• Ghost`n Gobblins

  • Fusk, tips och tricks till NES-spel.
Fusk, tips och tricks till NES-spel.

Moderator: Moderatorer

 #2556  by Riwallen
 
Att välja bana gör så här när titelskärmen syns.


Tryck höger samtidigt som du trycker på B-knappen 3 ggr, uppåt och släpp tryck 3 ggr på B-knappen, tryck vänster och släpp, tryck 3 ggr på B-knappen, tryck vänster igen och släpp, tryck 3 ggr på B-knappen.
Tryck nu på Start. Nu ska du kunna välja bana med A och B knappen
 #855727  by Nightkiss
 
Nån som överhuvudtaget klarat varv 3? Jag slängde kontrollen i väggen när spelet började om på varv tre när jag kom fram till goblinhuset på bana 2...
 #855732  by Garnetandzidane
 
Jag har kört genom tredje, bara försöka lära sig fiendernas rörelsemönster så gott det går. I och med att det går snabbare så är det ju lite anorlunda.. Kniven är ju OP, så den ska man ju ha. Kolla upp var alla extrarustningar finns också! Finns ett sätt du kan skippa en bit av det huset på andra banan genom att bli träffad av en fågel högst upp i högra hörnet. Används i speedruns så kolla på någon video om du vill se i detalj hur man gör :)
 #855733  by Ufouria
 
Har för mig jag kom till 5e varvet men där tog det tokstopp. Gick inte att ta sig till bossen på första banan :lol: Skogen kryllade av de där flygande vita lampskärmarna.

Fågeltrixet på den banan är bra eftersom det är så svårt att ta sig nerför stegarna där jättarna vaktar.
 #858958  by Chefren
 
Tredje varvet!? Jag har aldrig klarat tredje banan :D
 #859058  by Ufouria
 
Oändlighetsspel men eftersom skärmen tillslut blir proppad av fiender (märks främst på första banan) och snabbare fiender så tar spelet på sätt och vis slut tillslut. Det är ju lite lustigt att det också bara är jämna varv som man klarar spelet på (varv 2, varv 4 osv [varv 6 också förmodligen om man klarar det]) och att spelet håller koll på vilket varv man befinner sig på (ojämt/jämt). Är det inte toarullar fienderna ser ut som på första banan i skogen. De som flyger i luften.

Instagram #sndb.se