• Rock Man/Mega Man 7 Famicom Remake

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#217443  by rogerxy

Man hittar mycket smått & gott när man har tråkigt på jobbet :P

Här är en japan som gjort en remake på Rockman 7 till Super Famicom. Tyvärr inte en nes-rom men det är helt gratis att tanka & kan spelas direkt på din PC. Har testat det lite & det verkar ju ascoolt! (en remake på MM8 är också på G)

http://www.indiegames.com/blog/2008/06/ ... 7fc_m.html

Image
 #217505  by Ufouria

Lustigt! När jag hade spelat klart Mega Man 7 för inte så länge sedan sa jag att det är ett grymt spel men att det var synd att det är i 16-bit grafik. Hade varit suveränt med 8-bit grafik och det har vi ju här. :D

Så man kan bara trycka på där det står click here.
Direct download link: Click here

Är det ok att ladda hem den alltså? Går det att koppla in SNES kontroll i USB porten så att man kan spela med den?
 #217507  by rogerxy

Sanna wrote:Så man kan bara trycka på där det står click here.
Direct download link: Click here

Är det ok att ladda hem den alltså? Går det att koppla in SNES kontroll i USB porten så att man kan spela med den?
Jepp bara trycka där :good:
Inställningarna var på japanska så jag fattade inte riktigt om det gick att ställa in joystick eller inte, du får mecka lite :)
 #217518  by rogerxy

Ah det var en rätt smart grej får jag säga, den måste jag testa själv. Jag satt faktiskt precis & tänkte på om det fanns nåt sånt program.

Det är Z+X samt piltangenterna som man styr med i spelet i alla fall.
 #217538  by Ufouria

Så nu har jag testat ett par banor med att spela på tangentbordet.

Är grafiken lika bra/dålig som i de andra NES spelen eller är den något sämre? Tycker grafiken ser lite plattare och stelare ut i MM 7 än vad det gör när jag spelar Megaman på NES. Kanske har att göra med dåligt grafikkort på denna laptop eller att det ser annorlunda ut på dator helt enkelt.

Instagram #sndb.se