• Glitch i Zelda II

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #15248  by Tawny
 
Mitt zelda2 fick nåt glapp när jag var liten så jag fick "T" i attack. det är ju hexa-blabla vad det heter-system så T motsvarar 29!

alla fiender dog av 1 slag, förutom allra sista bossen, han fick man slå som vanligt tror jag...

det var rätt häftigt :)

 #15258  by Bonomaul
 
Skojar du Tawny? Vilken mäktig bugg! Bättre än att springa i taket och dumma sig i Ö-palatset eller vart det är..

 #15263  by Tawny
 
Bonomaul wrote:Skojar du Tawny? Vilken mäktig bugg! Bättre än att springa i taket och dumma sig i Ö-palatset eller vart det är..
ja jag vet, sjukt coolt :)
kommer inte ihåg vad som hände dock, om det försvann när man stängde av nes:et eller hur det var... jag var ju faktiskt bara 9 ;)

 #15265  by Bonomaul
 
Det här måste ju forskas i.. undrar om det finns fler som varit med om det.
Vore ju kul om någon någonstans i världen vet hur man går till väga.

 #15266  by Tawny
 
Bonomaul wrote:Det här måste ju forskas i.. undrar om det finns fler som varit med om det.
Vore ju kul om någon någonstans i världen vet hur man går till väga.
det var nog bara ett glapp, ett spänningsfall på 0.5V i just rätt sekund eller nåt...

men forska på du ;)

 #15270  by Bonomaul
 
Har ägnat tiden sedan jag skrev senaste inlägget till att söka information, dessvärre utan att hitta något.

Men det går ju uppenbarligen att ordna till ett T, frågan är bara hur.
Man kan ju få liv i bokstäver istället för siffror. Kan inget om "hexa-blabla vad det heter-system", men säkerligen är det samma som används där.

Du kommer inte ihåg vart i spelet du var och/eller vad du gjorde när det hände?

 #15273  by Tawny
 
Bonomaul wrote:Har ägnat tiden sedan jag skrev senaste inlägget till att söka information, dessvärre utan att hitta något.

Men det går ju uppenbarligen att ordna till ett T, frågan är bara hur.
Man kan ju få liv i bokstäver istället för siffror. Kan inget om "hexa-blabla vad det heter-system", men säkerligen är det samma som används där.

Du kommer inte ihåg vart i spelet du var och/eller vad du gjorde när det hände?
nej ingen aning, jag var ju som sagt 9 :)
men det var sjukt kul att kunna döda alla fiender mer ett slag, och med alla menar jag verkligen alla.. ängeln också. eller thunderbird eller vad fan han heter...

hexa istället för deca.. du vet systemet uppbygt på 16 poster iställer för 10..

fast kanske inte var hexa-blabla iaf, eftersom det gick långt över 16..

mystiskt i vilket fall..

"liv i bokstäver istället för siffror" vad menar du? samma som min grej med attack fast med liv istället, har du hittat nåt om det?

"Du kommer inte ihåg vart i spelet du var och/eller vad du gjorde när det hände?"
det känns som det var en bit in i spelet i alla fall, det känns som om jag hade spelat ett tag så det var inte när jag gjorde gubben...

fast å andra sidan kanske det är en förklaring.. jag kanske hade varvat såpass många gånger att jag fick en bonus på nåt vänster.

ursäkta mitt yrande, jag är berusad...

 #15275  by Bonomaul
 
När du samlat ihop till 10 liv så ersätts siffran med en bokstav, tror jag sett två eller tre olika bokstäver.

 #15276  by Tawny
 
Bonomaul wrote:När du samlat ihop till 10 liv så ersätts siffran med en bokstav, tror jag sett två eller tre olika bokstäver.
jaha du menar så. jag trodde du menade att du hört om folk som fått samma glitch men på liv istället...

ja men det är ju logiskt ju, de har lagt in systemet så man kan få mer än 9 extraliv men på nåt vänster glappade det till och jag fick mer på attack...

det kanske var i samband med att jag fick 9000p ?

 #15290  by WERY
 
Jag antar att om man vill komma åt såna där buggar så får man vänta tills connectorn är smutsig. Detta "problem" du beskriver tawny är vanligt på spel som inte är så rena. Har inte vart med om det där i zelda 2 men när jag var liten så lyckades jag starta mitt SMB 1 så att Marios huvuvd hamnade på marken medan kroppen ställde sig ovan på och sprang. I borgarna fanns inga hoppande eldklot utan då var det flygande bläckfiskar istället. Minns inte alla detaljer men vill ni verkligen aktivera såna där buggar som man upplevde när man var liten så får ni ha spelen i samma omständigheter som då. Man hade spelen framme och man rengjorde dem inte. Det var så jag fick Mario att tappa huvudet och notera då att jag kunde starta spelet så om jag ville.

 #15365  by BelfegorC4
 
Jag fick ett litet fel på Super Mario Bros 1. Ny connector men gammalt spel. Startade spelet tryckte på start men mario fanns inte xD. Musiken spelades, tiden gick ner men man kunde inte få skärmen att röra på sig =)

 #15367  by Tawny
 
BelfegorC4 wrote:Jag fick ett litet fel på Super Mario Bros 1. Ny connector men gammalt spel. Startade spelet tryckte på start men mario fanns inte xD. Musiken spelades, tiden gick ner men man kunde inte få skärmen att röra på sig =)
inte lika användbart som mitt kanske ;)

 #25071  by Bonomaul
 
Ni har ju sett skugg-Link, men har ni sett spök-Link?
Lyckades få till en helt vit gubbe idag när jag lirade.. filmade en kort snutt, men har ingen USB-kabel till kameran så det får dröja ett tag innan jag presenterar bilder.

 #25073  by BelfegorC4
 
Hoppas att filmen kan läggas ut senare då Bono. För den vill jag se :)

 #25147  by AndiOne
 
hehe grymt =)

Blev han normal när du gick ut ur staden?

 #25148  by Bonomaul
 
Jepp. Så fort man bytte miljö, gick in i ett hus eller till en anna del av staden så blev det som vanligt.

Det hela uppkom pga att jag applicerade en magi samtidigt som jag fyllde på magi hos en gammal tant, samt gick snabbt in och ut ur huset.

 #25154  by Widar
 
Coolt!

O/T: Jävla snygg TV du har, Bono! Står en likadan här i spelhörnan. :)

Instagram #sndb.se