• Söker bild

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#214849  by rogerxy

Jag letar efter bilden på Mario & Luigi som finns på medlemskortet till Nintendoklubben. Någon som har den i hyfsad upplösning?

Image
 #214855  by Smart Cat

Jag kan kanske scanna den under kvällen, är på jobbet nu så någon annan hinner kanske före.
 #214867  by Smart Cat

Samma bild finns även på produktkatalogen från 1987
Fast med en färgad bakgrund
 #214869  by Pinge

finns även ett sånt klistermärke!
 #216649  by Smart Cat

Tror det är helt fel.
Enligt produktkatalogen går Luigi först, eftersom det mer eller mindre är samma på bild som på kortet så tror jag att de har gjort båda figurerna fel
 #216679  by nes_nerd_no_1

Ska inte bilderna förmiskas automatiskt? :?
 #216682  by nes_nerd_no_1

rogerxy wrote: Undrar varför Luigi blev blå på medlemskortet
Det kanske var billigare att trycka kortet om det bara innehöll sju olika färger ist för åtta?
 #216686  by Henka

man använder väll bara 4 fyra färger när man trycker, svart-blå-gul-röd, medlemskortet ser ju ut att innehålla alla de så det borde gå att få till grön. kanske var slack så de tog enklast möjliga.
 #216687  by rogerxy

Jag har upptäckt att det är fel redan från början egentligen...

Kolla på Mario Bros-kartongen, där är en gubbe blå & en grön (trots att gubbarna i spelet är röd & grön)
På produktkatalogen är gubbarna röd & grön & på medlemskortet röd & blå.

Rimligtvis, om man ska gå på Mario Bros-omslaget så är den gröna gubben Luigi & den blå Mario. & eftersom gubben längst bak som drar i snöret då borde vara Mario (då den bilden är hämtad direkt från Mario Bros-omslaget) så borde det på medlemskortet isåfall vara en grön gubbe (Luigi) som går längst fram & inte en röd så det är.

Image
 #216746  by tjibynn

realistiskt...de har väl fått nya arbetskläder...det händer att vi får med :-)
 #216751  by rogerxy

Vi snackar om en svampvärld där två italienska rörmockare hoppar runt & slåss mot levande växter, elaka sköldpaddor & talande ödlor. De äter svampar för att bli stora, rider på dinosaurier & kan förvandlas till flygande tvättbjörnar genom att ta ett brunt löv. & du pratar av realism :P
 #216787  by tjibynn

:good: :yes: vi snackar ju rörmokare o inte gay-gubbar med latex-suspensoar
 #216841  by tjibynn

ha ha....tror du det? :s

Instagram #sndb.se