• Senaste avklarade NES-spelet (utan fusk)?

• Diskussioner om allt som rör NES.
Diskussioner om allt som rör NES.

Moderator: Moderatorer

#156870  by Pinge

Tawny wrote:går det ens att kara?
Tydligen! Jag visste inte det heller, men efter bana 99 så fick man inte köra mer! :nespad:
 #157390  by Ufouria

Klarade precis Dragon's Lair. :D \:D/

Image

Gröna draken, som visade sig vara slutbossen, var svår. Givetvis så hoppade jag på D:et så jag blev av med yxan och fick använde de svaga knivarna på draken. Han krävde hur många träffar som helst. Lurigt när han slänger ut ett lågt moln och samtidigt en drake. Sker detta i dålig taming är det nästan omöjligt att inte dö. Nästa gång ska jag minsann se till att komma dit med yxan.
 #157414  by Ufouria

Tack tack! Sanna i ett nötskal.
Tror jag ska köra ett varv till. Bra spel (ja, jag är seriös... jag gillar DL :$ ) ska spelas igenom två gånger på rad. :yes:
:DOG

Edit:
Körde precis igenom ett varv till. Denna gång lyckades jag undvika att hoppa på D:et. Gick betydligt snabbare att få ner draken med yxan.
Nu får det räcka med DL för mig för ett tag. Om någon har en DL kassett till SNES så är jag intresserad!
 #157470  by Pinge

Spelade precis igenom Castlevania, var över en månad sen sist, var ganska ur gängorna... lyckades dö inte mindre än 3 gånger, :$
 #157479  by Pinge

Nej, det är lätt!

Svåra/omöjliga spel: Rygar, Ghost N Goblins, Dragons Lair, Punch Out
 #157487  by Smart Cat

Finns det någon som har klarat SCN-verran av Rygar?
Jag menar någonsin, på riktigt.

Läste en insändare i NM från två killar som skrev:
"Vi är två killar som hållit på med Ligar i 1½ år utan att ha lyckats, går det?"
Jens:
"Jajamensan, kämpa på, etc etc"
 #157489  by Pinge

det går säkert! om ngn härinne har gjort det eller kommer lyckas så känns det som sanna!

Jag spöade precis Frankenstein och Igor med bara piskan! (fick en sketen klocka innan) \:D/
 #157534  by Ufouria

Flinta 2. :) Riktigt kul spel! Jag gillar ettan men tvåan var t om snäppet roligare. Lite mer variation i banorna.

Har blivit mer en regel än ett undantag att jag spelar igenom alla spel jag klarat för första gången två gånger på rad så det är lika bra att jag sätter mig och kör ett varv till. Kan ju inte bryta regeln heller.

Fick för mig när jag spelade Flinta att Fred var pinge80 och Barney var Smygarn. :DOG
Vet inte varför men det har nog att göra med att pinge o smygis gillar Flinta 2 och att jag förknippar spelet med dem. ;)
 #157543  by Pinge

kanske skulle ta och springa genom SMB några gånger innan maten :D

kom till level 50 i Castlevania förut, dvs Frankenstein på varv 3

sen spelade jag batman, orkade fram till bana 5-1 tror jag det var, har aldrig klarat det...borde gör det ngn dag!
 #157575  by Smart Cat

BelfegorC4 wrote:Jag hoppas att dom inte bara spelade det spelet :(
Skulle nog bli lite tjatigt... 1½ år med bara rygar.... :DOG
pinge80 wrote:vi borde be Jens att visa hur man klarar rygar! :DOG
Hehe! JA, det är ju lätt att vara kaxig när man skriver i en tidning och inte behöver bevisa något. På den tiden var det ju inte så enkelt som att ta ett foto och publicera på nätet, det fanns ju knappt.
Sanna wrote:Har blivit mer en regel än ett undantag att jag spelar igenom alla spel jag klarat för första gången två gånger på rad så det är lika bra att jag sätter mig och kör ett varv till. Kan ju inte bryta regeln heller.
Nej, jag vet inte vad det är som gör det men jag kan känna likadant. Håller på med Goonies 2 igen, på något sätt vill man ju kolla om man kan göra det snabbare eller bättre än första gången.
 #157596  by Pinge

ett spel som the goonies brukar ju gå avsevärt mkt snabbare andra gången man spelar genom det! Men även vanliga från A-B utan krångel spel brukar gå snabbare!

Ska nog ge mig på batman idag igen och verkligen göra ett seriöst försök att klara det!
 #157809  by Javel

Klarade Zelda 2 för första gången på säkert femton år. Förvånansvärt mycket som satt kvar, det var egentligen bara sista borgen jag hade problem att hitta i (allting ser ju precis likadant ut där)
Sanna wrote:Klarade precis Dragon's Lair. :D \:D/
Wow, grymt! Då sällar du dig till en liten exklusiv skara! :)

Är spelet något bra förresten? Tycker det verkar väldigt stelt det lilla jag har spelat.
 #157812  by Ufouria

Tack! Oja, DL är bra, jag gillar det. Lite väl kort bara.

& grattis själv!
Den sista borgen är den enda som jag hittar i. De andra springer jag alltid vilse i. Finns det två håll att gå åt så lyckas jag alltid gå åt fel håll. :$
 #157960  by sundrik

Smart Cat wrote:Finns det någon som har klarat SCN-verran av Rygar?
Jag menar någonsin, på riktigt.
Jodå. Jag och en kompis gjorde det när vi var små. Kommer bara ihåg att vi spelade riktigt mycket.
Skulle gärna vilja dela med er om mer detaljer. Men när det gäller spel, så är jag som en guldfisk. Det känns nästan som första gången varje gång jag spelar om ett spel. Medans man har kompisar som kan diktera igenom ett spel i huvudet.

Jag vill ju hävda att det är han som är "störd" och inte jag ^^
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 227

Instagram #sndb.se