• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#173402  by Chefren

Megaman 2 är klart ett av de bästa spelen till NES. Världens bästa soundtrack samt världens bästa vapen finns i det spelet!

Varvade metroid för första gången i mitt liv nu inatt! Sjukt stolt.
Slog mig hur lätta bossarna är förresten. Vet inte riktigt vilket slut jag fick. Hade alla missiler och tror jag hittade alla E-tanks, om det nu spelar någon roll. Hon tog av sig hjälmen iallafall. :P

Undrar vad grejen med 255 är egentligen. Är inte det så mycket stålar man kan plocka på sig i Zelda också? Varför ett sånt random nummer?
 #173417  by nes-fan

Metroid blir nästa spel jag ska ge mig på. Jag har inte heller klarat det, kommer bara ihåg att jag såg på när brorsan klarade det för dryga 20 år sedan :D Just nu håller jag på med Zelda II vilket är riktigt riktigt bra! Kommer fortfarande ihåg när jag föjde med och förbokade det :lol:
 #173434  by Ufouria

Chefren wrote:Megaman 2 är klart ett av de bästa spelen till NES. Världens bästa soundtrack samt världens bästa vapen finns i det spelet!
Metal blade eller?
Elecbeam i MM 1 oxå bra. I Wily Tower i Wily Wars får man välja vilka 8 vapen samt 3 items från MM 1-3 som man vill ta med sig i nästa bana. Självklart åker metal blade och elecbeam med.
 #173467  by Pinge

Chefren wrote: Undrar vad grejen med 255 är egentligen. Är inte det så mycket stålar man kan plocka på sig i Zelda också? Varför ett sånt random nummer?
Även maxhastigheten i rad racer är 255, det har diskuterats förut...hade ngt med minnet att göra tror jag
 #173556  by Stonkish

Klarat av en hel del NES spel utan fusk på senare tid.

Duck Tales, Chip and Dale, Turtles 2: The Arcade Game, Mega Man 2, Mega Man 3, Wizard and Warriors, Gunsmoke och Probotector.

Fortfarande Zelda, Zelda 2, Castlevania, Bionic Commando och Punch Out! som jag jobbar på.
Fortfarande den där jäkla Super Matcho Man som går mig på nerverna :evil:

:DOG
 #173946  by nes-fan

Har du gjort guider? Vilka då? Jag var tvungen att hitta vägledning när man ska hitta den gömda staden i skogen, kom inte ens ihåg att man kunde skövla skog :lol:

Klarade förresten Super Mario Bros 3 nyss efter 5 timmars hårt slit, spelade alla världar utan att warpa så jag kunde samla på mig några P-vingar. Jag tror jag var tvungen att använda 3 st på värld 8. Sista borgen och Bowser var lite lättare än jag kommer ihåg, men nog hade man handsvett ändå innan man var klar :D
 #174017  by Ufouria

Grattis nes-fan! :good:

Jag tvingade mig igenom SMB 3 för ett par år sedan. Har aldrig varit ett spel jag gillat eller haft som barn.
Spelade alla världarna och banorna för att få ihop P-vingar och andra bra grejer. Använde oxå 3 st vingar på sista världen. :D
Kommer nog aldrig tvinga mig igenom det igen.
 #174068  by Chefren

Sanna wrote: Metal blade eller?
Nej, flashmanvapnet såklart :roll:
 #174088  by Chefren

Justja, varvade bubble bobble med kärringa igår natt. First timer där med. Vi orkade dock inte köra en vända till så det kanske inte räknades som klarat.. Bossen ar sjukt frustrerande, tror vi körde den typ 50 gånger.
 #174146  by Ufouria

Det skulle var fler bossar i BB! Det skulle vara kul. T ex en boss på var 10:e bana.

Första gången jag spelade BB förstod jag inte att man skulle springa på bossen när den blir blå (eller vilken färg den nu blir) och "besegrad". Gör man inte det så får den ju nytt liv igen och så kan man hålla på i oändligheten.
 #174298  by Pinge

jag menade ju hacka och inte haka :lol:

arkadversionen av det är sinnesjukt bra och nes versionen en klar tvåa! :D
 #174307  by nes_nerd_no_1

Ja, arkaden är ett snäpp hetare faktiskt.
Fast NES & C64:a verrorna är bra tunga de med!
Fast jag gillar förmodligen det till C64:a enbart pga att det var det första tv-spel/datorspel som jag någonsin spelade (jag var 4 år och året var 1986).

Det till Master System kan slänga sig i väggen dock...
 #174309  by Pinge

MS verran e klart sämst... c64 e fan såligt också... även om jag gillade det förr
 #174569  by Nagai

Varvade Bart vs the World nyss, fick tag i alla Krusty prylar också i spelet..
men den är onödigt... skit kasst slut..
Men ändå okej spel.. inte ett mästerverk.
 #174636  by Pinge

Nagai: jag spelade genom BvsTW som liten, gillade det så... nu tycker jag inte om det så mkt... men kanske skulle ge det en chans till!
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 227

Instagram #sndb.se