• Snyggaste Mega Man omslaget (SCN)

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

Vilket omslag är snyggast?

Mega Man 1
34
41%
Mega Man 2
6
7%
Mega Man 3
31
38%
Mega Man 4
4
5%
Mega Man 5
7
9%
 #159370  by Ufouria

Vilket Mega Man omslag (SCN) tycker ni är snyggast? Motivera gärna ditt svar.

Tyvärr så hittade jag inte några bilder på MM 3-5 i SCN.

Image
Image
Image
Image
Image
 #159373  by Pinge

Dom två fulaste är iaf 1 o 2!

Stod mellan 3 o 5, fick bli 5, den känns "Goast o gladast"
 #159378  by Henka

3an rösta jag på!! :good:

Tycker utan tvekan det är den som är flashigast och mest stilren, snyggt att alla robot masters är med också.
 #159380  by Shigeru

Tycker MM 1 fodralet är snyggast om man bortser från hur extremt löjlig själva Mega Man ser ut på fodralet, gillar texten osv skarpt, känns trevligt gammeldags. men tyvärr är det ju en ganska stor del så får bli MM 5, tycker dock inte den gör sig speciellt bra på en sån där scan, IRL ser den betydligt trevligare ut :)
 #159383  by Pinge

ja, jag fick kasta ett öga mot väggen där mina 5mm spel sitter facefront så att säga :D
 #159385  by Gixen

Röstade på 1:an.
Där ser han iaf ut som en människa och inte en seriefigur.

I 4,5 ser han ju ut som en mongolid.
 #159388  by Shigeru

Mega Man ser ju dock extremt kvinnlig ut på MM1 fodralet :P Han spelade nog för bortalaget på den tiden.....
 #159416  by Ufouria

Shigeru wrote:Mega Man ser ju dock extremt kvinnlig ut på MM1 fodralet :P
Exakt! Det är helt klart en tjej på det fodralet. :yes:
Ettan är annars snyggt på något sätt, Mega Man texten är stilig.

Men mitt val stod ändå mellan 3:an och 5:an. Trean är mkt trevligt eftersom alla bossarna finns med och snyggt uppradade. Det som drar ner betyget är Dr Wily i bakgrunden. Kanske hade varit ok om han varit tecknad.

Min röst gick till 5:an. Fina färger och man blir glad av att se den leende Mega Man på omslaget.
 #159418  by Gixen

Äsch, erkänn att du röstade på 5:an bara för att det är det dyraste av dem, och att du råkar ha det nytt.... ;)
 #159420  by Omega Supreme

3:an såklart!

Stilren framsörallt sedan ser Dr.Wily ut som ett riktigt psyyyyyycho där också. Läckert! :good:

Jag kan tänka mig att om MM5 fodralet hade sett ut som MM3 fodralet så hade det fått överlägset mest röster...
 #159423  by Ufouria

Jo, alla fodralen borde nästan ha sett ut som trean med alla bossarna som är med i spelet. Det gillar jag.
Dr Wily skär sig lite i bilden då han är mänsklig och resten tecknade.

Annars gillar jag 6:an men den fanns ju inte med. Hade nog röstat på den isf.

Image
 #159428  by Shigeru

Ettan hade varit solklar vinnare om MM hade varit lite mer åt det maskulina hållet för mig, trean tycker jag faktiskt inte är något vidare. Gillar även tvåan en hel del också men det kan ha att göra med att det var mitt favoritspel som liten sparv :P
 #159430  by Ufouria

Jo, valet påverkas lite av vad man gillade som barn. Är väl lite därför jag gillar 1:an men ogillar t ex 3:an (tycker det är minst bra plus att jag inte spelade det som barn).
4:an tycker jag har ett väldigt trist omslag. Finns ingen personlighet i det på något sätt.
 #159437  by Ufouria

Mmm.. den är fin. Synd bara att Dr wily är och förstör även den. :MM
De amerikanska Mega Man 2-4 är gräsliga, 2:an ffa är hemsk. :-&
 #159548  by sundrik

I SCN är det 3:an.

Annars är första utgåvan av 1:an i USA riktigt cool. När Mega Man är "verklig". Benen har helt fel propotioner O_o

Image
 #159549  by GuardianLegend

ärligt talat skulle jag kunna teckna bättre cover själv till megaman 1 i usa... fruktansvärt ful gubbe och bakgrund!! :P

edit: och då kan jag också meddela att jag är fruktansvärt dålig på att rita, kan knappt rita streckgubbar
 #159580  by Ufouria

Ettan ledar lite otippat, trodde nog att trean skulle vara populärast.

Det amerikanska MM 1 omslaget är så fruktansvärt fult men på samma gång charmigt. :MM
Hur tänkte de egentligen när de gjorde det omslaget.
 #159692  by Shigeru

Antagligen så hade Capcom en sjunde-klassare som prao och visste inte att Mega Man-serien skulle bli en stor hit, så istället för att bara ha praon sittandes där utan att ha något att göra så sa dom åt honom att skissa upp en framsida till ett spel som handlade om en gubbe som går omkring och skjuter hejvilt omkring sig.
 #159706  by Snutteliten

Tycker 4:an é snyggast. Glada färger o cleant.
 #268101  by Ufouria

Det första omslaget är ganska snyggt oxå. :birdo:
Tycker att Mega Man är skrivet väldigt snyggt på det. Det märkliga är att Mega Man ser ut som en tjej på det omslaget.

2:ans omslag är inte bra! Gubben är ful och förstör. Bakgrunden däremot är fin. Tycker även att omslaget till 4:an är trist.
 #268102  by Pinge

le bump?! :)
 #268103  by Ufouria

Mmmm.. kom att tänka på denna tråd när jag kikade i Mega Man Official Complete Works. Läste precis ut den. :(

Instagram #sndb.se