• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#167436  by Ufouria

Journey to Silius. Gillar inte när man på sista banan ska hoppa över hålen på rullbanden och stenklossar ramlar ner från ovan. Stenklossarna verkar komma helt random, ibland två snabbt på rad och ibland med lite mer mellanrum.
Slutbossen är trist. :(
 #167537  by Pinge

JtS är ett grymt spel...men som sagt så e sista banan ganska klurig!

senaste jag klarade var väl ett varv på Dk Jr :DOG
 #167549  by Ufouria

Faxandu wrote:Du vet väl att Journey to Silius skulle vara ett Terminator-spel va?
Näe, det visste jag inte.
Konstigt att det finns så många Terminator/Schwarzenegger spel. Terminator spelen, total recall och powerblade måste väl vara Schwarzenegger på omslaget?

osiris: Battletoads är för svårt för mig. :yes:

Ang. JtS så det knäppa på sista banan är att man lixom fastnar när man ska hoppa. Spelkontrollen är inte den bästa. Eftersom banden rör sig måste man ibland "gå" åt vänster för att inte ramla av bandet eller få en stenkloss i huvudet. Om man vänder sig snabbt till höger och sedan ska hoppa på det så går det inte att hoppa. Det gäller typ att stå still och vänd åt rätt håll för att gubben ska hoppa. Nått knasigt med hoppen är det ivf.
 #167879  by Javel

Silius även här faktiskt. Slet något oerhört med spelet som barn (utan att komma förbi tredje bossen) men nu var det ganska så lätt. Finns ett grymt störande hopp på bana fyra dock där man nästan alltid blir nedputtad av en flygande fiende. Jag håller med om att det känns som hoppknappen inte ger respons ibland. :s

Funderar att ta tag i Shatterhand nu. Verkar schysst det lilla jag har spelat.
 #167885  by Ufouria

Vet precis vilket hopp du menar på bana fyra. Där går jag fram precis till kanten så att den flygande fienden kommer innan jag hoppar och inte när jag är i luften. När fågeln har flugit förbi är det smärtfritt (oftast) att ta sig över.

Shatterhand är riktigt najs. Det tycker jag att du ska ta tag i. :yes:
 #167961  by Ufouria

Sprang precis igenom RoboWarrior. Blev lite drygt mot slutet. Har spelat det hela kvällen nästan och då har jag inte dött någon gång (dör man är det lika bra att börja om helt från början). Ett av få NES spel som man inte är så sugen på att spela igenom två gånger på raken. Nu får det vara färdigspelat för dagen.
 #168040  by Ufouria

Grattis! :good:
Tyckte bucky var rätt svårt. Många oförutväntade grejer som man kunde dö av om man inte spelat spelet tidigare.
Tänk det spelet utan continues. Då skulle det behövas mycket träning för att klara det.
Skönt spel hursomhelst, påminner lite om Mega Man.
 #168127  by Shigeru

Jo vissa partier var lite knepiga, dog nog flest gånger på delen där man jagas av lava, var lite dålig på att memorera hur lavan gick :) Tycker det var lite småsegt vissa partier dock men ett trevligt spel på det stora hela.
 #168259  by Ufouria

Trojan precis avklarat, första varvet. Underbart spel! :D

Trodde det skulle vara svårt eftersom det var så länge sedan som jag spelade det sist. Jag har oftast minne som en guldfisk så för det mesta är det ungefär lika svårt/lätt att klara ett spel första gången som andra/tredje gången ett halvår senare. Lite lättare så klart när man spelat det tidigare.

Nu ska jag spela några varv till. :yes:
 #171246  by nes-fan

Jag är riktigt sugen på att spela igenom några NES-spel. Körde igenom Kid Icarus för några år sedan med min flickvän, otroligt roligt även fast konsolen var nära att åka ut genom fönstret vid några tillfällen hehe. Metroid, Simon's Quest, Zelda och Zelda II står högt på listan att spelas. Gäller bara att hitta tid till det :roll:

EDIT kl. 23.57 - Ikväll plockade jag äntligen fram mitt NES och spelade igenom den gamla godingen The Goonies II. Tog ganska många timmar, men kul var det! Ritade t.o.m karta så att jag kunde hålla lite bättre koll på vart jag varit och inte varit :)
 #171757  by Stonkish

Klarat ganska många spel på sistonne. Super Mario Bros. 3, Turtles 2: The Arcade Game, Mega Man 2 och 3, Duck Tales, Chip & Dale.. Castlevania och Zelda spelen jobbar jag med att varva. Fortfarande jävligt svåra.
 #172105  by Nagai

Varvade hela Wizards & Warriors serien nyligen..
Klarade av tvåan idag.. det är jäkligt lätt men bara svårt med de fyra elementen på sista banan..
Men rätt kul att varva de spelen igen.
 #172130  by Pinge

Är inte MM toksvårt?
jag har aldrig klarat det..har iofs inte gjort ngt seriöst försök sen högstadiet iofs...
 #172138  by Ufouria

Nagai wrote:Varvade hela Wizards & Warriors serien nyligen..
Klarade av tvåan idag.. det är jäkligt lätt men bara svårt med de fyra elementen på sista banan..
Härligt! :good:
Jag gillar oxå de spelen. Tvåan tycker jag är svår, iaf innan man har nött spelet ett tag och innan man fått in snittsen. Slutbossen, de fyra elementen, är inte att leka med. Ställer du dig högt upp på toppen eller längre ner? Jag tycker det är lättast att stå ganska långt ner och ta ett av elementen i taget.
 #172152  by Mario_brud

pinge80 wrote:Är inte MM toksvårt?
jag har aldrig klarat det..har iofs inte gjort ngt seriöst försök sen högstadiet iofs...

nej det är inte så svårt, tar inte lång tid, ska finnas rätt många sätt att klara det på men ja har nog bara gjort det på ett sätt..
 #172388  by Pinge

ja duck tales är riktigt roligt, men trots det så spelar jag det ytterst sällan!
 #172795  by nes-fan

Jag har spelat Super Mario Bros 3 hela dagen fram tills inatt, värld 7 är svår men värld 8 är ju sinnesjukt svår? Kommer ihåg att den var svår men... :roll: Så jag fick ge mig till slut utan att klara spelet. :evil:
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 227

Instagram #sndb.se