Mycket intressant får jag lova att säga!
Den prototypen skulle ju vara riktigt kul att få lägga vantarna på...
Moderator: Moderatorer
skaanlj wrote:Edit: Den var jätte dyr!!!Hur pass dyr då?
iloveyoulikeguitars wrote:De skulle ha gjort Doki Doki Panic istället och sedan tänkt ut en riktig uppföljare på super mario brosDom gjorde det. Super Mario Bros 2 (den äckta) kom bara ut i Japan. Finns också som remake på Super Mario Allstars till SNES (The Lost Levels)
jalla wrote:Super Mario Bros 2, den som vi känner till kom också ut i Japan, men där heter den Super Mario Bros USA.Nja, den heter väl nått i stil med Super Mario Dream i Japan och Super Mario Bros USA i USA om jag inte missminner mig..
J. Lilja wrote:Nej, Jalla har rätt. I japan är Super Mario Bros 2 SMB1 med andra banor och Doki Doki panic-remaken kallas Super Mario Bros USA.jalla wrote:Super Mario Bros 2, den som vi känner till kom också ut i Japan, men där heter den Super Mario Bros USA.Nja, den heter väl nått i stil med Super Mario Dream i Japan och Super Mario Bros USA i USA om jag inte missminner mig..
J. Lilja wrote:Jo jo, det var bara titeln på SMB USA som jag var tveksam till. Heter det verkligen USA i Japan, hade för mig att det hette Dream i Japan. Jag är medveten om att spelet först hette Yume Kōjō: Doki Doki Panic. Det var väl dessutom Fuji som utvecklade större delen av det ursprungliga spelet, för att promota en festival eller nått sånt..Här är bevis för mitt påstående.