• Ikari Warriors

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#25494  by AndiOne

Nej men i ögonen ;)

#25500  by Riwallen

Som sagt alltid stör det någon HAHAHA :lol:

#25937  by Gsmhacker

nu blir jag tokig!!! spelade igenom spelet och kom till döingen vid skrivbordet spränger skjuter ner alla utom en gubbe och kastar en en handgranat på döingen han exploderar sen lyckas jag bli skjuten av den sista gubben :( abba funkar inte när man har nått till skrivbordet

spelar om men då sitter det ingen döing vid ett skrivbord utan då är det ett ansikte som sitter i väggen som skjuter eldbollar !!!!! självklart tar dör jag :(

varför 2 olika slut ? hur tar man död på ansiktet i väggen ?

#25959  by Nystroem

Förstår om du är upprörd, men jag kan inte hjälpa det.. HAHAHAHAHA.. seriöst.. det måste vara det mest ologiska spelet genom tiderna? Det är verkligen helt random ^^

#28206  by Bruno

Har själv funderat om jag klarade spelet när jag var liten.
Då hittade jag Nes ending sida på detta forum och kände igen slutet.
http://www.vgmuseum.com/end/nes/b/ikari.htm

Alltså har jag en gång klarat spelet och slipper göra det igen. :D

Nu ska jag klara av Castlevania, ett spel jag aldrig hade som liten.

#28209  by Gsmhacker

så hur mördar man huvet i väggen ????????????????

#28225  by Bruno

Jag minns inte :(

Finns det inget hjälp i Pro´s Corner?

#28227  by Nystroem

Jag vet itne om det är rätt.. men i en walkthrough hittade jag följande text om en "Skull face"... jaja.. det är långt :P

"Now stand on the far left or far right side of the carpet. I strongly
recommend the far right side. Make sure that you are still on the carpet
however. Then head up and you'll face the final boss of the game. Since he
looks like a skull, why not call the boss "Skull Face?" Now his attack is to
spit out two fireballs that explode like B-grenades. However, his aim is
just like every other enemy in the game. So if you stay to one side of his
face, you can dodge his shots. Do not stand left or right of the red carpet
or Skull Face will shoot diagonally at you. Standing directly in front of
Skull Face is obviously a suicide mission. Before I forget, you can no
longer use the continue code once you start fighting Skull Face.

Now if you look carefully, you should see six blocks in front of Skull Face
that look different from the other floor tiles. These blocks cannot be
passed through. This is the reason why you should stay on the right side of
the carpet. If you look at it, you will see that you can approach Skull Face
from the right side without having to waste time going around the blocks.
However, heading up via the left side of the carpet will force you to go
around the block in your way. Doing so will definitely cause Skull Face to
fire diagonally at you. It should be apparent that the black and gray
striped lines running diagonally out from Skull Face are actually walls and
cannot be passed through. It is also interesting to note that you can stand
on Skull Face himself without dying. Only his shots can kill you.

Anyway, just get within grenade range and toss grenades at Skull Face until
he blows up. You need to be close enough or you'll get caught by Skull
Face's shot explosions. His face will start to flash red after you inflict
enough damage. It takes around 10-15 grenades to destroy him. He will leave
a gold heart behind. Now you have two options. You can finish the game now
or continue playing from the beginning with your score intact. If you want
to win the game now, then grab the gold heart. You will get 40,000 bonus
points. You should have over 500,000 points if you never continued since the
start of the game."

Källa: http://www.gamefaqs.com/console/nes/file/587347/21864

#28231  by Gsmhacker

kan du översätta den också så blir jag glad :idea:

#28238  by Nystroem

Okej då men det kanske inte blir exakt rätt då..

Stå längst åt höger på mattan. Jag rekommenderar starkt längst åt höger. Men se till så att du står kvar på mattan. Sen går du uppåt och du kommer att stå ansikte mot ansikte med sista bossen i spelet. Eftersom han ser ut som en skalle kallar vi honom för "Skull Face" (skallansiktet :P). Hans attack är att spotta ut två eldbollar som exploderar som B-granater. Hans sikte är ungefär som resten av spelets fiender. Så om du står mot ena sidan av hans ansikte så kan du undvika hans skott. Stå inte vänster eller höger om den röda mattan, för då kommer Skull Face skjuta diagonalt mot dig. Att stå rakt framför honom är självmord. När du har börjat striden mot honom så kan du inte längre använda continuekoden (antar att det är ABBA han pratar om?).

