• Bugg i Zelda 2 :O

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#20228  by BelfegorC4

Japp jag hittade en ofrivillig bugg i Zelda palats 5. Går säkert i alla palats men jag var i 5:an :( Och sen fastnade jag i grafiken och kunde komma vidare. såklart hade jag inte sparat på ett bra tag så det vara bara att göra om allt.

Hur man går tillväga.
Stå i hissen. Gärna en bit upp. Tryck ner och upp samtidigt på kontrollen. Om hissen åker upp minst dubbel så snabbt så har man gjort rätt. Då kommer man under marken vid statyn. Och kan inte komma loss :(

Här är en länk på hur det blev för mig
http://www.belfegornest.web.surftown.se ... %20097.jpg
OBS stor bild. Kanske gör en film med emulatorn senare.

edit: Ändrade beskrivningen
Last edited by BelfegorC4 on 15 Mar 2007, 23:12, edited 1 time in total.

#20234  by Bonomaul

Den där har jag läst om någonstans minns jag.. Har dock aldrig provat, och ser egentligen ingen vettig anledning till varför jag skulle göra det heller. :)

#20235  by BelfegorC4

Bonomaul wrote:Den där har jag läst om någonstans minns jag.. Har dock aldrig provat, och ser egentligen ingen vettig anledning till varför jag skulle göra det heller. :)
Va säger du? :O
Borde du inte veta om alla och testa alla funktioner och buggar i ett spel som du älskar så mycket. Ha absolut all kunskap om varenda liten del i spelet? ;)

#20236  by Bonomaul

Någon måtta får det vara känner jag. Eftersom buggen är rätt meningslös och inte leder till något så är mitt sug efter att testa den väldigt begränsat. Men det klart, har jag verkligen inget att göra någon dag så är det väl inte omöjligt.

#20241  by Clusster

du hittade ju en hemlig gång dit ju :lol:

#20264  by Nystroem

Oh. Fräckt. På bilden ser det ju ut som att spelet är i 3D ;) Eller i alla fall att Link kan röra sig på djupet också. NES'en har oanade krafter 8)
 #20267  by Tawny

BelfegorC4 wrote:Japp jag hittade en ofrivillig bugg i Zelda palats 5. Går säkert i alla palats men jag var i 5:an :( Och sen fastnade jag i grafiken och kunde komma vidare. såklart hade jag inte sparat på ett bra tag så det vara bara att göra om allt.

Hur man går tillväga.
Tryck Link mot den högra väggen i hissen. Ha hissen ganska högt upp. Sen trycker man snabbt åt vänster och sedan rakt upp. Om hissen åker upp minst dubbel så snabbt så har man gjort rätt. Då kommer man under marken vid statyn. Och kan inte komma loss :( (Jag skulle leta hemliga gångar i hissen. Fråga mig inte varför :P )

Här är en länk på hur det blev för mig
http://www.belfegornest.web.surftown.se ... %20097.jpg
OBS stor bild. Kanske gör en film med emulatorn senare.

där har jag hamnat också, men jag kommer inte ihåg hur eftersom jag var liten då... men jag känner igen det :)

#20321  by BelfegorC4

Vid en närmare koll på min "bugg" så är den korrekta tryckningen upp och ner samtidigt på kontrollen. Detta är den riktiga kombinationen. Har gjort det 10 ggr nu och det funkar varje gång :P

#20977  by Nagai

Nu när jag tänker på denna så kallade "bugg"
Så inträffade det en sak med mitt Zelda 2 spel att
När jag inte använt spelet på väldigt länge så ändras filen och
grafiken är pajad.. samt att jag har alla vapen och alla magier/skills,. händer
mig även om jag inte äns har passerat första eller andra banan..

#20995  by nes_nerd_no_1

Nagai wrote:. samt att jag har alla vapen och alla magier/skills,. händer
Just det där har ju andra berättat om också. Lustigt fenomen.. :)

#21000  by Nagai

nes_nerd_no_1 wrote:
Nagai wrote:. samt att jag har alla vapen och alla magier/skills,. händer
Just det där har ju andra berättat om också. Lustigt fenomen.. :)
Ja, hur kommer det sig att det händer?
Kanske beror det på att batteriet dör.. så den raderar eller håller på göra en raderings process..?

#21002  by Tawny

men ni har väl inte glömt bort min schyssta bugg?

jag fick ju "T" i attack, och eftersom det är väl hexa-blabla så motsvarar det typ 20 eller nåt... alla gubbar förutom allra allra sista dog på ett slag... "ängeln" också

#21032  by Bonomaul

Tawny;
Det låter ju som om det vore fullt möjligt att uppnå det tillståndet. Hur exakt var det du gick till väga, eller vad hände? Kommer du ihåg något ovanligt eller så?

#22781  by Highwind

C4, jag upptäckte exakt samma sak för kanske 1-2 år sen, dock har jag för mig att jag kom därifrån. :S

#22811  by BelfegorC4

Highwind wrote:C4, jag upptäckte exakt samma sak för kanske 1-2 år sen, dock har jag för mig att jag kom därifrån. :S
BC4 om jag får be! ;) Om du ska korta ner det. Jo jag läste att man kan använda jump och komma loss. Har inte testat det för Zelda 2 är varvat och är tillbaka i hyllan :)

#22826  by WERY

Highwind wrote:C4, jag upptäckte exakt samma sak för kanske 1-2 år sen, dock har jag för mig att jag kom därifrån. :S
8)

#23051  by Highwind

Jag kan fan inte få reflect för att döda Magi-bossen, man behöver ju typ 7 Magic-units. :S
Men jag hittar den inte.

Instagram #sndb.se