• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#308576  by Kveldulver

Rätt! De andra Disney spelens sista skärm är alltid så avslöjande om vilket spel det är. Jag brukar ha som tradition att spela igenom mina Disney spel på NES en gång om året. Av någon mystisk anledning är det svårt att tröttna på dem. :)
 #309697  by Kveldulver

Rush n' Attack, inte illa grattis Omega Supreme!

Jo styrningen är väl inget vidare fast jag håller med Sanna om att det är en vanesak.
Värsta felet i spelet i mitt tycke är att man automatiskt fastnar i stegar när man hoppar mot dem.
Arghhh! Vad många ryssar det är som har bitit mig till döds i hälarna på grund av det.
 #309699  by Ufouria

Kveldulver wrote:Värsta felet i spelet i mitt tycke är att man automatiskt fastnar i stegar när man hoppar mot dem.
Det håller jag med om!
Värst på andra banan. Man får verkligen tänka sig för så att man inte hoppar precis vid en stege.
 #309721  by Bucket

Klarade av Super Mario Bros 3 under villkoren att gå igenom alla världar & använda max 5 credits.
Blev 4 stycken men kan säkert bättras så jag tar och kör igenom det imorn igen om jag har tid. :)
 #309846  by Bucket

Det är långt men det är ju skoj att spela.
Även om värld 8 drygade ut på det.
Men idag skall jag se om jag kan få det att gå på under 5 h exklusive pauser, middag & dylikt. :)

EDIT : Gillade verkligen värld 4 jättevärlden var ju skojigast & sedan var isvärlden också någorlunda.

EDIT 2 : Jag sall köra på 3h istället för de första 3 världarna gick på runt 40minuter igår :lol:
 #309988  by Ufouria

Kunde inte bestämma mig för vad jag skulle spela så det blev Power Blade en gång till. :DOG
Vet inte vad jag ska spela härnäst. Det ska var något snabbt och lättsamt spel, något annat orkar jag inte med.
 #309991  by MrDomarn

DuckTales med "bra" slutet skulle kan säga.

Det var vad jag själv klarade senast, dock drygt två veckor sedan.
 #310004  by Bucket

Det slutade tyvärr på 3h 3min 45sek. :(
Sedan var jag över DAVIDBLUBB's rekord men skit jag skulle tagit kort innan jag gick till prinsessan, vilken disappointement...
Blir bara till att köra igen :(
 #311745  by Ludu

Castlevania :) Fast bara ett varv (det räknas!). Jag började lite smått på andra för att se vad det var för skillnader och då slår min glappa strömkabel till och stänger av spelet. Jag är glad att den inte gjorde det då jag höll på med Dracula \:D/

Korridoren innan Grim Reaper som jag fastnat på innan blev ganska lätt bara man stod stilla och kastade korset och duckpiskade.

Och det var mycket trevligt att få börja just vid Dracula även vid Game Over så det går att ta fram nån strategi :) När man väl vet hur och när han skjuter sina eldbollar är han betydligt lättare än oförutsägbara Frankensteinmonstret.
 #311904  by Ufouria

Castlevania jag med precis. Blev sugen att spela det. Måste vara två år sist. :o Så det var på tiden!

Edit: Jag skiter i ett andra varv jag med. Stängde precis av NES:et då jag insåg att jag inte orkar spela mer idag.
 #312016  by Ludu

Det var riktigt frustrerande på vissa ställen. Jag skulle inte säga att medusa heads eller hunchback var drygaste fienderna utan snarare de korkade skelettdrakarna som finns just innan Franky! :evil:

Men jag förstår verkligen varför så många tycker det är bra :) förut tyckte jag mest det var segt men när man kom in i det var det riktigt kul, speciellt när man börjar kunna banorna och försöker springa igenom så felfritt som möjligt...men det har inget mot Shadow Warriors när det gäller adrenalin och bra magkänsla när man klarar av en lång radda fiender utan att ta en enda träff ;)
 #312027  by Ufouria

Näe inget går upp mot att spela Shadow Warriors eller Mega Man spelen. Det är en helt annan action och fart i dem.

Men jag gillar Castlevania (och även 2:an). Fick lite av den där adrenalin känsla precis efter frankenstein. Dog på de där skelletdrakarna så jag hade inget vigvatten på Frankie. Likaså märkte jag att Liemannen inte var så svår med korset även om det går snabbt och väldigt smidigt att kasta vatten på han.
 #312062  by Ludu

Franky: Jaså, jag brukar stå på tryggt avstånd och kasta knivar och flytta mig då skotten kommer emot mig. Det var dock inte förrän jag hamnade så perfekt att jag nästan alltid kunde slå bort skotten istället för att hoppa som jag klarade honom andra gången :)

Liemannen: Nä speciellt om man plockar upp så man kan kasta tre kors samtidigt blir liemannen inte jättesvår. Om man kastar tre i olika höjd tar de ju nästa ut alla liar som flyger omkring :)

Nä nu blev jag sugen på att lira Shadow Warriors, jag får ta det nån regnig dag framöver så får vi se om det skrivs här sen :D
 #312212  by smid

Jag har försökt sätta mig ner med Mr Gimmick ett par gånger men det blir typ som med Megaman :(
 #312220  by Ludu

För mig var det tvärtom. Jag ville tycka illa om det så jag slapp köpa det lånade exemplaret, men neeej, självklart är det råsmooth och hur kul som helst :lol:
 #312256  by Ufouria

Darkwing Duck precis.

Första gången jag spelade det (det var väl ca 3 år sedan) tyckte jag inte om musiken. :s
Förstår inte det för den är ju bra och passar skönt med banorna. Däremot är det väl ingen musik man sitter och lyssnar till när man inte spelar det till skillnad från t ex musiken i Mega Man spelen.
 #312590  by Ufouria

Dragons Lair igen. Måste var minst tionde gången nu. Fick spela om då jag dog på slutbossen första gången. Råkade då givetvis hoppa på D:et precis i slutet och med den tar det en himla tid att få ner draken och risken blir då större att drake och moln kommer helt feltajmat. Andra gången kom jag till draken med yxan. Lyckades hoppa över daggern och då blev det inte särskilt svårt även om man måste koncentrera sig så man inte gör fel.
 #312784  by Ludu

Jag lirade tre varv probotector ikväll, tyvärr med konamikoden :$

Men det var för att kunna öva :) På andra varvet dog jag inte en enda gång på sista banan, på tredje varvet inte på första eller näst sista, och bara ett liv på andra banan. Jag dog inte heller nån gång på den där feta roboten som man knappt kan hoppa över eller den superlätta bossen som skjuter saker rakt ner och smårobotar åt sidan. Så vem vet, nästa gång kanske jag kan ta mig ett varv utan konamikoden :D
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 227

Instagram #sndb.se