• Hur lägger ni ner kassett & manual i kartongen?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#173781  by Ufouria

Hur gör ni när ni ska lägga ner dammskydd, kassett och manual i NES-kartongen?

Gör ni som i denna video?
http://www.youtube.com/watch?v=McsBNxqsdwc

Jag lägger kassetten i dammskyddet (åt samma håll som han gör i början av filmen). Sedan lägger jag manualen bakom dammskyddet och stoppar ner allt samtidigt i kartongen. Manualen givetvis längst bak. Jag lägger INTE ner dammskydd+kassett först och sedan försöker få ner manualen.

Sedan är frågan om "ryggen" på manualen (där klamrarna sitter) ska var högst upp i kartongen eller längst ner närmast frigolitbiten. Jag kör med båda varianterna. Vet inte vad som är bäst. Har sett båda varianterna hur manualen ligger i nya spel.
 #173788  by Pinge

jag gör som han i videon!
btw: aldrig sett ett 5 skruvars zelda förut :good:
 #173843  by instinqt

Alltså...han misshandlar ju för fan spelet. TA DET LITE VARSAMT. Viker ut flärpar, töjer kartongen så den buktar på framsidan. Fanskapet skulle aldrig få röra något jag äger...ALDRIG!
 #173947  by nes-fan

Shit hur han behandlar manualen och kartan! Sen skulle jag aldrig vilka flärparna mot kartongen som han gör...eller är det bara jag som är sjuklig och behandlar de kompletta spelen som om det vore nitroglycerin? :D
 #173964  by Smart Cat

Jag har dammskyddet åt det håll som han har i samtliga spel utom Zelda-spelen.
Anledningen till det är att det är hål i kartongen så jag vänder dammskyddet åt andra hållet och får, på så sätt, lite guldkassett att titta på istället för något svart plastigt.

Manualen upp eller ner? Gör lite olika men tror att jag försöker satsa på att ha klammern uppåt men det jag är jäkligt försiktig när jag stoppar ner den.
Det är enklare att ta upp den med klammern/baksidan uppåt.
 #173986  by Sol

Jag gör som BelfegorC4! :D

Shit vilken loooooser i denna videon, han försöker vara NES-nörd men vänder plastskyddet fel och vågar inte erkänna det utan småfiskar upp det igen och vänder. Är det ComicStoreGuy måntro?
 #174035  by Gixen

:lol:

Jag gör som Tawny ungefär. Manualens rygg ALLTID nedåt. Ingen risk för att omslaget veckar sig på nervägen. Och då jag aldrig använder manualer så behöver jag heller inte bekymra mig om utvägen. Skulle jag behöva plocka ut den så funkar alltid ryck-stopp metoden.
 #174049  by Smart Cat

När det gäller manualer så ligger de i säkert förvar i boxen men precis som jag har spelexemplar av spelen så har jag även extra exemplar av manualerna som jag använder när jag spelar.
 #185072  by Alas

BelfegorC4 wrote:Jag gör exakt som han :yes:
edit: Men har såklart plastficka till manualen =)

Vart får man tag på sånna plastfickor?

/ash

-------------------------

Hitta tråden!
 #189646  by Captain Nintendo

Huh? Er det noen som tar vare på pappen og boka? Embalasje er vel ikke noe å spare på vel?

:DOG

Instagram #sndb.se