• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#289002  by Omega Supreme

Efter som jag har så dåligt samvete över att jag inte hinner spela tillräckligt mycket NES känns det extra bra dom få gångerna man faktiskt skriver i den här tråden! :D

Gun.Smoke lades till handlingarna igår. Väldigt bra spel, tyvärr otroligt irriterande musik i längden. Men man får ju jobba lite med avtryckarfingret och det gillar vi juh! :good:
 #289003  by Pinge

spelade du alla tre varv? annars räknas det inte ;)
 #289022  by Clownfish

Klarade Kid Dracula i början av veckan.
Fick iof "fuska" vid 4:e bossen då jag inte kan japanska.:( Det är frågesport för att klå den bossen.
fast jag kollade bara vad frågan och alternativen var sen svarade jag själv utan att kolla vad rätt svar vart:P
Grymt spel :good: rekomenderas
 #289033  by Pinge

clownen: tar det lång tid att springa genom KD?

Omega: efter tre varv så är det slut, man får inte fortsätta längre då!
 #289091  by Ufouria

Grattis clownfish och OS! :good:

Visst var KD skoj och lättsamt. Jag tyckte momentet där man var i en "tub" (och gubben åkte uppåt) var lite knepigt eftersom man inte visste vart plattformerna skulle komma (sedan lärde man sig när man gjort några gånger), annars gick det som på dans.
 #289602  by Ludu

Nu har jag äntligen haft tid att klara Gimmick med det bra slutet :) Men det gick sämst, på sista banan hade jag ett liv kvar :( Sist hade jag typ 6-7. Men men, med en continue så klarade jag det i alla fall :D Inte supermycket taktik på svärdsnubben mer än att vara aggressiv och attackera hyfsat nära honom. Jag fick in tre träffar på bara några sekunder och behövde bara använda en av mina tre uppsamlade potions :good:
 #289626  by Ufouria

Första gången jag spelade Gimmick så hade jag runt 5 liv kvar när jag kom till slutbossen. Dog flera liv och när "liv-mätaren" stod på 1 så trodde jag att det var mitt sista liv så jag var tvungen att få ner bossen (för att inte behöva börja om från början). Dog det livet oxå och skulle precis stänga av då jag upptäcker att jag hade ett liv till och på det sista livet lyckades jag tillslut. :D
 #291708  by Ludu

Nu har jag klarat Kirby's Adventure 100%, men jag orkar INTE lira extra game där man inte kan spara.

Som sagt, det som gör att åtminstone jag orkar spela Kirby är att man inte måste börja om från början varje gång, utan kan ta någon bana eller två nu och då. Det är så jag gjort nu och då blir det rätt kul, men att lira alla sju världar i sträck känns väldigt enformigt och overkill :/
 #291759  by Viktor

Image

Fick aldrig tillfälle att spela det ordentligt "då", så jag ville passa på nu innan jag säljer det. Bra spel, förstås, det är ju Sunsoft, även om det kanske inte är deras mest polerade titel. Aldrig fel att hoppa på väggar 8)
 #291798  by Viktor

Japp! Passar bra en lördagförmiddag med växlande molnighet. Tänkte dra igenom Blaster Master snart också som jag ändå tror kan vara ett par snäpp vassare än Batman. Frågan är om man faktiskt skulle ge sig ut på jakt efter ett Mr Gimmick och Ufouria bara för att få spela dem också. Eller köpa en PowerPak som väl ändå blir oundvikligt nu när den fysiska samlingen försvinner... :-k
 #291813  by Ufouria

Ja, Blaster Master är snäppet bättre men inte lika lättsamt. Tycker det är otäckt på sista banan.

Jag klarade nyss Deja Vu för första gången (skippar slutbilden för att inte avslöja något). Riktigt mysigt spel! Rekommenderas varmt om man gillar Shadowgate eller deckare. Ville bara fortsätta spela för att få veta. Är nog inte så skoj att spela om det spelet (inte heller Shadowgate) då första intrycket och spänningen är bäst. Sedan vet man ju hur man ska göra på ett ungefär.
 #291869  by Viktor

Jodå, stämningen i Shadowgate satt där den skulle. Har faktiskt aldrig testat Deja Vu. Är det lika mycket trial & error för att komma framåt?
 #291877  by Pinge

jag har varit sugen i typ två veckor nu att spela Deja Vu.. ska nog börja med det i veckan!
 #291878  by Ufouria

Gör det! Du kommer nästan garanterat att gilla det.

Jag har varit skeptiskt till att det skulle vara bra. Nu känns det rätt tomt när det är slut. :cry:
Ungefär som när man har läst klart en riktigt bra bok eller sett klart en kanonfilm.
 #292007  by Ufouria

Grattis! :MM

Ja, "vägg-bossen" är dryg. Då måste man ju ha fullt med Crash Bombs om man inte vill spela om samma boss en gång till. Drygt att behöva samla vapenenergi.
 #292026  by 3gengamern

Sanna wrote:Jag klarade nyss Deja Vu för första gången (skippar slutbilden för att inte avslöja något). Riktigt mysigt spel! Rekommenderas varmt om man gillar Shadowgate eller deckare. Ville bara fortsätta spela för att få veta. Är nog inte så skoj att spela om det spelet (inte heller Shadowgate) då första intrycket och spänningen är bäst. Sedan vet man ju hur man ska göra på ett ungefär.
Om du har klarat spelet måste du ha besökt rummet ovanför baren med medicinburkarna den svenska översättningen verkar ha blivit lite komisk.
Last edited by 3gengamern on 15 Nov 2014, 13:20, edited 1 time in total.
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 227

Instagram #sndb.se