• Fråga/undran om Bergsala utgåvor nes

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#292581  by luukas_74

Vet inte om detta hamnar fel men då får någon flytta på detta eller låsa,men jag har en fråga:

Köpte ett gäng med spel i helgen & fick då med en tidning "Nintendo spelguide 1993 av Bergsala ab"

såg då dessa 3 spel som "årets nyheter" till nes:

Blues brothers
felix the cat
mighty final fight

dessa finns väl inte som scn eller esp?...varför har dom då tagit med dessa spel om det inte gick att köpa dom i sverige 1993??
 #292664  by many

Man ska tydligen innan man ska ställa en fråga veta exakt hur många svar som krävs för att frågan kan anses som besvarad, tror man att det är fler än tre får man skapa en egen tråd, annars ska man ställa den i en av hundratalet samlingstrådar som ingen jävel orkar läsa igenom.
 #292667  by Frassni

Mm.. Jag trodde att Dr.Mario tråden var till att man ska fråga frågor som man bara får ett svar till.
Inte frågor som det kan det kan bli flera sidors diskussion på.. och som inte har självklara svar.. Vilket jag tror att denna inte har. Men det kanske finns någon kunnig här? ;)

Ursäkta offtopic :p
 #292746  by GNo1

luukas_74 wrote:
Blues brothers
felix the cat
mighty final fight

dessa finns väl inte som scn eller esp?...varför har dom då tagit med dessa spel om det inte gick att köpa dom i sverige 1993??
Nej! Jag har inte sett några på 10 år och har du då det sett någon? Nej.
Det utannonserades ju flera andra spel som heller aldrig plockades in så de har väl blivit försenade eller så har bergsala valt bort dem helt enkelt.
Så besvarad och klar.
 #292985  by luukas_74

Vad är Dr.mario tråd för nåt?? :koopa:

tycker dock fortfarande att det låter konstigt att annonsera om kommande spel men sedan drar man tillbaka detta....& nej,jag har inte heller sett dessa spel i scn/esp,men blev väldigt fundersam....det finns också med massa snes spel i denna tidning,kanske är likadant med några av dom spelen då?..vet inget om snes så...sedan blir man nu också nyfiken varför just dessa 3 inte slpptes...men det går ju att diskutera fram & tillbaka hur länge som helst... ;)
 #292994  by Pinge

det finns fler än dom 3 som figurerat i ngn produktkatalog, tycker inte det är ngt konstigt med det... dom ändrade sig väl helt enkelt :)
 #293036  by Cpt Tuttle

Jag kommer spontant att tänka på bland annat dessa:
City Connection
Commando
Little Mermaid
Hunt for Red October

Det har ju som sagt hänt med fler än ett spel, Lufia till SNES drogs ju t.ex. in i absolut sista stund efter att det figurerat i Club Nintendo med releasedatum och allt...

Kan väl ev. tänkas att de garderade sig med en del planerade NES-releaser för 1993 ifall SNESen inte skulle bli den succé de hoppades på, och sen när de såg NES-marknaden sjunka som en sten medans SNESen sålde som smör så fanns det inget behov av onödigt många nysläpp längre.
 #293297  by Viktor

Minns att det var samma sak med Pinbot och Uninvited. Har för mig att några var med i katalogen i flera år utan att nånsin lanseras.
 #293310  by Viktor

Nu minns jag ett till! High Speed! Vi hade inte flippergudarna med oss här i skandinavien tydligen :DOG
Vi har ju listor för det mesta, kanske vore kul med en över alla utannonserade spel som aldrig släpptes 8)
 #293351  by Cpt Tuttle

http://nes.kreese.com/reklam1991.php

Här finns Marble Madness listat som kommande titel - har jag aldrig sett såvitt jag vet.

Cpt. Skyhawk också - det är ju en tolkningsfråga, då det ju kom flera år senare och var väl inte SCN heller...

http://nes.kreese.com/reklam1991.php

Här hittar vi som tidigare nämnts Pinbot - samt Goal!, där man väl kan säga samma saker som man kan om Cpt. Skyhawk...
 #293353  by Pinge

Pinbot kom ju aldrig, men däremot goal!

Rodland e med i ngn också tror jag!
ska banne mig försöka komma ihåg att ta det som kvällslektyr och leta spel som promotades men inte gavs ut!
 #293356  by Viktor

Såg att idén med listan hade dykt upp redan tidigare i tråden ;)

En början iaf:
viewtopic.php?f=10&t=9246
 #293359  by Cpt Tuttle

pinge80 wrote:Pinbot kom ju aldrig, men däremot goal!
Både Goal och Skyhawk kom ju - det intressanta är bara att det rörde sig om flera år senare, om spel som inte var SCN-släpp, och som försvunnit ur senare kataloger.

Instagram #sndb.se