• Vilka spel va/är inplastade och varför

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#160769  by Gsmhacker

alla vet ju att scn spel inte är inplastade men att USA och GPS är inplastade

Sen varför ? Diskimineringsmannen nästa ;) GPS är ju inplastade från fabrik och har en finare plast än USA spel som har merra skrynklig plast

spåna gärna vidare
 #160897  by Shigeru

Kanske för att Bergsala smackade ner sina svarspapper och sen inte hade någon inplastningsmaskin? Bara en vild gissning dock :P
 #160904  by Gixen

Hade oxå samma teori tills jag såg att de var tryckta i Japan, och borde således packats samtidigt som resten.

Däremot A4-spelreklamen är tryckt i Nyköping, så där är antagligen anledningen. Eller så kostade det extra med plast, och Bergsala var snåla....
 #160943  by Pinge

i sverige (iallafall i vissa butiker) sålde man ju spelen precis som dom säljs idag! att det bara är kartongen/fodralet som står ute i butiken, och vid kassan så petar dom ner spel/manual och sånt!
 #160957  by Gixen

Men de tar väl inte just det exet som står ute i butiken? Hämtar de bara inte ett likadant inne på lagret?
Har inte köpt spel i butik på ett tag så jag vet inte....
 #160959  by Pinge

gixen, det är olika! t.ex på Brio-butiken i örebro tar dom det fodral du kommer fram med och fiskar sen fram en plastpåse med spel/manual/reklam i...
 #160966  by Snutteliten

Ja, så gör de på Obs här oxå. Med resultat att kartongen späcks rätt ofta då de bara trycker ner det med våld. :(
 #163341  by Snutteliten

Alla säger fortfarande Obs! här o fattar int när man säger Coop Forum så. Men mena självfallet Coop Forum.
 #163548  by Lakanman

Där jag handlade spel förr fick man säga till om vilket lir man ville ha. Så fick man ett nytt ex bakom disk.
 #168372  by Ufouria

Jag har sett en hel del PAL-B spel på tyska ebay som har varit nya och legat i en hård plastförpackning, ungefär som t ex leksaker, Star Wars gubbar etc brukar ligga i. Högst upp på förpackningen har det varit extra plast och med Nintendo loggan. Svårt att beskriva..
Undrar när dessa spel släpptes och i vilka länder?
 #168375  by Pinge

s.k blisterpack,,, rubtux har väl ett par sådana till salu ??
 #169163  by nes_nerd_no_1

Jag säger bara; Tack o himlöa lov att vi inte har inplastade SCN-spel!
Jag har hittills köpt två "factory sealed"-spel, som det har visat sig att det har varit rent bogus med inplastningen (ja, jag öppnade spelen bara för att få veta...)

Finns t.o.m. en kille på ebay som sålde "FS"-spel som blev påkommen, och han har nu en sida där han varnar andra för samma fälla som han själv försökte få folk att snubbla i.

Åt helvete med fabriksinplastning... *mutter mutter*

Instagram #sndb.se