skillade som få :)

 #33070  by Gixen
 
Kunde inte låta bli....

2:a varvet:

53:25

Kom på att om man skippar Magiflaskan nere vid hammaren så tjänar man dryga minuten.

 #33113  by Bonomaul
 
WERY wrote:just i det ögonblicket sköt ormen
:shock: :shock: :shock:
BARBA för bövlen!! En av mina stora idoler vanärar man inte ostraffat på det där viset!
Jag ska börja kalla dig för "människan". ;)

Gix1;
Du borde låta bli... för att ha förbarmande över oss andra. :)
Fett grymma tider du presterar! "You have my support!"

 #33175  by WERY
 
Bonomaul wrote:
WERY wrote:just i det ögonblicket sköt ormen
:shock: :shock: :shock:
BARBA för bövlen!! En av mina stora idoler vanärar man inte ostraffat på det där viset!
Jag ska börja kalla dig för "människan". ;)
Vadå heter han PAPA i efternamn då eller :lol: Inte var han rosa iaf och jag har inte vanärat honom utom det att jag var tvungen o döda honom för att komma vidare

 #33246  by Tawny
 
his name was barba. he was a homo.. a little stjärtgosse, locked up in a fort...

hehe

nej men gixen du spelar som en dåre :)

p:m a mig dina nya bästa-tider och om du får en ny kan du pma mig igen, blir lite svårt att bläddra igenom alla inlägg liksom...

 #33252  by Ufouria
 
Grymt bra tid Gixen. Imponerad! :)

 #33255  by Gixen
 
8)

Kan nog pressa ner 1:a varvet nån minut till. Har bara kört det 2ggr. Finns lite att justera där skulle jag tro. Hade dock grymt flyt med levlandet, allt kom helt perfekt....

Men det får nog vänta ett par dagar till ( om jag kan hålla mig....).

 #33270  by Bonomaul
 
Tawny wrote:blir lite svårt att bläddra igenom alla inlägg liksom...
Läser du inte alla inlägg i din egen tråd ens? Och de bästa tiderna är ju de som publiceras sist, logiken motsäger ju att man publicerar en sämre tid.

 #33971  by Lakanman
 
Bonomaul wrote:
Lakanman wrote:Enda jag skulle kunna ställa upp i är Punch-Out eller Gun Smoke.
Gun Smoke vore kul. Frågan är dock hur mycket tiden går att pressa där, är ju i stort sett bara att gå rakt fram och skjuta.. inte så mycket att tjäna eller förlora tid på så att säga.
Det har du rätt i. Det beror väll på om man inte dör och ur snabb man är på bossen osv. Men kan man spelet så blir det svårt att få ner tiden. Punch-Out går ju annars.

 #34007  by Gixen
 
Tjo!

Förbättrade andra varvet med 10sek.... :D

Ny tid:

53:15

Uppdatera nu för bövelen, annars gör jag intrång i din tråd och fixar det själv.... 8)

 #34064  by Bonomaul
 
Gixen wrote: annars gör jag intrång i din tråd och fixar det själv.... 8)
Du ser.. jag sa ju att det var bra att vara mod. :D

 #34164  by Gixen
 
Hehe....hoppas du inter tar illa upp, Tawny. Uppdaterade lite.....

Nu är jag glad; min polare från Gtbrg, är hemma nu och han är rätt glad för Z2 (typ det bästa NES spel han vet). Jag sa vilka tider ja hade på det och nu vill han att jag ska bevisa det då han trodde att det vqar omöjligt att kjlara det så snabbt..... Me like :D , yes yes....

"Under två timmar så är du extrem!" sa han....
Inga prblem....då kan man ju ta det lungt.....även med levlandet. Ska bli roligt att köra det avkopplat imorrn......

8)

 #34177  by Tawny
 
nej uppdatera du :)

 #34475  by Slattman
 
man måste lira ett antal timmar om man ska komma ner till runt 1h.
Jag känner att jag har lite kvar innan jag är där.
ligger väll på kanske 2 dar eller nått :D

 #37759  by Sörbom
 
Berättade för min Zelda-galna sambo om denna lilla tävling ni har här, så hon gjorde ett försök. 3h 20min
Hon ursäktar sig med att hon inte riktigt mindes vart allting låg.. å så var hon lite ringrostig och dog en del.
Får se om hon ska försöka finslipa tiden, hoppas på det :)

 #37761  by BelfegorC4
 
Sörbom: Du kan ju trösta henne med att eliten deltog i Zelda tävlingen =)

Instagram #sndb.se