Om du tittar noga ser du sex block framför Skull face som ser annorlunda ut än de andra golvplattorna. Dessa block kan inte passeras igenom. Det är antledningen till att du ska hålla dig på höger sida av mattan. Om du tittar så ser du att du kan komma åt Skull Face från högra sidan utan att behöva slösa tid på att gå runt blocken. Om du skulle gått på vänster sida tvingas du gå runt de blocken som är i din väg. Om du gör det kommer Skull Face definitivt skjuta diagonalt mot dig. Det borde vara uppenbart att de gråa och svarta sträckade linjerna som går diagonalt ut från Skull Face är väggar och inte kan passeras igenom (du förstår nog bättre än mig vad han menar med det :P).

Nåväl, ställ dig inom granatavstånd och kasta granater på Skull Face tills han exploderar. Du måste vara nära nog, annars kommer du bli träffad av explosionerna från hans skott. Hans ansikte kommer att blinka rödd när du har skadat honom tillräckligt. Det krävs ungefär 10-15 granater för att förgöra honom. Han kommer att lämna ett guldhjärta efter sig. Nu har du två val. Antingen klarar du spelet nu, eller så fortsätter du spela från början med dina poäng du har nu kvar. Om du vill klara spelet nu så tar du guldhjärtat.

Varsågod och lycka till :)

#28240  by Gsmhacker

då är min kväll uppbokad :D jag ska klara det!

#28249  by Bonomaul

Kan jag skicka lite konstiga arabiska sms till dig för översättning också Nystroem? :D

#28251  by WERY

Gsmhacker08 wrote:kan du översätta den också så blir jag glad :idea:
Pratar du inte engelska?

#28252  by Filurkatten

Jag översatte det med Babel Fish till ryska åt dig:

Теперь стоьте на значительно левой или значительно правой стороне ковра. Я сильно рекомендую значительно правую сторону. Make sure что вы находитесь все еще на ковре однако. После этого головка поднимающая вверх и вы будете смотреть на окончательного босса игры. В виду того что он смотрит как череп, почему не звонок босс "сторона черепа?" Теперь его нападение должно плюнуть из 2 файрболов взрывают как Б-granaty. Однако, его цель справедлива как каждый другой противник в игре. Так если вы остаетесь до одна сторона его стороны, то, вы можете dodge его съемки. Не стоьте левой или право стороны или черепа краснаяа ковровая дорожка снимет раскосно на вас. Стоять сразу перед стороной черепа будет очевидно полет суицида. Прежде чем я забываю, вы можете no longer не использовать Кодего продолжать как только вы начинаете воевать сторону черепа. Теперь если вы смотрите тщательно, то, вы должны увидеть 6 блоков перед стороной черепа которые смотрят отличающимися от другие плитки пола. Эти блоки можно пройти до конца. Это будет причина почему вы должны остаться на правой стороне ковра. Если вы смотрите их, то вы увидите что вы можете причалить стороне черепа от правой стороны без расточительствовать время go around блоки. Однако, возглавлять вверх через левую сторону ковра принудит вас go around блок в вашей дороге. Делать так определенно причинит сторону черепа к пожару раскосно на вас. Оно должен быть явно что черными и серыми полосатыми линиями раскосно вне от стороны черепа будут фактическ стены и не может быть до конца. Оно также интересует для того чтобы заметить что вы можете стоять на стороне себя черепа без умирать. Только его съемки могут убить вас. В лубом случае, как раз получите внутри ряд гранаты и взметните гранаты на стороне черепа до тех пор пока он не дунуть вверх. Вы быть близки достаточно или вы получите уловленными взрывами съемки Черепа Стороны. Его сторона начнет блеснуть красной после того как вы inflict достаточное повреждение. Она принимает вокруг 10-15 гранат для того чтобы разрушить его. Он оставит сердце золота позади. Теперь вы имеете 2 варианта. Вы можете закончить игру теперь или продолжить сыграть от начала с вашим счетом неповрежденным. Если вы хотите выиграть игру теперь, то схватите сердце золота. Вы получите 40.000 пунктов тантьемы. Вы должны иметь над 500.000 пунктами если вы никогда не продолжались в виду того что старт игры.

