• GPS-prat

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#193305  by sundrik

Kan inte bara någon ändra topicen till allt annat än att den är "löst".
 #193455  by Pinge

den är ju löst! Tills vi får annan information från Nintendo så är det ju deras förklaring som gäller! ;)
 #259577  by sundrik

Det står att det skall finnas 6st spel med GPS-beteckning i databasen.
Jag hittar bara fyra:
Rad Racer
Tennis
Zelda
Dr. Mario

Någon som vet vilka dom andra två kan vara?
 #259670  by Ufouria

Turtles finns som GPS oxå. :yes:
Har sett med mina egna ögon.
 #259929  by Gixen

Battletoads oxå va?
 #260117  by Ufouria

Nja, vet inte hur den klassas. Den jag hade som var inplastad och köpt av samma person som jag köpte Turtles av, den hade ESP på flärparna och manualen var helt på spanska. Inte GPS men på något sätt en klon till GPS-spelen.
 #260177  by Gixen

Ok, jag fick för mig att det oxå var GPS.... :good:
 #294250  by Gsmhacker

Sanna wrote:Grattis, bra pris!

Jag plockade hem GPS megisen. :yes: Skulle säkert ha ångrat mig om jag inte bjudit hem den.

http://www.tradera.com/Nes-Mega-Man-2-N ... _113651297

Blev fel kategori men det får ligga här nu.... :$

Tillagt i objektsbeskrivningen
30 maj 11:48

Spel har SCN i backsidan av kassett.

http://img594.imageshack.us/img594/2539/nes4866.jpg

:koopa:
 #294316  by Pinge

nej! är väl tveksamt om dom såldes i skandinavien ö.h.t tror jag!
verkar mest ha varit neråt portugal hållet dom såldes :)
 #294346  by Ufouria

Jag har öppnat ett inplastat Turtles GPS för jag var nyfiken på vad det innehöll. Det var länge sedan och jag har inga bilder men SCN på baksidan av kassetten var det.

Sedan har väl MrJones öppnat inplastat Mega Man 2 (eller så var det han som hade det tidigare som öppnade det).

Han som säljer Castlevania på tradera nu kanske har öppnat det exemplaret oxå.
 #294399  by Gsmhacker

Sanna wrote:Jag har öppnat ett inplastat Turtles GPS för jag var nyfiken på vad det innehöll. Det var länge sedan och jag har inga bilder men SCN på baksidan av kassetten var det.

Sedan har väl MrJones öppnat inplastat Mega Man 2 (eller så var det han som hade det tidigare som öppnade det).

Han som säljer Castlevania på tradera nu kanske har öppnat det exemplaret oxå.

ELLER , ELLER ,ELLER så har någon SNE kompletterat
 #294406  by Ufouria

Tror du seriöst att någon skulle ha bytt ut baksidan av en GPS kassett men en SCN baksida eller vad menar du? Vad skulle poängen vara med det isf?
Är du skeptisk är det bara att plocka hem ett inplastat GPS spel och öppna eller så öppnar du ditt GPS Zelda ;). Brukar inte kosta många hundralappar. pilotkillen har säkert ett gäng inplastade GPS spel att sälja.

http://www.tradera.com/Nintendo-NES-TUR ... _113408436
 #294539  by Shigeru

Vet att Pilotkillen öppnade ett av sina plastade GPS Zelda eller om det var Mega Man 2, har för mig det var GPS på alla delar, hade bilder på de men verkar ha kastat dem.
 #294540  by Ufouria

Mega Man 2 tror jag aldrig att han har haft. Frågade honom för rätt länge sedan (i samband med att han sålde inplastade spel på löpande band) om han råkade ha Mega Man 2 GPS men det hade han inte, åtminstone inget till salu.
 #294546  by Gsmhacker

allså du påstår att alla GPS spel har scn på baksidan ? framsidan då ? tyvärr är inte alla spel som pilotkillen säljer GPS det är italien , frankrike , spaninen

sen länka till en avslutan auktion med vinnare ?

ska förtydliga lite finns det ingen kassett med regionskoden GPS ?
 #294553  by Gsmhacker

exakt med SNE komplettering (trode alla viste vad det är ) menar jag att man tar en kartong GPS en manual GPS och en tex en SCN kassett
 #294559  by Pinge

men så är det inte, för alla GPS har GPS på framsidan och SCN på bakisdan... kanske för att dom klistrat upp för många sådana baksidor i nintendofabriken... who knows!

jag har ett dr mario GSP/SCN (som jag fick av nissling i julklapp)
 #294599  by Ufouria

Flyttade GPS pratet från "Senast köpta spel"-tråden hit. Vilket meck. :(
 #294633  by sundrik

Det finns en framtida FAQ på detta:
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=8516

Alla inplastade GPS som jag öppnat har SCN baksidor.

Ingen har kunnat bevisat eller sagt att dom köpt ett GPS-spel i butik i skandinavien. Men det finns enormt mycket av dom i Portugal.

Dom flesta är nyskick och t.o.m inplastade.

Instagram #sndb.se