• Road Fighter BC4´s Tävling nr 43 (8 juni - 14 juni) '09

  • NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.
NES-relaterade tävlingar för sndb-medlemmar.

Moderator: Moderatorer

 #165120  by BelfegorC4
 
Image

Inställningar
Välj Level 1 i början av spelet.

Nya Regler
Anti-sniper skydd är aktiverat (om ett highscore presenteras i tråden som tar första placering efter kl 19:00 på slutdatumet, kommer tävlingen förlängas med 24 timmar)
Placeringarna 1,2,3 i tävlingen får poäng, som presenteras i Scoreboard tråden.
http://www.nesdb.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=6139

Regler
Spela tills du är Empty (Det går att pausa spelet när tanken är tom)
Får spelas på NES, Famicom, Emulator (NES)
Inga fusk får användas som gamegenie eller andra tråkigheter
Högst poäng vinner
Inga gamla rekord får användas
Bildbevis krävs 1,2 och 3:e placeringen nu :yes:

Highscore
instinqt - 169,780
pinge80 - 163,070
Sanna - 26,160
wazztand - 10,050
 #165385  by instinqt
 
Inte då, det är skojsigt :)

43110

Lvl 1 varv 2.

Nu spelar jag iofs NTSC-versionen på emulator i full hastighet...går PAL-versionen långsammare? Känns som att man tjänar väääääääääääldigt mycket på att spela PAL-versionen i denna tävling isf :)
 #165389  by instinqt
 
Det är jättelätt... :)

Installera emulatorn, öppna spelet. Tuta och kör. Sen tillkommer väl lite inställningar om man vill använda en "gamepad" eller liknande. Men det brukar inte heller vara så blodigt.
 #165543  by instinqt
 
77,660 lvl1 varv 3...

Hann NÄSTAN fram till mållinjen men det var lite väl osjyst upplagt i slutet.

Har iofs för mig att Bana 2 på varv 3 är helt jävla omöjlig att klara utan ett kilo tur så det hade nog inte gjort så mycket :)
 #165645  by instinqt
 
89,550 Lvl 3 varv 3

Jag tyckte lvl2 på varv 3 var otrevlig där man i princip hela tiden blir vallad mot oljefläckar...

Men på level 3 var det väl 5-6 passager som var helt omöjliga. 3 zick-zackande blåa följt av 3 röda, och den sista röda kom i höjd med en oljefläck. Hyfsat svårt...
 #165902  by instinqt
 
Jag ger upp...Level 3 på varv 3 är fan inte till för att klaras.

Den är helt slumpmässig, det finns visserligen ett mönster men det spelar inte så stor roll...för oljefläckarna kommer lite som de vill. Oftast kan det vara en enkel "gulbilspassage" och vips, vad kommer i andra filen? En oljefläck, BOOM! Fint när filen till vänster är en gul / blå / röd bil och den högra är en oljefläck...vad ska man göra?

Komiskt är också att om jag krockar en gång på lvl 1 varv 1...då kan jag få lite över 11 000 poäng bara där. MEN om jag kör helt perfekt utan att släppa gasen? 10 500...what's up with that? :)
 #165952  by instinqt
 
Jag tog ett screenshot med printscreen-knappen i slutet, sen gav jag min flickvän en länk...och försökte därefter klippa in bilden i paint men det går ju inte om man kopierat skit efter man tagit bilden. Så jag fick ta en bild på "highscore"-texten istället, det är därför det ser ut som det gör :)
 #166000  by Pinge
 
85510pts.... Varv3 Bana2 satte jag igårkväll...

har för fullt upp med nya spel... :$ får ta tag i Nes spelandet snart igen :yes:
 #166096  by Pinge
 
Jävlar i min lilla låda... najs score...

lyckades precis få 87430pts... (V3-L2) sjukt med typ 5 blåa prejjare irad!

Instagram #sndb.se