Kära Dr. Mario
Denna gång har jag en spelrelaterad fråga kring det actionladdade spelet Darkwing Duck.
Ibland när man spelar och råkar sikta dåligt så att skotten flyger hejvilt åt alla möjliga och omöjliga håll kan det hända att man lyckas träffa en trigger point som öppnar en tidigare dold bonusbana.
Det blinkar GO! av hjärtans lust och vid blotta åsynen av detta häpnadsväckande fenomen vill man inte annat än ta sig dit för att utforska vad som kan finnas därbortom. Väl där har man under en begränsad tid möjlighet att utöka sitt förråd av, diamanter, guldtackor, hjärt- och gasbehållare samt Darkwing Duck-dockor.
Jag lyckades finna några stycken i bara farten, och kände mig ganska nöjd med det. En av dessa mystiska platser hittade jag till redan allra första gången jag spelade. Men så en dag lyckades jag finna en andra bonusbana på den första banan som markören startar på. Det var en annan typ av bonusbana än de jag sett tidigare. Man blev assisterad av Gåsalin i sin jakt på bonusföremål. Vid upptäckten blev jag glad

men samtidigt sur

eftersom det innebar att jag förmodligen missat minst en bonusbana på varje nivå. Nu kanske det inte finns två GO! på alla banor, men fler än de jag hittat borde absolut finnas.
Kan du Dr. Mario försöka stilla mitt gnagande missnöje genom att tala om var samtliga av dessa bonusbanor finns?
PS
Svaret är inte brådskande. Jag ska nämligen alldeles snart åka på kanotsemester och kursledarna brukar bli arga när man skriver på datorn istället för att hålla i paddeln.