pale wrote:Beställde mitt 25/9 men fortfarande inte fått något![]()
jalla jalla!
haha, och bara för detta så låg avin i brevlådan idag..
dock tull... buuhu 293kr.
idag ska det handlas minneskort. woohoo
Moderator: Moderatorer
pale wrote:Beställde mitt 25/9 men fortfarande inte fått något![]()
jalla jalla!
pinge80 wrote:det funkar bra sådär, men det hade varit lättare om du döpt om savefilerna till spelnamn.. annars får du komma ihåg eller skriva ner att t.ex sav1 = zelda sav 2 = shadowgate... osv!Jo jag hade så först men sen tänkte jag. Jag vet ju inte vilka spel jag kommer spara i. Det där motståndet. Gör det så det blir tuffare musik i tex Castlevania 3 japan varianten?
Jag ska få ordning på mitt kort idag hoppas jag... och om jag hinner ska jag löda in motståndet på mitt amerikanska nes!
nes_nerd_no_1 wrote:VART HITTAR MAN FDSBIOS.BIN-filen NÅGONSTANS ? ? ? ? ? ? ? ?Testa att googla på "disksys.rom" i stället. Du får själv döpa om den till "FDSBIOS.BIN" när du har patchat den.
Lakanman wrote:Vad är: IPS patch for FDS BIOS - apply to FDS BIOS som finns att tanka på deras sida. Famicom Disk System antar jag. Men bios? Är inte som på en dator kan jag tänka mig.Jo, det är precis vad det är. Vad är en spelkonsol? En dator gjord enbart för att spela på. FDS:en behöver någon typ av programrutiner för att kunna hantera att läsa från och skriva till disketterna. Det är det som finns i BIOS:en.
elektronhjarnan wrote:Nej, du patchar (vilket motsvarar "flashningen") en image-fil av BIOS:en från ett Famicom Disk System som sedan lagras på PowerPaken för att man ska kunna spela FDS-spel från den.Ok, tack för den förklaringen...