• PowerPak / Everdrive

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#208538  by emadal

Ni som inte orkar gå utanför dörren kan leta reda på lite elektronikskrot hemma, där borde finnas ett motstånd på 47k ohm. Hittar du ett motstånd med färgerna GUL, LILA, ORANGE och GULD på sina ringar så är det 47k ohm (färgerna i den ordningen de är skrivna). :good:

edit: förtydligade ordningen av ringarna
 #223007  by chris_vain

Jag har en liten fråga angående denna power-pak. är det bara jag som får "Bad-file header" på många av spelen. och isf nån som vet varför det blir det? :(
 #223360  by MachRider

Har länge gått och suktat efter en Powerpak och gjorde slag i saken för några veckor sedan.
I fredags kom paketet (och tullverket verkar ha hållit sina fingrar borta. Peppar peppar.)

Hade dock problem i början att få datorn att känna igen CF-kortet...men så helt plötsligt fungerade det klockrent.
 #223375  by Chefren

Jag har också fått mycket Bad file header. Tror det har med romen att göra. Kanske inte så avancerad emuleringsteknik på powerpaken..
 #223381  by chris_vain

kan det vara så att man kanske ska ha alla amerikanska roms för o få det o funka? kanske Kreese vet nåt om det?
Störigt att det är riktigt många av dom roliga spelen som inte funkar :(
 #223384  by Pinge

den spelar NTSC och PAL roms lika bra! Men förslagsvis kör man PAL på en Pal nes för att få rätt hastighet!

Jag har bara fått bad header fel någon enstaka gång... har iofs inte använt mitt PP särskilt mycket! :)
 #223390  by chris_vain

tänkte först att det var att filnamnen var för långa men det stämmer inte heller. Megaman 2 funkar prima t ex men inte ettan.
Prova o få ner lite olika rom o prova med blir det väl.
 #224991  by Vigdul

Verkar ju bara jobbigt med ett powerpak när man inte ens kan spela alla spelen. Funkar dom japanska?
 #224995  by Lakanman

Funkar mycket bra för mig iaf. Körde igenom hela Mega Man i förrgår utan problem.
 #225010  by chris_vain

så frågan om är det PAL eller NTSC spel som funkar perfekt när bara några funkar?
 #225015  by Lakanman

Jag kör NTSC romen på NTSC maskin iaf.
 #225027  by nes_nerd_no_1

Jag har nästan aldrig fått något fellmeddelande! Är typ något hack som har fått det, men över 99% av de spel jag har testat hittills har fungerat perfekt! Måste vara att ni har kommit över dåliga ROMs antar jag...
 #225032  by chris_vain

Blir att rensa ut alla och lägga in lite i taget då.
 #225034  by nes_nerd_no_1

PM:a din MSN så kan jag skicka över en mapp med alla spel som du behöver! :)
Addar dig ikväll när jag kommer hem från jobbet isf! :)
 #225042  by Pinge

Ja Nerden har samma uppsättning som mig! :yes:
 #225157  by Lakanman

Jag tog ner någon torrent med med japan, eu, usa som var 100%. Även dom som inte funkar är med fast det står att dom är bad. Förstår inte meningen med att skicka med dom.

Sen blev det så här:

Asia
Europe
|A-Z
Japan
|A-Z
Proto
Sweden
Unknown
USA
|A-Z
World

Det enda jag inte får igång som jag prövat är: Castlevania III - Dracula's Curse (Europe).nes och Akumajou Densetsu (Japan).nes
 #228800  by Lakanman

Gamla nyheter =)

viewtopic.php?f=21&t=7414
 #229879  by Lakanman

Polaren har lånat mitt NES och Powerpak en vecka. Han tänkte köra igenom Deja Vu men gnällde att det inte funka att spara. Jag förklara för han hur man skulle göra men han sa att det inte gick.

Fick hem det idag och tänkte pröva. Först körde jag lite Link och sparade. Stängde sen av det helt och starta Link med .sav filen. Funka kanon. Men Deja Vu gick ej. Så länge jag har ström i Nintendot är sparningen kvar. Tog reset och spelade lite Clu Clu Land sen tillbaka till Deja Vu och sparningen var kvar. Men när jag tar power off så försvinner den. Detta är ju lite skumt tycker jag.

Prövade även Shadowgate PAL / NTSC och det var samma visa där. Kemco's vill inte spara. Prövade Maniac Mansion och det funka fint att spara. Prövade även Star Tropics men det gick inte ens starta. Där man skriver namn var helt urbuggat på PAL / NTSC.
 #230067  by Wezper

bäst med orginal :good: HELL YEA!
 #230175  by Lakanman

Dom tre inläggen hjälpte dock inte mig för fem öre :cry:
 #230212  by Kreese

Lakanman wrote:Polaren har lånat mitt NES och Powerpak en vecka. Han tänkte köra igenom Deja Vu men gnällde att det inte funka att spara. Jag förklara för han hur man skulle göra men han sa att det inte gick.

Fick hem det idag och tänkte pröva. Först körde jag lite Link och sparade. Stängde sen av det helt och starta Link med .sav filen. Funka kanon.
Just Zelda 2 är det som jag testat med också... Jag ska kolla med bunnyboy (skaparen av PP) om jag loggar in på IRC (EFnet) i #nesdev nån dag, han kanske inte ens vet om att det är nån bugg på de spelen.
 #231083  by Javel

Nu har jag också en sån här men behöver ha tips på en kombo (alltså Compact Flash-kort + kortläsare) som garanterat fungerar tillsammans med kassetten. Det länkades till något Kingston-kort tidigare i tråden men det finns inte kvar i lager.
 #231088  by Javel

Tack så mycket! Billigt och bra var det också.
 #231089  by Lakanman

Ja inte allt för blodigt.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 23

Instagram #sndb.se