• Sämsta dealen 2009!

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

Bästa eller sämsta dealen alt. värsta blåsningen?

Bästa dealen 2009
5
25%
Sämsta dealen 2009
9
45%
Värsta blåsningen 2009
2
10%
Annat (ge förslag)
4
20%
 #231395  by Smart Cat
 
Ja, ursäkta. Jag har varit jäkligt lat när det gäller den här tävlingen. Kanske dags att styra upp den nu.
Wery: Mycket bra bidrag men tyvärr så är den gjord i år.

MEN Jag vill ha in nomineringar så har DU gjort en riktigt dålig deal under 2009 så posta ditt bidrag här.
NES-dealar kommer att ha förtur +
att du måste kunna hänvisa din deal till ett inlägg här inne på forumet.

Välkomna med era bidrag.
:)
 #231401  by Pinge
 
Borde vara nes exclusive! annars kanske ngn köpte en ny volvo 2001 och sålde förra året... han förlorade 180.000 på det! :roll:
 #231404  by Lakanman
 
viewtopic.php?f=21&t=1649&start=1860

Där skrev jag Jag har ingen aning om detta är bra pris eller inte. Det kändes som det så jag chansa. 500kr köp nu


Blev 700 med frakt. Något Nintendo 64 såg jag aldrig röken av.

Smart Cat skrev: Ja, det är ett jäkligt bra pris. Kvalar nästan in till årets fynd 2009 (Om det hamnar i rätt tråd vill säga...)

Kanske kan kvala in på årets sämsta deal 2009 istället då ](*,)
 #232028  by instinqt
 
Saker som att bli blåst, eller betala mer för kartongfrakt och sedan få det svindyra spelet skickat i jiffy, varpå det blir helt mosat. Är det verkligen dåliga deals? Jag är ivf inne på samma linje som katten - det är väl mer idiot 2009-nomineringar till säljarna :-k

Men att köpa något komplett osett och tro det är i grymt skick och SCN fast det inte står i auktionen...varpå det dyker upp ett mosat NOE-exemplar. DET är en dålig deal :yes:

Edit:

Jag har nog bara gjort en "dålig" affär i år. Men jag kan nog inte hänvisa till ett inlägg, men jag kör ändå för detta är inte NES men det kan vara kul att dela med sig av det iaf trots att det inte borde vara med i tävlingen... :yes:

Jag köpte ett Zelda A Link to the Past med "A4"-manual av Putte55-55 (ni vet han som inte kan kommunicera via mail osv) för i runda slängar 500 spänn. Jag frågade efter fler bilder men fick inga och auktionsbilden var tagen så att man såg knappt något av kartongens långsidor eftersom innerkartongen låg ivägen;

Image

Men jag tänkte att det var lugnt för han hade skrivit "ny skick" (jepp, särskrivet och allt) och det såg inte så himla farligt ut egentligen. Fick hem detta:

Image
Image

Jag betalade alltså även för att få det skickat väl emballerat i kartong (vilket jag fick också). Det kändes rätt onödigt när jag väl fått hem skiten...om vi säger så :lol:
 #232070  by Smygarn
 
Fan vilken besvikelse :/
 #232115  by Ufouria
 
Kan verkligen inte förstå hur man kan skriva nyskick när kartongen ser ut så där. :s
Kan heller inte förstå hur putte kan ha 4,8/10 i "betyg" när det gäller objektbeskrivning.
http://www.tradera.com/MyTradera/Feedba ... nr=1885713

(såg nu att kassetten var SCN)
 #232123  by Pinge
 
4,8 av 5 menar du ;)
 #232137  by Ufouria
 
Ja just det! Får skylla på att jag är fredagstrött. :)

4,8/10 hade iofs varit mer rimligt att han skulle ha.

instinqt: Har du hört med honom om du kan få någon kompensation eller nått? Han svarar väl inte på mejl antar jag.
 #232163  by instinqt
 
Han är jävligt snabb när det gäller betalning osv. Annars...hur svårt som helst. Minns att jag skickade ett dussin mail till honom när han sålde Wild Guns tror jag fick svar på ~1/3 och de svaren gjorde mig knappast klokare.

Jag försökte dock inte ens få kompensation, just när det gäller honom känns det som att jag får fler hjärtinfarkter i processen än kronor tillbaka på kontot :(

Wild Guns frågade jag om det var tejpat. Den frågan ställde jag säkert 10 gånger, fick inte svar en enda gång. Så vad tror ni kartongen var - hela kartongen var övertejpad med någon jävla klisterplast. Så om han undviker en fråga - då ska ni tänka er det mest negativa ni kan komma på rörande det...sen multiplicera det med Pi :lol:

Edit: du har ditt framtida Magic Sword med på bilderna också Smygis :lol:
 #233690  by Smart Cat
 
Nej, jag vet. Jag fattar inte hur han lyckas svara på mail utan att besvara de frågor man har.
Sen är ju + alltid felstavat (Pluss)
 #233735  by WERY
 
a jag får hoppas det går bra med putte nu för han har nämligen köpt ett spel av mig. Hoppas han bryr sig lika lite om sin egen samling som han bryr sig om andras så han inte plötsligt får för sig nåt då spelet han köpte av mig inte var i toppskick. Skrev förvisso om skicket men man får hoppas ändå
 #233753  by Ufouria
 
Han samlar inte på spel utan köper spel för att sedan sälja vidare så du behöver inte oroa dig. :)

& enligt honom så är alla spel i kanonskick med finer manual även om skicket är typ 3/10. :DOG

Instagram #sndb.se