• Bästa "silver small-box" spelet

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket av dessa spel tycker du bäst om?

Kid Icarus
12
17%
Metroid
29
41%
Punch Out (Mike Tyson's)
30
42%
 #132512  by Smart Cat

Jasså det är så du utökar din samling. Det var ju bra att jag fick reda på det innan du börjar "låna" en massa spel av mig...
 #132518  by Vigdul

Men han var en rik storunge som fick allt han pekade på, typ. Du vet, ta från dom rika och ge till dom arkadspelsugna :) Av någon anledning har man så mycket roligare när man spelar arkadspel med stulna pengar.
 #136363  by OldSchoolPlayer

Valde Punch Out, har alltid varit ett av mina favoritspel, ända från ungdomen fram till idag.
 #136387  by Smart Cat

Ja, det är rätt. Ge dig in i alla omröstningar som finns här inne så har du att göra ett tag.
Å vi får mer att läsa, en win-win-situation
 #136388  by Chefren

Har pinsamt nog aldrig spelat så mycket vare sig metroid eller kid icarus. Får återkomma när jag har köpt dem och spelat lite.
 #137161  by Smart Cat

och miljoner gånger bättre. Samus är en riktig hjälte medan Pit skriker fjolligt när han blir träffad.
Musiken är också mycket bättre i Met
 #137268  by chris_vain

För min del var det inte ett svårt val då jag bara spelade Metroid som liten så det låg varmast om hjärtat, det ge en mycket bra utmaning oxå, man ska ju hitta allt. o så gillar jag mystiken i det.
Det stod mellan Metroid och Kid Icarus för min del...
 #137484  by sandybell

Kid Icarus fick min röst!

Spelade det när jag var jättegravid och behövde paus från husrenoveringen som blev försenad hela tiden (flyttstädade vår gamla lägenhet 10 dagar innan bebis kom ut). Kid Icarus var min paus från all stress. Varvade det ett gäng gånger när jag var riktigt slö. Men nu verkar det tyvärr som om mina Kid Icarus-skills försvann med graviditetshormonerna... Dog hela tiden sist jag spelade. #-o
 #137489  by sandybell

Jag tror nästan det. Idag upptäckte jag att när man spelar 1 player på Probotector så kan man styra gubben med andra kontrollen också, så Zelda fick den och vi tog oss igenom hela första banan utan att dö. :yes:
 #230610  by Pinge

Bump! Rösta ffs!
 #230901  by nes-fan

Får bli Metroid, dock tycker jag Kid Icarus är lika bra och Punch Out kommer inte långt efter.
 #230904  by Pinge

Dom har lösenord!
 #231062  by Alas

PO fick min röst... Bra spelkänsla, utmaning, unik spelidé och layout...
 #231645  by nes-fan

För övrigt är det här den svåraste röstningen någonsin, alla 3 är mina favoritspel! :-k
 #231693  by Ninfrex

Har inte spelat Punch Out, och de andra två har jag (pinsamt nog) inte spelat på riktig konsol, utan bara på emulator. Även om jag gillar Metroid så måste jag nog säga Kid Icarus, kanske för att jag jämför Metroid med Super Metroid som är så himla mycket bättre :P
 #231734  by Lakanman

INTE spelat Punch-Out! Image

Ohh kära barn.. guds änglar gråter
 #231736  by tswahn

Gillar alla tre... Svårt val...

Men KI fick min röst för jag har en del starka minnen sen jag var liten...

Instagram #sndb.se