• Sämsta dealen 2009!

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

Bästa eller sämsta dealen alt. värsta blåsningen?

Bästa dealen 2009
5
25%
Sämsta dealen 2009
9
45%
Värsta blåsningen 2009
2
10%
Annat (ge förslag)
4
20%
 #219983  by Smart Cat
 
Efter omröstning har vi kommit fram till att vi ska ha en tävling om vem som gjorde den sämsta dealen under förra året.

Så det jag behöver ha in nu är nomineringar.
Känner du att du har gjort en riktigt dålig deal under 2009 så posta ditt bidrag i den här tråden.

Några små regler:
NES-dealar prioriteras (men får vi inte in så många tummar vi lite på det)
Dealen måste gå att belägga med ett inlägg härifrån. (det går inte att komma dragandes med en dålig affär från någon loppis för 10 år sen)


Har jag glömt något?

Hitintills inkomna bidrag:
Lakanet: (Inte NES och kanske lite mer av blåsning än dålig deal, vi får se vart det slutar)
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php ... start=1860
 #219995  by Ufouria
 
Tycker som Tawny. :yes:
Den som gjort bästa dealen ska inte få något pris (varför ge pris till någon som redan gjort ett fynd, helt fel!!)

Den som gjort en dålig deal eller blivit blåst ska få plåster på såren. Image
 #220106  by WERY
 
Röstade på bästa dealen då jag gjort några såna men jag kan gärna ta den sämsta med för det har jag oxå gjort så då faller båda inom den beskrivningen
 #220119  by Chefren
 
Jag valde annat: En för varje! Alla verkar kunna bli ungefär lika intressanta.

Bästa deal, måste det vara en tradera auktion eller köp av annan användare eller kan det bara vara ett sjuhelvetes fynd?
 #220126  by WERY
 
Jag tycker att bästa och sämsta deal kan vara vad som helst men är det begränsat till tradden eller vissa bestämda platser så motsätter jag mig det. Man ska ha rätt att använda alla medel i tävlingen och inte bara auktionssajter för att det ska bli rättvist för alla
 #220130  by Pinge
 
nej, man måste kunna styrka det!
annars vinner jag eftersom jag betalade 72000:- för en tysk smb kassett! :roll:
 #220139  by WERY
 
Jo men va fan det är ju en sak att påstå att man betalat 72k för ett vanligt spel och en annan att enbart använda tradden.

Jag tycker att alla dealar, såväl privata som inköp från butik eller nätet ska räknas men visst ska man styrka det. Har ju några perfekta dealar att styrka så den biten är ju klar.

Edit; Ingen har sagt nåt om flera år utan jag trodde alla var på det klara med att det gällde 2009 för det tänkte jag på
 #220144  by Pinge
 
måste gå att styrka med en prntsreen från blocket / tradera, eller en forumtråd!
 #220145  by Smart Cat
 
Forumtråd är ju enkelt, det är ju bara att länka till inlägget men en printscreen kanske kan funka också.
WERY wrote:Jag tycker att alla dealar, såväl privata som inköp från butik eller nätet ska räknas men visst ska man styrka det.
Eftersom jag gör den här tävlingen på eget initiativ så tycker jag att jag kan bestämma ganska fritt om vilka regler som ska gälla. Du kan ju inte komma o påstå att du blev jäkligt blåst i januari och inte kan bevisa det på något sätt. Det duger inte som bidrag till den här tävlingen.
WERY wrote:Edit; Ingen har sagt nåt om flera år utan jag trodde alla var på det klara med att det gällde 2009 för det tänkte jag på
Det där med flera år var ett exempel på sånt som man inte kan dra upp, jag skrev det i första inlägget för att det inte skulle råda några tvivel om vad jag menar.
 #220149  by Den där Marcus
 
Bästa och sämsta. Att göra en bra deal eller en (i efterhand) korkad deal är roligt (för en själv eller för andra). Tycker inte att det känns lika kul att tävla i vem som blivit mest lurad eller bestulen på största summan om man så vill.
 #220153  by Smart Cat
 
Det var väl inte tänkt att det skulle handla om att man hade blivit betsulen men vi har väl alla gjort sunkiga dealar eller blivit blåsta av någon oärlig person och nu tänkte jag att man skulle få chansen att få lite tröst.
 #220167  by WERY
 
Smart Cat wrote:Eftersom jag gör den här tävlingen på eget initiativ så tycker jag att jag kan bestämma ganska fritt om vilka regler som ska gälla. Du kan ju inte komma o påstå att du blev jäkligt blåst i januari och inte kan bevisa det på något sätt. Det duger inte som bidrag till den här tävlingen
Du har all rätt i världen att bestämma dina regler i en tävling som drar igång men startar man en omröstning och frågar vad folk vill ha så kommer folk även att säga vad dom tycker och jag tycker att man inte ska begränsa sina fynd till tradera dels av den anledningen att alla ska ha en chans att delta och inte bara dom som handlar frekvent där, samt dels för att jag gjorde några dunderkap i somras men det var inte på tradera, precis som att dom som hittar bra fynd på loppisar ska kunna vara med och tävla med sina fynd.
 #220172  by Smart Cat
 
Det har aldrig varit tal om att begränsa det till Traderaaffärer men om du har gjort ett kap utan att presentera det i en tråd här inne så får du ju kanske lite svårt att bevisa att du har gjort köpet. Vi har ju en tråd som heter senaste köpte spel och fynd du gjort, man kan lika gärna länka till de trådarna.
 #220240  by Tawny
 
Smart Cat wrote:Eftersom jag gör den här tävlingen på eget initiativ så tycker jag att jag kan bestämma ganska fritt om vilka regler som ska gälla.
ett inte helt dåligt argument ;)
 #223003  by Gixen
 
Håller med, därför röstade även jag på sämsta.
Ingen som vill köpa ett boxat Tom & Jerry i halvdant skick för en tusing? Det kanske visar sig bli en bra affär ändå i slutänden... :yes: :badgrin:
 #223044  by segis
 
Rösta solklart på sämsta dealen, måste ju få tröstpris för dåliga köp ^^
 #231027  by WERY
 
http://www.tradera.com/Commodore-64-pak ... _104949222

Årets i särklass sämsta deal någonsin. Gav 1000 bara för enhet och kablar och sedan ytterligare 600 för spel och joystickarna. Med allt extra så var det nästan 2000;- man lade ut för grejerna och allt ryker på 350;-

I princip det jag betalade för stickorna fick jag tillbaka för hela paketet ](*,)

Finns nog ingen som gjort så dåliga affärer
 #231046  by Pinge
 
men så länge denna tävling ligger i Nes-Tävlingar så är ju inte en C64 eller N64 kvalificerad! :-w

Instagram #sndb.se