Och sedan tillbaka:

Now cost on the considerably left or considerably right side of carpet. I strongly recommend considerably right side. Make sure that you find still on the carpet however. After this, head raising upward and you will look at the final boss of game. In the form of the fact that it regards skull, why not bell is boss the "side of skull?" Now his attack must spit of 2 fireballs explode as B -.granaty. However, its purpose is valid as each another enemy in the game. So if you remain to one side of its side, then, you can dodge its survey. Do not cost leftist or the right of side or skull of krasnayaa strip of carpet will remove raskosno on you. To stand before the side of skull will be immediately obvious the flight of suicide. Before I forget, you can no longer not use Kodego to continue as soon as you you begin to war the side of skull. Now if you look thoroughly, then, you must see 6 blocks before the side of skull which they look being differed from other tiles of floor. These blocks can be passed to the end. This will reason why you they must remain on the right side of carpet. If you look them, then you will see that you can moor to the side of skull from the right side without to rastochitel'stvovat' time go around blocks. However, to head through the left side of carpet will upward force you go around block in your road. To make so definitely will cause the side of skull to the fire raskosno on you. It must be clearly that black and gray striped lines raskosno from the side of skull will be outside actual wall and it cannot be to the end. It also interests in order to note that you can stand on the side itself skull without to die. Only its surveys can kill you. In by bast the case, exactly you will obtain inside a number of grenade and toss grenade on the side of skull as long as it not to blow upward. You to be close sufficiently or you will obtain by the grasped explosions of the survey of the skull of side. Its side will begin to flash with red after you inflict a sufficient damage. She assumes around 10-15 grenades in order to destroy it. It will leave the heart of gold behind. Now you have 2 versions. You can finish game now or continue to play from the beginning with your calculation not injured. If you want to win game now, then you will grip the heart of gold. You will obtain 40.000 points bonus. You must have above 500.000 points if you never they continued in the form of the fact that the start of game.

(ursätar för ett lång inlägg, men det blev så lustigt)

#28253  by Nystroem

Bonomaul:
Inte riktigt min avdelning ;)

#28256  by WERY

Det går knappt o läsa ryskan men då är jag en som bara behärskar romerska så det är ganska klart att jag inte gör. Ska dessutom försöka lära mig kinesiska och då blir det en del tecken o hålla reda på

#28293  by J. Lilja

WERY wrote:Det går knappt o läsa ryskan men då är jag en som bara behärskar romerska så det är ganska klart att jag inte gör. Ska dessutom försöka lära mig kinesiska och då blir det en del tecken o hålla reda på
Romerska finns det ju inget som heter. Romarna snackade latin och grekiska. Lycka till med kinesiskan, du har några års studier framför dig. ;)

#28306  by Bonomaul

Haha..
Jag funderade på att gå en kurs i romerska på medborgarskolan eller nåt, men de hade ingen.. Skumt värre. :-k

#28336  by Filurkatten

Annars kan man ju lära sig japanska så slipper man köpa spel från Europa eller Amerika. (och vad poängen ligger i detta är en annan sak)

#28344  by WERY

JAg tänkte på alfabetet. Vi skriver o läser på romerska. Dessa bokstäver vi använder är romerska. Ryssland använder inte dom, sverige använde runor innan man gick över till romerska, många andra länder använder hieroglyfer och i asien tecken.

Och just som sagt så pratade romarna latin o grekiska.

#28352  by Nystroem

WERY:
Lite nyfiken. Varför vill du lära dig kinesiska?

#28363  by Bonomaul

Det är väl självklart? För att det vore så totalt ultra-coolt att kunna!
Dock satans svårt att lära sig kan jag tro.. jag har fullt sjå med att lära mig äta med pinnar, bara det liksom.. :D

#28376  by Nystroem

Coolt.. kanske det. Men till vilken nytta? Hur ofta behöver man använda kinesiska på en skala? :P Beror ju på vad man har för planer ifs ^^ Men som sagt, det är ju en hel del tid man får lägga ner på att lära sig det.

#28386  by Ufouria

De flesta språk är ganska onödiga att lära sig. Med svenska och engelska kommer man långt.

#28388  by AndiOne

Ja skulle dock vilja kunna Japanska flytande i tal- och skrivspråk.

#28404  by Nystroem

On topic då:

Verkar inte som att Gsmhacker klarade Ikari Warriors igår?

#28408  by Filurkatten

Han kanske sitter än?

#28409  by Nystroem

Haha ja i så fall lär han ligga avdäckad nånstans nu. Men det verkar ju vara ett SJUKT svårt spel så man kan väl inte klandra honom om han inte klarade det.

Vilket leder oss till att om han klarade det igår så kanske han körde ett alkoholrally för att fira. Och i så fall lär han väl också ligga avdäckad nånstans så 8)

#28449  by AndiOne

men lixom med A B B A är ju inte spelet så svårt..
Minns vi klarade det flertalet gånger när ja va liten.

#28489  by WERY

Nystroem wrote:WERY:
Lite nyfiken. Varför vill du lära dig kinesiska?
En merit och om man åker till Kina vore det kul o kunna tala språket. Det är ju det mest talade i världen. Sen är det intressant. JAg kan Svenska o Engelska men vill gärna kunne mer språk och då är Kinesiska viktigast för mig att lära in

Instagram #sndb.se