• TÄVLING: SLÅ REKORDET I DONKEY KONG! VINN HÄFTIG T-SHIRT!

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #305848  by nes_nerd_no_1
 
Nu drar jag igång en ny tävling!
Denna gång gäller det att slå rekordet i Donkey Kong, ett spel som jag personligen har försökt att ta rekord i hur länge som helst utan att ha lyckats... :$ :P

Tävlingen pågår till och med Söndagen den 15/8!

Det nuvarande rekordet är på 270,000 poäng, och det är SMART CAT som är innehavaren av detta rekord!

Om någon lyckas slå detta rekord, och därmed blir den nya highscore-innehavaren av detta spel, så vinner denna person en sådan här cool t-shirt :) :

Image

Vinnaren kan välja på att få sin tröja antingen i storlek Small, Medium, Large eller XLarge!


Regler:

- Spelet får spelas genom NES, Famicom, Virtual Console eller Emulator.

- Inga fusk får användas så som game genie, savestats eller annat trams!

- Spelet skall startas på Game A.

- Endast den personen som har högst poäng när tävlingen avslutas vinner t-shirten!

- Högst poäng vinner.

- Om några som slår rekordet uppnår exakt samma poäng,
så är det den som hann först som vinner tröjan!

- Denna tävling är inte med i NESDB´s tävlingar [UTMANING].

- Bildbevis krävs av vinnaren! :yes:


Image
Lycka till!
 #305910  by Ufouria
 
Ingen XS till mig. ;)
Nämen en S skulle funka! :good:

Katten: Hur lång tid tog det att få det rekordet, alltså inte hur långt tid med försöken, utan om man måste sitta typ 1 timme och spela i ett streck utan att dö för att komma upp i den summan.
 #305916  by nes_nerd_no_1
 
"Det är nog egentligen inte så svårslaget " ? ? ? :o
Are you f-king kiddin´me? ? ? Vem är du egentligen? Billy Mitchells okända tvillingbror, eller? ;)

Jag & Snes_Nerd satt fanimig dag ut & dag in i tre månaders tid, och vi kom strax över 180 000 poäng, och vi tyckte fasen att vi var kungar på det här!
Så fick jag vi se ditt rekord Katten, och vi började nästan att gråta!

Så som sagt alla forumiter, klå detta rekord, och du har förtjänat denna t-shirt, till 100% ! :)


@Sanna:
Storlekarna är ganska små, så en Small är nog egentligen snarare XSmall, och XLarge är nog egentligen snarare som en L.


@Early90s:
Sorry bro´... Men du kan ju alltid sätta upp den på väggen, som ett minne av att du har blivit ny svensk mästare (as far as we know) i detta spel! O:)
 #306056  by nes_nerd_no_1
 
Det är tre banor i DK, och för varje gång man varvar dessa så ökar farten på "fienderna" & sakerna som DK kastar på Mario, och dessutom så ändrar spelet "beteende" en aning för varje varv, men det kommer du att märka när du spelar! ;)
 #306133  by WERY
 
Hoppas ju på att kunna få ett bra score men svårt är det. Fick nyligen 35 000 och det var inte lätt på den rundan. Men så har jag inte spelat spelet så mkt. Får bli mer nötande och kommer man någonsin upp i 200k lär det bli helvetiskt
 #306163  by Pinge
 
just fan, jag fyller ju 30 i december.. kanske ska ta tag i detta spel efter helgen! :)
kattens poäng är imponerande men inte oslagbara... men heller inte lättslaget, tveksam till om jag har ngn potential att slå det!

det officiella världsrekordet (för NES NTSC version) är 2 682 300 :)
http://www.twingalaxies.com/index.aspx? ... 52&vi=2445

Instagram #sndb.se