• Regionsfria NES konsoller (Bevis tråd)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#161779  by Pinge

Jepp! det är ett utmärkt bevis!

Och om dom inte tar Pal-A så tar dom naturligtvis inte Usa eller ngt annat heller!
:)
 #165519  by Alas

kommer på den "riktiga tråden"...

men jag kan inte ta bra bilder med min kamera... fixar kort inom kort
 #165743  by Alas

sundrik wrote:
Alas wrote:kommer på den "riktiga tråden"...
men jag kan inte ta bra bilder med min kamera... fixar kort inom kort
Du måste ta dig i kragen och lägga ut kort. Så du får stå stolt som ägare till enhet med lägsta nummer: http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php ... 38#p165438
Så sant så sant...

Nu har jag lagt upp bilder på den andra tråden... Enjoyemente!!
Riktigt bra enhet också... tar alla spel på en gång...

/a
 #165769  by Pinge

Klart skönt!

Men NNN har inte sagt sitt än :DOG
 #199056  by rocc

I hans frågeställning nämner han att har japanska spel som han kan lira på sitt nes. Som den ovetande men nyfikna kille jag är så undrar jag hurvida man kan lira famicomspel på ett nes? Får de plats liksom? Och om man inte kan det, vilka japanska nesspel är det han pratar om...
 #199095  by Ufouria

Jo.
Jag har iaf inte hittat någon adapter som gör så att jag kan spela famicom spel eller multikassetter på mitt europeiska NES.

Stänger av datorn nu igen för den är seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg. orkar intemer :cry:
 #199189  by Ufouria

Jag kunde spela ett famicom spel med en adapter på mitt NES som barn oxå. Men ingen av 4 adaptrar som jag provat på senare tid har fungerat på något annat än en amerikansk NES så jag börjar nästan tvivla på att det verkligen finns en adapter som gör att man kan spela famicom spel på omoddad NES.
 #199428  by rocc

... Hmm. Så mina frågor lyder :-k

Var famicomspelen regionskodade?
I så fall varför om de enda inte gick att lira på andra konsoler än famicom?
Lanserades olika regioner för famicom? (alltså en region för japan kanske o en för korea)

Instagram #sndb.se