Chefren wrote:WERY: Eller så är det helt enkelt så att megaman har bäst musik enligt de flesta? Lite skumt att påstå att folk som hänger på ett nes forum har ett smalt intresse för nes..
Om den allmänna jargongen hos folk är att alla spel till formatet är skräp utom dom allra vanligaste SCN, ja då är intresset för NES smalt för det är så mkt mer än bara smallbox/svarta serien och mega man/zelda/metroid. Folk får gilla vilka spel och vilken spelmusik dom vill men att begränsa sig så tyder på att intresset för NES är smalt. Ju mer man gillar med NES, desto bredare intresse har man för det, inte konstigare än så, det är helt logiskt. Sen får man gilla vilka spel man vill. En stor mängd kan älska musiken i mega man och tycka att 95% av alla spel till NES är skit men då är det Mega Man dom är mest intresserade av och inte av NES vilket är uppenbart
Själv gillar jag Mega Man men mitt intresse för spel breder ut sig på formatet vilket således betyder att jag är mer intresserad av NES än av Mega Man även om jag tycker Mega Man är skitbra. Det är oxå därför mitt intresse för NES har utvecklats sen jag började samla då jag insåg att man kan få ut så mkt mer och att upptäcka nya saker. Jag hade säkerligen tröttnat på formatet och lagt det på hyllan för flera år sen om jag bara höll mig till det jag spelade som liten eller om jag hade samma uppfattning som allmänheten. Nostalgin räcker inte till för mig utan jag vill gärna ha ett nöje med det(utöver jakten på spel)
Så för att svara på det sistnämnda så tycker jag inte att det är skumt o påstå att folk som tycker att det mesta till NES är skit har smalt intresse för NES då formatet är mkt mer än dom allra vanligaste SCN liren. En person som gillar 10 spel är inte lika intresserad som en som gillar 100 om man säger så, därmed inte sagt att någons åsikt är fel