• Triathlon Del 7 BC4´s tävling (22 Mars - 28 Mars) '10

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #261087  by BelfegorC4
 
Triathlon Del 7, rock on :D

I denna tävling är det ok att använda sparfiler och lösenord som MAN FÅR UNDER DENNA TÄVLINGEN. Inga gamla saves eller lösenord får användas.

Tre spel, ta er till slutbossen/slutskärmen i varje spel och ta kort.
Klara av ett spel och det ger 1 poäng, 2 spel = 2 poäng, 3 spel = 3 poäng.

Spellista
Castlevania 3
Rockin Kats
Ufouria

Inställningar
Tre olika spel, tryck bara på start vid startskärmen

Ställningen presenteras i Scoreboard tråden.
viewtopic.php?f=15&t=8078&start=0

Regler
Annorlunda tävling, ta kort när du kommer till slutbossen (du behöver inte besegra honom/henne/den)
Varje spel ger ett poäng. Max 3 poäng.
Koder, warps, får INTE användas
Får spelas på NES, Famicom, och NES emulator.
Inga fusk får användas som gamegenie, save stats, autofire kontroller eller andra tråkigheter.
Inga gamla rekord får användas
Bildbevis krävs.

Highscore
Erik. L - Ufouria avklarat
Sanna - Ufouria avklarat
 #261096  by segis
 
Får se om jag ger mig på något av dom, blir då på emulator då jag inte har något av dom
Sen får jag nog vänta tills någon laddar upp bilden på sista bossen ^^ har inte kört något av dom faktiskt
 #261099  by Ufouria
 
Ufouria Image

Castlevania 3 är skoj tills man kommer till stenraset (stenbumlingar som ramlar ner ovanifrån och man ska stå där och vänta en kvart tills man kan klättra upp). Undrar om man kan slippa det på något sätt?
 #261612  by Ufouria
 
Visst var det skoj? Nästan så jag vill spela ett varv till ikväll. :)
Jag tog en del ringar plus karta etc som egentligen är ganska onödiga att hämta om man vet vart nycklarna finns.
Egentligen är det väl bara att rädda sina tre vänner, hämta deras "abilites" samt de tre nycklarna. Några extra hjärtan kan oxå vara bra och när man ändå är och hämtar den blå nyckeln kan man ta den rosa bägaren på samma gång. Något mer man behöver? Tänkte om man kunde effektivisera det hela.
 #261614  by Erik.L
 
jepp ufouria är ett förjävligt mysigt spel :) , jag hade full inventory på slutet men det är nog mest för att jag är halvt senil och var tvungen att springa igenom allting för att klara det. jag tror det tog kring 2 timmar att klara ut det men man borde kunna klara det kring 45-50 minuter om man bara plockar upp det viktigaste skulle jag tro.

Instagram #sndb.se