• Double Dragon

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Gillar du Double Dragon (I-III) serien?

Ja, mycket
8
18%
Ok, men inte favoritspel
22
50%
Nej
7
16%
Vet ej
7
16%
 #306775  by R.J

Håller helt med illumi85. Tvåan rockar trean e helt värdelös och ettan nått mittemellan.
Och alla är helt klart roligast när man e två spelare.
 #308862  by Kreese

Jag har inte spelat spelen till NES överdrivet mycket, men tillräckligt för att säga att det inte var något för mig. Inte nu i alla fall. Kanske när man var liten och blev impad av sparkande mm. Hmmm. Jag minns att DD1 till Game Boy var rätt skoj, men svårt.

Double Dragon seriens storhet var väl mest att man spelade det tillsammans med någon. Alltid roligare än att spela själv. På arkad spelade jag det ganska mycket (Mobilia köpcentrum i Mantorp) :)
 #309206  by WERY

Ja just den grejen var en stor höjdare. När man kunde spela samtidigt istället för att vänta på att den andre blev klar. När jag var liten så lånade jag ut mitt Batman 2 till en som lånade ut Skate or Die och Double Dragon 2 till mig. Vi i familjen föll direkt för DD2 och det spelades frekvent och även grannar och kompisar var med ibland och spelade.

Varje gång man spelade SMB1 fick man ju vänta tills den andre dog så det blev inte samma spelglädje

Av nån anledning så kallade snubben jag lånade spelet av, för "Drak-hockey" :roll:

På den tiden kom jag aldrig förbi värld 5 med dom försvinnande plattformarna. Jag trodde då att det var sista världen just eftersom det var så svårt. Men nostalgivärdet är skyhögt iaf
 #309576  by Kveldulver

Tvåan är klockren om man är två! Den kan jag spela när som helst om någon vill vara med. Trean är sådär. Saknade Jimmy i trean, Bimmy var inte alls lika bra ;)
 #309831  by smid

Bimmy :lol:

Dock är det väl Billy som inte är med? Står det inte "Jimmy and Bimmy" i texten?
 #310052  by WERY

Exakt så står det :lol: Att dom inte kollade stavningen innan dom tryckte upp spelet :-k

Instagram #sndb.se