• Den mest stämningsfyllda NESnivån

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#199611  by rocc

Penna o papper alltså =D låter som ett grymt spel. Ska ge mig på det när jag flyttar upp till Norge nu första november. Förra året var wiit med men nu får wiit stanna hemma o nintendo halka med upp istället.

Någon sa att sista bossen i Metroid är bland de svåraste i spelhistorien... Hur illa ställt är det? Jämnför med sista bossen i Megaman 1 om ni lirat det.
 #199647  by rocc

np

En jävligt skyst stämning är när man möter sig själv som boss i Megaman i det blinkande discorummet. Finns ingen annan boss som skrämmer mig så mycket som mig själv... Jävla psykiskt påfrestande situation. Ska jag skjuta mig själv eller hur ska jag skjuta min spegelbild? Får en att tänka på Fight club..
 #199821  by pyre

Metroidbossen är enligt mig det lättaste som finns. Man behöver ju inte ens ha en taktik för att klara det, bara att ställa sig emot bossen och mata skott så dör hon/han innan livstankarna tar slut.
 #199832  by pyre

Om man hoppar upp emot hjärnan och skjuter hela tiden istället för att stå på avsatsen så är det hur lätt som helst. Man åker ner ibland men det är bara att hoppa upp igen och fortsätta.
 #199866  by Lakanman

Gav Metroid ett seriöst försök på två timmar i somras. Men det gick fasen inte. Ville börja få den roliga känslan men var bara ensamt så jag kommer aldrig mer ge mig på det. En kompis satt hos mig två dagar och körde igenom det. Så jag har iaf sett det ;)
 #199900  by Smygarn

Den här banan tycker jag är väldigt stämningsfull i Bucky o hare. Första banan efter dem fyra planeterna :)
http://www.youtube.com/watch?v=_KJrHlrjwZk

edit. vid 30sek in i låten får jag rysningar av nån anledning 8-[

edit 2: Hela spelet har bra musik rakt genom och spelet är grymt underskattat
 #200021  by Smygarn

Ja det finns i SCN men är inte så vanlig i den regionen. Vet inte exakt när det kom ut men bland dem sista 30 spelen är det iaf.
Kan jämföras med Mega Man så gillar man det, så gillar man säkert detta lir :yes:
 #200067  by Smygarn

Det syns inte så ofta men en kassett tror jag brukar gå för mellan 150-225kr i SCN. Övriga regioner tippar jag på runt en hundring

Instagram #sndb.se