• Triathlon Del 2 BC4´s Tävling nr 50 (12 okt - 25 okt) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #200545  by BelfegorC4
 
Fortsätter med samma slags tävling =D
Tre spel, ta er till slutbossen i varje spel och ta kort.
Klara av ett spel och det ger 1 poäng, 2 spel = 2 poäng, 3 spel = 3 poäng.

Spellista
Super Mario Bros. 2 Mario Madness
Shadow Warrior
Darkwing Duck

Inställningar
Tre olika spel, tryck bara på start vid startskärmen

Nya Regler
Anti-sniper skydd är aktiverat (om ett highscore presenteras i tråden som tar första placering efter kl 19:00 på slutdatumet, kommer tävlingen förlängas med 24 timmar, OBS! Endast för dom tre som har tagit en placering)
Ställningen presenteras i Scoreboard tråden.
viewtopic.php?f=15&t=6139

Regler
Annorlunda tävling, ta kort när du kommer till slutbossen (du behöver inte besegra honom/henne/den) Varje spel ger ett poäng. Max 3 poäng.
Koder,warps eller continues får INTE användas
Får spelas på NES, Famicom, och NES emulator.
Inga fusk får användas som gamegenie eller andra tråkigheter
Inga gamla rekord får användas
Bildbevis krävs.

Highscore
Sanna - Darkwing Duck, Shadow Warrior, SMB2 avklarat
pinge80 - SMB2 avklarat
 #202912  by Ufouria
 
Darkwing Duck - slutbossen. Det var lättare än jag minns det.

Image

Mario 2 är jag sämst på men ska ge det spelet ett försök tror jag. Detta är en ypperlig chans att ta tag i spel som man aldrig spelar. Har bara spelat igenom Mario 2 en gång tidigare och det tog lång tid vill jag minnas. Tar väl lika lång tid som att springa igenom Mario 3.
 #203096  by Ludu
 
Ja visst är det 6x3 banor plus 2 i sjunde? 20 banor

jag kan ju för bövelen vara med i den här tävlingen :D jag ska ta mig an SMB2 och Darkwing-burgare när jag har tid så får vi se hur det går :) åså hoppas att mitt shadow warriors dyker upp innan tiden tar slut....

Jag har förstått att det är sjukt svårt, men är det många banor man måste ta sig igenom?

edit: om inte mitt NES nödvändigtvis skulle paja :(
 #203282  by Ufouria
 
Sådär då var även Shadow Warriors fixat! :D

Dog ett liv på bana 6-3 och fick då kniven mot strupen och en adrenalinkick så jag skärpte mig. Hade verkligen ingen lust att spela en omgång till. Det är ett par moment på bana 5 och 6 som är rätt luriga, ffa jobbig är den där rakstreckan till höger när det kommer fåglar och man hoppar på små gröna bjälkar.

Image
 #203314  by Pinge
 
sanna: det e lätt att fixa många extraliv i smb2... sen är det bara o lira på.. är ett av dom enklaste spelen till nes
 #205027  by Ludu
 
Äh! Man ska ju lira med Luigi :good:

Jag ska ge mig i kast med Shadow Warriors ikväll och åtminstone ta mig till sista banan, förhoppningsvis sista bossen också, hur många Continues jag än behöver.

Sen kan jag försöka mig på en runda som räknas :)
 #205478  by Ludu
 
jo han är sjukt sprattlig, men det superhöga hoppet väger upp :good:

man får ju inte använda warps, men några små genvägar kan man ju ta med mr L, t.ex på första banan :)

Jag har för övrigt övat på Ninja Gaiden så nu kan jag klara första tre banorna utan att dö något liv :D Och jag har aldrig spelat det på riktigt förut om man inte räknar att testa första banan för 5 år sedan på emulator. Det är ju ett riktigt kul spel :) Allting går så snabbt, inte som seg-castlevania :evil: Jag tycker om CV, men där är det mer jobbigt att spela samma sak om och om igen då Simon är så sjukt seg
 #206351  by Pinge
 
fan, jag låg o slet med Darkwing igårkväll, men det sket sig.... fan att man ska vänta tills sista minuten ](*,)

Instagram #sndb.se