• Dokumentär om TV-spelens historia...

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#1384  by Kreese

Börjar ni någon gång tveka på varför ni samlar på tv-spel, kolla då in denna dokumentär:

http://thepiratebay.org/details.php?id=3341149

Fasen vad bra den var, tar upp så mycket gamla klassiska lir. Atari Pong, Atari 2600, Odysseus (eller hur det nu stavas), NES, Game Boy... Himla intressant och sevärt. Räddade min dag när jag var hemma och var sjuk idag i alla fall.

#1392  by Kreese

hehe, fast detta klipp är ju inspelat från TV... Den borde väl inte vara olaglig? Det är ju ungefär som att spela in något från TVn på ett VHS-band och låna till grannen...

#1401  by Lakanman

Kreese wrote:hehe, fast detta klipp är ju inspelat från TV... Den borde väl inte vara olaglig? Det är ju ungefär som att spela in något från TVn på ett VHS-band och låna till grannen...
Exakt. Det sa ju dom som herjade på tv om att dela ut filmer internet. Att allt som har sänds på tv får man spela in. Det är redan leverat eller något sånt.

#1799  by Riwallen

Kreese ; kan inte titta på sådant där jag sitter.
Kan du inte bränna ner det åt mig och skicka det till mig????????

#1800  by Lakanman

Riwallen wrote:Kreese ; kan inte titta på sådant där jag sitter.
Kan du inte bränna ner det åt mig och skicka det till mig????????
Jag kan göra det. Kan skicka med den med Rush N Attack. Fasen har glömt att skicka det kom jag på.

#1815  by Lakanman

Riwallen: Discovery Channel - The Story Of Computer Games.mpg - 773mb får inte in den på skiva =(. Försökte med SVCD2 skiva osv men det går ej :(

#1865  by Riwallen

SYND BUHU :cry:
Angående mitt spel. Är du glömsk eller?
Eller är det så att du suttit och spelat Bayou Billy för mycket. :D

#1879  by Lakanman

Riwallen wrote:SYND BUHU :cry:
Angående mitt spel. Är du glömsk eller?
Eller är det så att du suttit och spelat Bayou Billy för mycket. :D
Tänkte skicka det på måndagen sen så åkte jag på att bygga dator åt lillasyster mm. Glömde bort det totalt. Skickade det igår.

#1884  by slaneby

Lakanman wrote:Riwallen: Discovery Channel - The Story Of Computer Games.mpg - 773mb får inte in den på skiva =(. Försökte med SVCD2 skiva osv men det går ej :(
Finns 900MB skivor att köpa på denna länk:
http://www.wesellcd.com/shop/productlist.asp?Id=66

Tyvärr är frakten på 125pix men drar man ihop ett gäng polare å köper mtk så delar man ju på frakten, Priset gäller från 0-10kg om jag inte är ute och cyklar!

#1888  by FerretX

Mycket trevlig dokumentär måste jag säga :D :shock:
 #200620  by Henka

jag har den där sparad nånstans, dock bara är filen bara 99,8% komplett vilket gör att den har 4 små hack i den :/ . men självklart möjlig att titta på :yes:

vet inte vart den finns på nätet men skulle kunna skicka den på msn eller nått. skicka ett pm i fall du vill ha på så sätt.

...edit...

om någon har den till 100% skulle även jag va intresserad av att få den komplett

Instagram #sndb.se