• Gumshoe

  • Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

 #18462  by nes-festis
 
Har problem med att få igång Gumshoe. Det startar perfekt men visar hela tiden en demo och sedan finns det inget ljud.
Rengjort

 #18463  by Bonomaul
 
Ordentligt rengjort?

 #18464  by Kokodril
 
Trasig Zapper kanske?

Har du testat zappern med nåt annat spel?

 #18465  by jalla
 
Gissar det här:

- Du kör en lcd, plasma eller 100Hz TV. Då funkar inte zapperen
- Trasig Zapper
- Trasig kontrollport 2
- Du använder Zapperen i kontrollport 1
 #18468  by J. Lilja
 
nes-festis wrote:Har problem med att få igång Gumshoe. Det startar perfekt men visar hela tiden en demo och sedan finns det inget ljud.
Rengjort
Öh! Så gör min också! Men jag har inte köpt nån zapper än, och det var så länge sedan jag spelade det så jag trodde det skulle vara så.. :?

 #18474  by jalla
 
Det skall vara så. Demo'n har inte ljud.

 #18562  by nes-festis
 
jalla och ni andra :D
Tack för tipsen, det var så att jag hade satt zappern i uttag 1 och när jag satte den i 2:an så kom spelet igång när jag tryckte på avtryckaren.
Fattar dock inte så mycket, han hoppar om jag skjuter gubben i huvudet.
Finns det ngn som kan ge mig speltips?
Saknar förstås manual. :cry:

 #18566  by Kokodril
 
nes-festis wrote:jalla och ni andra :D
Tack för tipsen, det var så att jag hade satt zappern i uttag 1 och när jag satte den i 2:an så kom spelet igång när jag tryckte på avtryckaren.
Fattar dock inte så mycket, han hoppar om jag skjuter gubben i huvudet.
Finns det ngn som kan ge mig speltips?
Saknar förstås manual. :cry:
Gubben hoppar som sagt när du skjuter honom.
Skjut alla faror som dyker upp eller hoppa över dem. Nuddar du en dödskalle dör du. Tar du ballongerna får du extra skott.

Det är väl ungefär allt :)

 #22063  by likeguitars
 
Jag tyckte det gum shoe var helfränt när jag hyrde det som liten. I nyktert vuxet tillstånd så tycker jag det suger ;) fast omslaget är lite coolt.

 #22070  by BelfegorC4
 
=) Läste om spelet på WIkipedia och blev kär i det :D Sägs vara ett svårt spel? Pfffffff 219000 poäng, Round 21 i Barker Bill´s Trickshooting (Windows pains) Så kan jag nog klara av detta :P

Instagram #sndb.se